- 946 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
ATATÜRK, NESİN VE M.GEZEN..
Mustafa Kemâl Atatürk, çok yıllar önce ; ’’ Türk Milleti Zekidir !’’ demiş.
Aziz Nesin, ondan yıllar sonra ; ’’ Bu milletin % 60’ı aptaldır !’’ diyerek çok önemli bir tartışma başlatmış, şimşekleri üzerine çekmiş ve nihayetinde diri diri yakılmak istenmiştir..
Kısa süre önce de ünlü tiyatro sanatçımız Müjdat Gezen, iktidar partisi ile ilgili bir anket sonucu hakkında fikrini açıklarken ’’ Yüzde elli rakamında bir hata var, Aziz Nesin’e göre yüzde altmış olmalı !’’ benzeri bir söz söyleyerek bu defa da günümüzde şimşekleri üzerine çekmiştir.
Müjdat Gezen’in akibetinden şahsen endişe duyduğumu sizlerle paylaşmak istiyorum !
Şimdi bu üç kişinin sözlerini biraz karıştıralım.
Atatürk, niçin ve hangi koşullarda bu milletin zeki olduğunu ilân etmiştir ? Gerçekten bunun doğru olduğuna bütün kalbiyle inandığı için mi, yoksa siyaset gereği mi ?
Hepimiz biliyoruz ki ; o dönem İmparatorluk dağı erimiş ve neredeyse düz ova haline gelmek üzereymiş. Öyle ki, doruğuna tırmanmayı akıllarından bile geçiremeyenler, kirli çizmeleriyle tepesinde eşinir olmuş !
Çoğunluk halk ; okunup üflenmekten, muskalardan, icazetlerden medet umar durumda. Günah olduğundan korkup terazi tutmayan, fırıncılık yapmayan,ticaret yapmaktan çekinen, kız çocuklarını okutmayan, sokağa çıkarmayan vb. insanlar topluluğu.
Bir de Kürt asıllı nüfus var. Daha da cahil, eğitimsiz, Türkçe bile konuşamayan bir topluluk. İngilizler bir tarafta Kürtleri- Ayrı bir devlet vaadi ile - kendi saflarında savaşmaya ikna etmeye çalışıyor. Diğer taraftan dinci kesimi, ’’ Din elden gider !’’ sloganı ile iç isyana teşvik ediyor.
İşte öyle bir ortamda ’’ Türk Milleti Zekidir !’’ diyor Atatürk. Kürtler de bu milletin bir parçasıdır elbet. Ve zeki olduklarını kanıtlıyor hepsi de. Ne ’’ Din elden gidiyor !’’ safsatalarına, ne de ’’ Ayrı devlet ’’ kandırmacılığına aldırmıyorlar.
Türkçe konuşamayan, anlamayan Kürtler dahil, tüm millet , sadece ’’ Vatan, Hürriyet, Allah, Peygamber!’’ sözlerine, kurşunların, topların, ölümün üzerine atlamaktan çekinmiyorlar. ’’ Ölün!’’ diyor Atatürk ; hiç sormuyorlar bir daha ’’ Neden ?’’ diye !
Aziz Nesin ; ülkede cehaletin, yobazlığın arttığı gerçeğini görüp isyan etmiş. Atatürk’ün armağan ettiği özgürlüklerin reddedildiğini görmek delirtmiş olmalı onu. ’’ Bu milletin yüzde altmışı aptal !’’ deyip kestirip atmış. Karşılığında ne kazanmış ? ’’Aptal’’ dediklerinin sayısı mı azalmış yoksa daha da mı artmış acaba ?
Günümüzde Atatürkçüler, Cumhuriyetçiler iyice karamsarlaştı. ’’ Dinci iktidarın ömrü daha da uzayacak ’’ endişesi kafaları karmakarışık etti.
Şimdi düşünelim bakalım : Atatürk mü daha zeki yoksa Aziz Nesin ya da onun sözlerini örnek vermek isteyen Müjdat Gezen mi ?
Atatürkçü geçinen bizler, onu gerçekten doğru anladık mı ? Onun istediği gibi yurttaşlar ya da aydınlar olduk mu ?
Bu ülkeyi kaç yıldır dinci olmayanlar, Atatürkçüler, Kemalistler, laikler yönetiyor ? Dünya ülkelerinin neresindeyiz ? Rüşvet, yolsuzluk, kayırmacılık, dolandırıcılık bu gün mü icat oldu ?
Atatürk’ün yüzüncü doğum yılını ulusal bayram ilân eden, yönetime el koyduğu günden itibaren Atatürkçülük masalları anlatan on iki eylül darbecileri bu ülkeye ne verdiler ?
En inatçı muhaliflerden biriyim günümüz dinci iktidarına ! Fakat ,onlara oy verenleri aptal ilân edip, başka da bir iş yapmayacak kadar karamsar, tembel ve teslimiyetçi değilim.
Çünkü Atatürkçüyüm ! O’nun zeki dediği milletin bir ferdiyim. O, bize inanmış, zeki olduğumuzu haykırmış, kurduğu Cumhuriyete sahip çıkmamızı beklemiş.
Öyleyse, zeki olduğumuzu gösterelim. Ülke demokrasisi için gerçek bir tehlike varsa eğer, birlikte mücadele edelim. Cehalet artıyorsa eğer, azalmasına katkıda bulunalım.
Yeniden Cumhuriyetçiler, laikler iktidara geldiğinde de, geçmişteki hataların tekrarlanmasına engel olalım. Yolsuzluk, adaletsizlik ve tüm haksızlıklara karşı olalım.
Ve demokrasinin en güzelini, adaleti, eşitliği, özgürlüğü, kalkınmayı gerçekten sağladıklarına inanırsak ,bizim seçmediklerimizi de takdir etme zekasını, olgunluğunu göstermeyi bilelim.
Aziz Nesin’in söyleyip, Müjdat Gezen’in desteklediği ’’ aptallardan ’’ değil de, Atatürk’ün söylediği zekilerden isek eğer, bize böylesi yakışır...
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Türk milleti aptal değildir. Bence yazar öyle çok savaş açılası bir kelam da etmemiş.
Ah ne çok isterim şu laikler gelse şu seçimde, gelse de görse o akıllı yüzde 40, acık yüzleri gülse :)
hmmm ama büyük ihtimal o aptal kesim izin vermeyecek hii?
Aptalları ikna etmek kolaydır. Bunlar ikna olmayacağa benziyor benden söylemesi. Aaa yoksa akıllılar mi ?
Akıllı çıktı bizim aptal:)
Dil avare dudak biçare .
müjdat gezenin halka aptal diyerek hakaret etmesini alıp onu Atatürkün sözüyle uydurma çabanız takdire şayan !!!
halkı laikler laik olmayanlar şeklinde bölmek te sanırım Atatürkçülüğünüze uygun bahanelerle uydurulmuş bir durum
face*ok sayfasına hergün kimlerin kimlerle ne kalleşçe telefon konuşmalarının düştüğünü de biliyoruz
ama adamın kalkıp yıllar öncesindeki cümlesini -değişimi redder bir şekilde - bu güne taşımanız da bu gün yapılanlara bir kulp bulamadığınızdan olsa gerek..
tüm yazılarınızı okudum
yaptığınız sadece
kendi fikrinizden olanlara Atatürkçü vatansever cumhuriyetçi vs gömleği giydirip
diğerlerini Atatürk düşmanı yobaz çağdışı vatan haini ilan etmek
sadece ve sadece kendi kafanızın aldığı yayınlarla beslenip millete hakaret cümleleri kurmak...
bütün yazılarınızda neredeyse yanlış din algısının pisliklerini doğru din algısı örnekleri gibi sunarak kin kusmak...
bir kaç kişi sizi alkışlıyor diye yazdıklarınız okunur muteber ve doğru olmuyor...
en nihayetinde Atatürk gibi bir şahsiyetin cümlesiyle bir soytarının tam tersi istikametteki cümlesini birbirine uydurmaya çabalarken Atatürke de saygısızlık yaptığınızın farkındfa değilsiniz...
Fikret TEZEL
1) Darbukacı Baryam sanatsal anlanmda gündemden düşünce siyasete sarmış. Her aydın sanatçı gibi laiklik ve Atatürkçülük kisvesini giymiş. Akıbetini merak etmeyiniz, sekiz yıldır çok çirkef laflar duydu iktidara oy ve gönül veren vatandaşlar. Destekleyenler "çanak yalayıcı" oldu..."Köylü, çoban" gibi yakıştırmalarla küçümsenmeye çalışıldı. Oysa bu millet ne köylülükten utandı ne çobanlıktan. Aptal yakıştırması yapanlara da sadece gülüyorum. Bunlar acz içindeki çırpınışlar...
2) Özgürlüğü kimse hediye etmedi bu millete, bizzat tırnaklarıyla kazıya kazıya kan döke döke halkın kendisi elde etti bu nimeti.
3) "Laikler yeniden iktidara gelince..." Bu ülkede ayrımcılık yapan kim sizce? Halkı laikler ve aptallar diye ikiye bölen zihniyet. Bence bu çok "aptalca." Üstelik iktidarın laik olmayan hiç bir uygulaması yok...
4)Halkın istekleri bir kısım "aydının(!)" isteklerinden daha muteberdir....
Saygılar...
Fikret TEZEL
Râzı.
diğerleri de hakaret edilme hakkına sahip
suyundan da koyun efenim...
Aynur Engindeniz
Mustafa Kemâl Atatürk, çok yıllar önce ; ’’ Türk Milleti Zekidir !’’ demiş.
Ozamanlar insanlar bence mertmis.
Bir bütün olmak baska bir güc ve kudrettir.
Istedigi kadar zeki bir millet olsun her hesabi aleyhine ceviren namertler oldukca sallanir bir ülke temelden.
Zeki insanciklardan olusan bu cok bilmis halk hep bana diyorsa bunu uyaniklik sayiyorsa basa kim gelirse gelsin bu millete yaranamaz.
Yüreginize saglik
Saygilarimla
hicbitmez tarafından 2/22/2011 7:49:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
Birisi aynı benim düşüncelerimi yazıya dökmüş diyerek başladım yazınızı okumaya...
Katılmamak elde değil düşüncelerinize, sorduğunuz sorular da aynı şekilde kurcalıyor beynimi...
Umarım Gezen'i de yakmaya kalkışmazlar...
İzin verir miyiz böyle bir şeye? Asla...
Uzun zaman sonra sizin gibi değerli bir yazarın yazılarını okumak mutlu etti beni...
Kaleminize sağlık...
Fikret TEZEL
"Cehalet artıyorsa eğer, azalmasına katkıda bulunalım."
Peki cehaletten faydalananları ne yapmalıyız.Aslında önce onları yok etmeliyiz.
Yalnız dikkatinizi çekmek istiyorum Atatürk siyaset ve devlet adamı, diğer iki şahıs farklı.Her ne kadar zeki olsalarda ileri görüş herkeste yok.
Güzel paylaşımdı.
Selamlar
Fikret TEZEL
"Atatürkçü geçinen bizler, onu gerçekten doğru anladık mı ? Onun istediği gibi yurttaşlar ya da aydınlar olduk mu ?"
Güzel soru. Yanıtı insanın içini acıtıyor: HAYIR...
Saygılarımla.