- 593 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Zirvelere.
ZİRVELERE…
İçinde yaşadığımız fertleri memnun etmeniz elbette zordur, Liyakat esasına göre çıkanlarda var ama bazı zirvedekiler o makama kolay mı ulaştılar, ya siyasi, ya bürokrasi, ya maddi gücü, ya da dayısı varda ondan çıktılar.
Yorumu ile Emekliliğimizi yaşamamızı tavsiye eden okuyucumuzu kutluyorum bizler en ağır olan ulvi görevimizi her kademede yaptıktan sonra, sivil toplum lideri olmaya çalışan fedakârlıkta bulunan gönüllü dostlarımla madde bağımlılığına karşı mücadele edenleriz… Dinleniyoruz ve hayata küsüp, kırılan değil, hatta çarşıya, camiden eve giden kişi olmayıp, Bilgileri paylaşan, bizden yaşlı kişilerinde tecrübelerini köşe yazısı ve konferanslarımızla da imkânlar ölçüsünde paylaşan fert olmak gayesindeyim. Bizleri iyi tanımayanlara bir kez daha yazıyoruz.
Eğitim bir bütündür. Muhakkak başarılı olmak zorundayız. İlmi alanda AB ve diğer ülkeleri örnek almak iyidir belki ama Şanlı Türk tarihimiz ve bizi biz yapan kültür ve sanat değerlerimize önem verilmesi mücadelesini de, arkadaşlarımızla her ortamda yaparız kanunlar ve hukuk kurallarında mücadele ederiz.
Kadrolu olmak bir başkadır… Sözleşmelilik şartnamesini iyi okumasını tavsiye ederim. Özel dershane ve eğitimimizde kadrolu da ve sözleşmeli çalışanlarda hatalar yok mu?
Dedem 47 yıl irfan ordusuna hizmet etmiş bize yol çizmiştir. Onun ve aynı kuşakların tavsiyelerine kulak veren kişileriz.
Sayın bakan Nimet ÇUBUKÇU ya bilgi, bürokratlarının başarılı olanları var, hatalı davrananları da…
Örnek mi; Madde bağımlılığı yaşı büyük şehirlerde küçük yaşlara düştü, ilimizdeki temsilcisi olanlara Valilik Komisyonumuzda düşünce ve projelerimizi sunduk hala beklemekteyiz!
İlimizde, okul kenarlarını, bazı işyerlerini kontrol eden emniyet ve güvenlik kuvvetlerimizi kutluyoruz.
Bazı ilçelerdeki öğrencilerin eğitiminden il milli eğitimimiz sorumlu değil mi yoksa?
YEŞİLAYCILAR olarak, Bize gelen şifahi veli şikâyetleri arttı. Okul dışında öğrenci olup ta, Bali kullananlar var, sosyal hizmetler müdürlüğü ile ortak neler yaptılar merak ederiz… Onlarında ortak görüşleri eğitim sistemimizde hatalar diz boyunu aştı bizden hatırlatması.
En iyi yatırım insana olan yatırımdır. Eğitim hata götürmez, telafisi zor ve mümkün değildir…
İl milli eğitim müdürlüklerimiz anasınıfına önem veriyorlar lakin öğretmen açığını planlamayıp halk eğitimlerimiz kanalıyla kurslar düzenleyip ücretli öğretmenlik statüsü ile çocuklarımızı eğitime almayı planlıyorlar. Atanamayan öğretmenlerimiz bu kurslardan geçirilip işsizlik konusuna çözüm bulunması harika bir fikir.
Lakin ne kadar çözüm olacak? Kadro ihtiyacı bakanlığımızın ilgili birimlerince iç denetçilerince 133.bin kişi, alınan ise son atamada 30 bin. Sözleşmelilerde en son 7000 kişi, bir terslik aldı gidiyor derler ya öyle.
Önerileri sunan eğitim sendikalarının feryatlarına kulak tıkanmaması lazımdır. Aileler bu çocuklarını bir iş bulsun, yararlı olsun, yuvasını kursun, ülkesine hizmet etsin derken işgal ettiği makamda projeler üretmeyen bazı milli eğitim müdürlükleri uydurma bahanelerle mesleki eğitimimizi köreltmeye hakları yoktur…
Bilgi edinme kanununa göre 1 ay içinde cevap vermeyen bir yöneticimiz, bize il mesleki eğitimin neler planlayacağını mı öğretecek? Bu mesleki eğitim kurulumuza İl halk eğitim planlama kurulumuzun 5 yıl başkanlığını da yaptım.
İlimizin öncelikli sorunları var, bakanlık yetkililerimiz bir incelesinler ilgili kurumun müdürü gezilerle vakit geçirmesinler lütfen… Yararlı projeler e imza atan idarecileri öğretmen ve öğrencilerimizi kutluyorum. Sahi unutuyordum… Bir tarihte, İlimize, Dünyanın ek akıllısı diye bir yazar geldiydi? Neler öğretti kamuoyumuza soralım mı?