- 822 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
'ŞİMDİ VE BURADA...'
Bursa’da Çınar- Der (Çınar Eğitim Kültür Yardımlaşma ve Çevre Derneğinin )19.02.2011 Cumartesi akşamı her ay periyodk olarak düzenlemiş oldukları bir eğitim seminerine katıldım..iyi de edmişim kedni adıma epeyce istifade eddim..Şair yazar düşünce adamı M.Önal Mengüşoğlu’nun katıldığı ’tanıklık/ şahitlik konusu işlendi gece...Çağa tanıklığın,şahitliğin konuşulduğu,İslami kavramların içinin nasıl boşaltıldığına dair, asıl anlamlarıandan nasıl koparıldığına dair örnekler verildi ki;kendi öyküsünden yola çıkarak Türkiye’de yakın zaman islami oluşunların,islami düşünce sistemlerinin arka planları hakkında, onların beslenme kaynaklarından bahseddi...Kendilerinin yanında kendisi gibi düşünen insanların hiçde azımsanmayacak kadar olduğunu, sayısal değil nitelik açısından olaya yaklaşılmasının altını çzidi...Sahihliğin ve niteliğin altını çizerken kendilerinin Türkiye’de son dönem diğer islami yapılanmaların sahihlikden özgünlükden uzak, berrrak suya zehir şırınga edmek gibi bir yaklaşımı ortaya addı ki; bunu çok tartışmalı buldum kendi adıma...Konu tanıklık olunca Aliya’dan bahseddi çağına tanık mümtaz bir şahsiyet olan Aliya’dan...Yaşamından kesitler verdi ,Tekke müslümanlığının hakim olduğu,yaşadığı coğrafyadan,üretken doğurgan mütefekkir bir kişiliğin çıkışının arkaplanı hakkında bilgiler edindik...Kitaplarından örnekler verdi hatırmda kaldığı kadarıyla Doğu Batı Arasında İslam, Çağa Tanıklığım,Özgürlüğe Kaçışım gibi...Ve Kuran’a bakışını anlatan bir cümlesini sahih kaynaklarla buluşması açısından orjinal buldum kendi adıma...İnsanları diiriltmesi istenen bir kitaba ölüm anında ölümü hızlandırsın diye muamele ediyoruz....
Aliya’yı mümtaz şahsiyat kılan; onu düşünür üretken bir mütefekkir kılan dinamik tarafı sadece onun düşürür tarafı değil elbete... O bir aktivist .Hayatına çok yönlü bakarsanız cephede savaşda çarşıda pazarda tünelde ve hatta bi ara savaş dönemi esir alınıyor...Bu kadar hayatın içinde ...Hayatın içinde olması onu canlı kılıyor zaten..ve karşılaşdığı sorunlara kafa yoruyor dert ediniyor çözümler üretiyor...yaşadığımız toplumun çok tartışmalı alim/ aydın modellerine hiç de uymayan bir tarafı onu farklı kılıyor modern dünyada diğer islami topumlarda model şahsiyet noktasında...Sanırım şu duasınıda önemsememiz gerekir:’Allahım bizleri mükemmelleşmeden koru,muhafaz ed.’ bunu dinlerken Ali Şeriati’nin Dua isimli eserideki duasını hatırladım:Allahım aydınlarımıza basiret,muhafakarlarımızıa aydınlık ver.’ demişdi Şeriati...
Çınar-Der yetkililerinin bu anlamılı çalışmalarını takdirle karşlıyorum.Aralanan bu kapının düşünce hayatımızda, toplumsal yaşamımızda yeni ufuklar açmasını dilyorum..Nitelik kaygısnın önplanda olduğu çabaların çalışmaların niceliğe dönüşeceği inancımı paylaşıyor ve bu günleri, bu gibi güzide imkanlarla gerçekleşeceğimizin inancını muhafaza diyorum..
şimdi ve hemen ;
kendi ellerimizle
kendi yüreğimizle
zihinsel çabalarımızla en sahih olanın,en kuşatıcı olanın berrak sularında buluşmak dileğiyle diyorum...