EBEVEYN SEÇME SINAVI
Şok şok şok…
Flaş flaş flaş…
ESYM (Ebeveyn Seçme Yerleştirme Merkezi)’nin son olarak uygulamış olduğu ESS (Ebeveyn Seçme Sınavı)’de ortaya çıkarılan kopya skandalının yankıları halen devam ediyor sayın okuyucular. Skandallar zinciri haline gelen sınava her gün yeni bir skandal daha ekleniyor. Kopya skandalı olarak başlayan konuşmalar, “Bu sınav gerçekten gerekli mi?” tartışmalarına dönüşmüş durumda…
“Hakkımızı yediler, aylardır bu sınava hazırlanıyoruz, çocuk sahibi olmamız engelleniyor” diyen ebeveyn adayları seslerini duyurmak için seferber olmuş durumdalar. “Çocuk Ataması Yapılmayan Ebeveynler Platformu” adı altında toplanan adayların yürüyüş hazırlıkları yaptığı elimize ulaşan haberler arasında…
Ayrıca alınan son haberlere göre kopya çektiği belirlenen bir çift “Bizimkisi akraba evliliği, bizim alandan sağlıklı çocuk ataması çok az yapıyorlar, başka çaremiz yoktu” açıklamasında bulundu. Yine sınavda bütün soruları doğru cevaplayarak tam puan alan, daha sonra da kopya çektiği belirlenen bir çift yapılan sorgulamada “soruları dilenci mafyasından aldık, karşılığında 1 çocuk verecektik onlara, 1 çocuk da bize kalacaktı” itirafında bulundular.
Yine soruşturma kapsamında gözaltına alınan bir çift “En az 3 çocuk yapın baskılarına daha fazla dayanamadığımız için bu yola başvurduk” açıklamasında bulundu.
ESYM’den bugün yapılan açıklamaya göre kopya çeken adayların çoğunlukla akraba evliliği alanı, gayri meşru ilişki alanı, aşiret alanı ve tüp bebek alanından olduğu belirlendi. Ayrıca ESYM başkanı yapılan sınavın sadece teori oturumunun iptal edildiğini, en kısa zamanda sınavın tekrar edileceğini açıklarken tam puan alan çiftlerin uzman gözetiminde sınava alınacağını belirtti… Adaylar teori oturumuna tekrar girecekler ancak uygulama oturumunda aldıkları puanlar değişmeyecek uyarısında bulunuldu.
Tercih formunda “Nasıl olursa olsun çocuk sahibi olmak istiyorum” seçeneğini işaretlemeyi bile göze alan adaylar çocuk sahibi olamamak konusundaki çaresizliklerini dile getirmeye ve sivil toplum örgütlerinden yardım istemeye devam ederken, diğer ilgi çekici bir açıklama da ebeveyn-sen’den geldi. Sendikanın yayınladığı yazıda, ESYM’nin yanlış olduğunu açıkladığı 98 numaralı sorudaki “Çocukları leylekler getirir” şıkkını sınava giren tüm adayların doğru cevap olarak işaretlediği konusuna dikkat çekti ve kopya iddialarını güçlendirdi.
Kopya iddialarının ardından tekrar edilen sınava 12465 aday “Ben bu dünyaya çocuk getirmek istemiyorum” diyerek girmedi. Cevap anahtarında yanlış genetik kodlama yapan 2407 adayın ise sınavı iptal edildi. Sınava eşi yerine baldızıyla girmeye çalışan bir aday kapıda yakalandı, neden böyle bir şey yaptınız sorusuna “Baldız baldan tatlıdır” cevabını verdi.
Kopya olaylarından sonra sınavlarda daha fazla önlem alınacağı, bundan sonra yanında bebek bezi, biberon, emzik vb. eşyalarla sınav salonuna gelen adayların sınava alınmayacağı belirtildi. Bir çift “Yıllardır çocuk özlemiyle yanıp tutuşuyoruz, akrabalarımızın yüzüne bakacak halimiz kalmadı, devlet daha fazla çocuk ataması yapmalı” dedi.
Tüm bu skandallar bir yana dursun, gündemi meşgul eden bir diğer konu da ücretli çocuk ataması… “Tam çocuğa alıştık derken çocuğumuz değişiyor, uyum sorunu yaşıyoruz, yetkililer buna bir çare bulmalı, bizler de kadrolu çocuk istiyoruz” diyen ebeveynler her zamanki gibi sesleri duyurmak için çaba gösteriyorlar…
Elimize ulaşan yeni gelişmeleri sizlere aktarmaya devam edeceğiz…
Toplumsal Mesaj: Yıllarca eğitim verdikleri öğrencileri birkaç saatlik sınavla ölçmeye çalışan, onu da eline yüzüne bulaştıran, hak etmeyip kopya çekeni en iyi yere getiren, hak edeni mesleğini yapmaktan alıkoyan, ölçme derdine düşüp öğrencilere dürüstlüğü öğretmeyi unutan ve tüm bunlara rağmen vicdanı rahat olan insanlara selam ve mesaj olsun bu yazı… (Özlemişim mesaj vermeyi…)
Toplumsal Mesaj_2: Ülkemizde her yıl binlerce çocuk doğar doğmaz sokağa terk ediliyor, dilendiriliyor, akraba evliliğinden sakat doğuyor, onlarcası kardeşlerinin arasında yok sayılıyor, bilinçsizce yetiştiriliyor, tacize uğruyor, organları çalınıyor ve belki de en önemlisi dikkate alınmıyor… Bütün bu durumlar göz önüne alındığında hak edeni hak etmeyen, hak etmeyeni hak eden konumuna getiren sınavlarla uğraşan devletimizin bu işleri bırakıp sadece Ebeveyn Seçme Sınavı uygulamasını istemek pek de mantıksız olmayacaktır sanırım, en azından yapılan işlerin yanında mantıklı duracaktır…
Saygılar…
Pelin…
(09022011)
EBEVEYN SEÇME SINAVI Yazısına Yorum Yap
"EBEVEYN SEÇME SINAVI" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.