- 574 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
'sen'
Doğduğumuzda bir yere bir dine bir topluma ait oluruz..Bizim için karar verilir kulağımıza üflenir , vaftiz edilir. Sınırlarımız çizilir nasıl , ne şekilde yaşayacağımıza karar verilir çok azı vardır tabuları yıkıp kendi özünü bulabilir.
Doğduğun yerde herkes Müslüman mı?
o zaman en doğru din İslamdır. Bir erkek sadece bir kadını mı sevebiliyor , ya da bir kadın bir erkeği mi seviyor. yeri gelir beşiğini kerterler işte bu senin alın yazın denir. sen boşver bedenın sana ait mi değil mi Senin duygularına bile bak karar verilmiş. Gelenekler , görenekler , sosyal kurallar seni öyle bir kalıba oturtturur ki... Sen sen olmaktan çıkar , senin için istenilen hayatı yaşar istedikleri gibi biri olursun yok olmazsan anarşistsindir, iğrençsindir, delisindir, asılmalısındır, dışlanmalı ya da ayıplanmalısındır.
sen cumhuriyet altında yaşasan bilen senin için karar veren iktidara bağımlı olursun ne diyorsa hoş diyordur doğdu diyordur dersin. yeri gelir tasasız demokrat olursun .
sen sana aşılanana gıkını çıkarmaz bağımlı olursun hır , gür çıkmasın diye aaman der ne düşündüğünü saklarsın.
dünya dönüyor demişssindir abovv bu ne diyor böyle der asılırsın Galileo gibi. Ama yine de dediği gibi dönüyordur dünya.
töre derler keserler hesabını,
her özüne inişinde ayıplanır ve dışlanırsın sonunda bastırılır yokolursun.
her yaptığını yalancıkdan yaparsın bir süre neden yaptığını bile düşünmezssın yaşam için yaşarsın bir gün, ölmek için yaşarsın sen, kendi idamm sehbanı ayağınla itelersin.
sen zaten sen hariç herkes için doğmuşsundur. ondan içinden dahi düşünmemelisin.
ırk olur dil olur din olur bunları sayma sen kendi içinde zaten sıkışmışssın bekaretmiş, dinmiş , düşünceymiş , duyguymuş sen daha burda sınırlanmışsan. ırkı , dili düşünmene daha var.
sen insan olarak doğarsın tek başına doğarsın dünya’da bir eşin bir benzerın yok dünyaya ’sen ’geldin . ve geldiğin gibi oturtturulup kalıplara bir başkası oldun oysaki bu dünya’da yaşamak herkes kadar senin de hakkındı..ve sen bir kere gelmiştin.
yazımı abartı mı buldun.?
o zaman sen ya çoktan senlikten çıkıp bir başkası olmuşssun
ya da;
çok şanslısın kendini bilmiş ,bulmuşssun..
kendimiz olacağımız , kendimizi yaşayacağımız kafamızı kaldırıp ne diyorsun sen be diyeceğimiz hayatlarımızın olması dileğiyle.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.