Seni Uzaktan Sevmek
Akşam saati prensimi aldım yanıma, vurduk kendimizi yollara. Prens arada bir sızlanıyor,
- Hadi senin yürümen gerekiyo da ben niye yürüyorum anne yaa!
- Kurunun yanında yaşın da yandığını duymadın mı hiç!
- Tamam anne tamam vazgeçtim, hem yürüyüş hem felsefe aynı anda bünyeme zarar verebilir. Biz konuşmayalım sadece yürüyelim...
Bu cümleden sonra tırstım tabi. Bugünün yarını da var diyerek felsefeyi bıraktım mecburen. O an için felsefeyi bırakmıştım ama bu tamamen bırakacağım anlamına gelmiyor.
Kurunun yanında yaş niye yanıyor ki hiç adil değil. Yanacaksa kuru yansın. Orman mantığı da öyle, bir yangın çıkıyor kuru yaş ne varsa kül oluyor. Bu çok kötü bişey.
Sadece ormanda değil hayatın içinde de bu var. Nerde saçma salak bir olay olsun yaş kuru dinlemiyor, haketsin etmesin herkes zarar görüyor.
Derste bir kişi konuşsun öğretmen herkesi azarlıyor
Askerde bir kişi aykırı davransın herkes ceza yiyor
İş yerinde bir kişi yanlış davransın herkes etkileniyor
Evde büyük çocuk yaramazlık yapsın TV yasağı büyükten küçüğe herkesi kapsıyor (Kapsama kümesi gibi)
Fulbolda kaleci gol yiyor takım yenilmiş oluyor
Acıdım size daha fazla felsefe yapmayacağım. Yazıktır günahtır bünyenize zarar vermeyeyim. Siz bana lazımsınız, daha çok kahrımı çekeceksiniz.
Tabi sizin de bana “felsefe de yapma yazı da yazma. Seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli” diyebilirsiniz.
Sonra ne mi olur?
:)))))))) İyi olur inşallah.
:) İyi bayramlar.
YORUMLAR
Hanımefendi, aynı olaylara bir başka pencereden bakmaya çalışayım...Kaosu Allah yönetiyor ve tabiiki aklımız ermiyor nasıl yönettiğine...Mevcut karmaşayı da birilerinin yönetmesi gerekiyor sistemin devamlılığı adına...Burada yöneten bütünün muhafazası adına yaş ve kuruyu birlikte cezalandırarak devamlılığı sağlıyor, disiplini sürdürüyor.
İş suç kapsamına girince her koyun kendi bacağını uzatır.Yaş ayrı kuru ayrı dermişim de gene de bazen (istisnai ) yaşın yandığı da olur.Adına İŞ KAZASI dersiniz geçer gider.
Ya öylemi ? O yaş sen olunca ne olur ? Kötü olur tabii...Ama ,hayat böyle bir şey işte...
Tebrik eder saygılar sunarım...
Esma KAHRAMAN
Allah hepimize iyi günler göstersin. Hayat işte...
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
DAİR:
Felsefe; çözülmemiş sorunsallar bilimi olarak biliniyor. "Kurunun yanında, yaş olanında yanması" olgusunu akıl üstüne çekersek bireysel; akıldışılığa ötelersek toplumsal olabiliyor. İnsanın sosyal/toplumsal olmasının kimi zaman ödülü, kimi zaman da cezasının genel kabul görmüşlüğü kuralı diyebiliyoruz.
İnsan tipolojilerine de bakmak gerekiyor tamda burada... Veblenyan yaklaşımla siz haklıyken , sola çekilmişlikteki Hegelyan yanlaşımdaysa toplumsal haklılık var.
Sayın yazarım, sabun köpüğu sadeliği ve anlaşılırlığındaki yazılarınız, okurken geniş bir algı/olgu ve kavramsal oluşum dizgesine yol açabiliyor.
Matematikselde düşünsek rasyonal sayılar kadar, irrasyonel düzlemde de sayılar bulabiliyoruz. Dedik ya, felsefe sorunsallığa çare arama ve bulma bilimdir. İrrasyonalitede de bulmak var, aradığımızı...
Esenlikle...
Göktürkmen tarafından 2/22/2011 7:16:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
Kıkardeşim sen ne kadar çok korkmuşsun!!
Bak kendine bir Kahve yap biraz rahatla
Prensler hepsini düşünür ve güzeller zarar
görmesin diye Rüzgarları kaçırır.