- 932 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DIŞARIDA YAĞMUR
Saat 15 suları.Dışarıda şiddetli yağmur.Bense elektrik ocağı üzerindeki çayı içiyorum.
Bir taraftan da İmbat Fm i dinliyorum.Bir taraftan da sitedeki şiirleri inceliyorum.
Çayı,şiiri ve birde Onu çok severim.4. veya 5. bardak çayı(demli ve su bardağında)
bitirdim.Hiç içmemiş gibiyim.Bu bana bir anektodu hatırlattı.Anlatayım:
Dervişin biri deniz kenarında olup dalgaları izlemektedir.
Bir genç gelir ve Dervişe sorar:Amca burada ne yapıyorsun?Derviş de cevap verir:Gelen dalgaları sayıyorum.Genç yine sorar.:Peki kaç dalga oldu?deyince,karşıdaki cevabı
söyler:Giden gitti gelen birinci dalga.....der.
Çay alışkanlığı belki memleketten kaynaklanmaktadır.Çünkü Uşak,Kütahya,Afyon yöresinde
çay çok içilir.
Özellikle Uşak’ın köylerinde sabahları aç karnına çay içmek bir gelenektir.
Şimdi bana ÇAYCI diyebilirsiniz.Bu arada çayı çabuk da içerim.Aklıma geldi:
Bir ara Ankara da işim vardı.Çayevinde çay içerken,sık sık çay isteyince,kahveci:
Sana çay getirmekten usandım.Al demliği hepsini iç deyişini hala hatırlarım.
İzmirden yazdığımı söylemeye gerek yok.Çünkü şiir başlıklarından bunu anlayabilirsiniz.
İzmirli olmak ayrıcalıktır.....diye sık sık söylerim.
Şiir okumayı,dinlemeyi,yazmayı severim.
Aşağı yukarı Eylül ayından buyana 110 dan fazla şiirim olmuş.
Şiir deyince,hepimiz bu işi amatör olarak yapıyoruz.Bunu şunun için söylüyorum:Bazı arkadaşlar şiirleri eleştirirken,adeta,yazım kurallarının uygulanmasını istiyorlar, bu durum da,siteye yeni üye olan arkadaşlar üzerinde olumsuz etki bırakmaktadır.
Ülkemizin tamamında görüldüğü gibi,İzmir de yağmurdan nasibini bolca alıyor.
Üçüncü sevdiğime gelince tahmin ettiğiniz gibi dünyalar güzeli bir bayan.Adı bende kalsın dostlar.
Bu arada Orhan Gencebay,şarkısını söylerken,bir baktım çay bitmiş.
Neyse,güzel İzmirden güzel insanlara binlerce kez selam,iyiki varsınız..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.