CENAZE İZNİ
yağmur,fırtına çukurovada birşeyler oluyor ay şubat yıl 2011 ve günlerden pazar.cemre toprağa düşüyor.göklerde cemre sancısı.bir ölüm haberi canımı acıtıyor.cenaze ye yetişmek için nasılda can pazarı ile arabayı sürüyorum.sürerken dalıp gidiyorum.
adana başkent yoğun bakımdaki hastalardan biri. yakınları aşağılarda hastanenin bizim kuşağın tabiriyle bekıleme salomumdaki çay ocağı vari yerde sohpete devam ediliyor..yukarıya tek kişinin haricinde kimse bırakılmıyor. hasta hemşirelere sitem ediyor.
-hah kalın tek başınıza kalın.. kimseyi bırakmıyodunuz muhanetliğiniz sizin olsun...
yalnız başına,yalnızlığın hüznüyle sesli düşünen ablam kendi kendine fikir jimnasiği yapıyor.çocuklar büyüsünler diye gözlerine bakılırken ;çocuklar yaşlıların ele bakıma düşmeden nasıl ölür diye gözlerinin içine bakarak zaman saatini doldurması nasıl bir gerçektir bu bilmeceyi cözmekte zorlanıyorum..
oğlu.kızı kardeşi ve diğer yakınları aşagıda dünya sohbetini paylaşırken hasta geçmişin sıkındılarını ;1963 lü yılladakıi gelin olduğu zamanları ve kendi gelinlerini düşündü.dudaklarını acı bir tebessüm kapladı elindeki nasır kalbine vurmuş ve kalp daha fazla dayanamamıştı.yılların yorgunluğu hayata elveda demiş ceyhan’ın dağıstan köyüne hiç olmadığı kadar kalabalık bir tören alayı yola çıkmıştı.toprak cemre hasretliğinde kendi parçasına kavuşmanın özlemyle fırtına davullarını çalarken yakınlar ağlıyordu....
cenaze için devlet 5 gün izin verdi. yasa böyleymiş.ölene ,hastaya, katili yakalamaya masraf edilir;ama: sağlara hizmet nedense azdır.oysa lazım olan, sağların nizamı.. ablam;’sağlığında gel bir kaçgün kal’ derdi şimdi gidiyordum ve bir kaç gün kalacaktım. devlet tamı tamına 5 gün izin vermişti. anne,babba ,erkek ve kız kardeş için tam beş gün izin veriyordu .eşim ’ kaç gün kalacaksın’ dediğinde devlet 5 gün izin verdi herahalde allahta böyle isterdi ’ dedim.
giden gitti. cenazede baş sağlıkları .yemekler. israflar birbirini kovaladı.giden gelmedi. adetler,töreler zoraki sevgi ve gülümsemeler yüzlerde saklanbaç oynadı.
ayrılık zamanı . el veda...elveda bacım ,ablam elveda... rabbimin misafiri rahat uyu...
sağken gerekti ...’kadan alayım, kurban olayım,öldüktyen sonra dadı ,feryayadı,ağlamyı ,perişan olmayı neyleyim’.keşke hayatı film şeridi gibi yahut bilgisayardaki yazılarımız gibi; kes yapıştır yapabilseydik keşke......bir şey değişirmiydi sanmam??????????????????????
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.