- 2972 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞA VE YAŞAM
Kıymetli okurlar,yaşadığımız Dünya’mı değişiyor,yoksa bizlermi ?tam olarak’da anlamış değilim,fakat bana göre değişen’de biz,değiştirenler’de yine bizleriz.
Bu gün yaşadığımız dünyadaki proplemler her geçen gün hızla artmaktadır.
İnsanoğlu ,Cenab-ı Hakk’ın yarattığı ve kurduğu bu muhteşem dengeyi bozmak için elinden geleni yapmaktadır.Kainatın yaratıcısı bu muazzam kainat dengesesini öyle güzel yaratmış ki,eğer insanoğlu yaşadığı bu dünyanın kıymetini bilse,inanın dünyada,ne açlık ne işşizlik nede savaş olur.
Dünyamızdaki ormanlık alanlarda yaşayan ve bizlere vahşi doğa diye takdim edilen,hayvanlar alemi belgesellerinde’de gördüğümüz üzere, biz insanoğlu na aslında çok güzel dersler verilmektedir.
O hayvanlar aleminde tabiatın dengesini bozacak hiç bir şey yoktur.O vahşi hayvanlar aleminde asla yarını düşünmek yoktur,çünkü yarın için stok yapmazlar,ihtiyaç ta duymazlar ihtiyaçlarından fazlasını tüketmezler,asla israf etmezler.
Mesela bir örnek verecek olursak! karnı tok bir Kaplan veya çıta,veya Aslan,asla avlanmaz.Bu ne muhteşem bir tevekküldür değilmi?
Sevgili dostlar.
Bu gün insanoğlu teknoloji geliştikce para uğruna bir çok gıda ve yiyeceklerimizde onların genleriyle oynamak suretiyle,tatlarında,renklerinde,vesaire gibi bir çok yerlerinde değişiklikler yapmaktadırlar bu değişiklikler biz insanoğlunun sağlığı açısınndan tehlike arzetmektedir,çeşitli hastalıkların artmasına sebebiyet vermektedir.
Bu gün insanoğlunun olmazsa olmaz olan buğdayından,başta un olmak üzere bir çok ekmek çeşidi ve yemek çeşitleri yapılmaktadır.Bununla birlikte çeşitli meyveler ve sebzelerin genetiğiyle oynayan insanoğlu,malesef ve malesef kendi yaşadığı dünyanın dengesini kendi eliyle bozmaktadır.
Geçenlerde bir tv kanalında yalnız av yapan avcıları gösteren bir kanalın proğramını izliyordum,o kanalı biraz izledikten sonra derhal kanaldan çıktım.
O kadar güzel kuş çeşitleri avlanıyorduki inanın onlara kıymak bile biz insanoğlunun ne kadar gaddar ve acımazsız olduğunun gösteryordu o güzelim kuşları avlamak zormuş gibi birde avcılar gururlanıyorlardı.
Bu çeşitli kuş türlerinin, ormanlarda yaşayan yabani hayvanların, bizlere ve dünyamıza, ne kadar faydaları olduğunu hiç düşünüyormuyuz acaba? bence hayır hiç düşünmüyoruz,eğer düşünmüş olsak zaten önümüze ilk çıkan bir yaban hayvanını bir tavşanı veya bir yaban ördeğini veya başka hayvan çeşitlerini avlayabilirmiyiz?tabiki avlayamayız,çünkü o hayvanların doğaya ve insanlığa o kadar faydaları vardır ki saymakla bitmez değerli dostlar.
Sadece bir örnek verecek olursak ormanlarımızdaki küçük büyük canlıların yok olması,çeşitli zararlı böceklerin türemesine sebep olmaktadır. Bunun en çarpıcı örneği de ormanlarımızda görülen keneleri gösterebiliriz.
Biz insanoğlu bu yaban canlılarının faydalarını bilmiş olsak o kuşları,o kazları veya ördekleri yok etmek yerine özenle korumamızın ne kadar önemli olduğunu anlarız.Onlar doğada oluşan zararlı böcük börtükleri yemek suretiyle bizleri korumaktadırlar.
Yüce yaradan hiç bir canlıyı boşuna yaratmamıştır o canlıların hepsinin ayrı bir görevi vardır ,onlar yaşadığımız bu dünya ya büyük katkı sağlamaktadırlar.
Bir diğer doğal felaket ise dünyamız ormanlarının hızla yok olması,Neden bizler tabiat ta dengeyi sağlamak için yaradılanın farkına varamıyoruz bunu da anlamakta güçlük çekiyorum.
Bütün bu saydıklarımızın yaşantımıza ne kadar büyük katkılarının olduğunu bilmek zorundayız.Aksi takdirde doğal felaketler artarak devam edecek ,seller,depremler,yangılar volkanik patlamalar,çeşitli türde zararlı canlılar çoğalacaktır.Bizler dünya felaketleri karşısında elimiz kolumuz bağlı beklemekten başka çaremiz kalmayacaktır.
Çünkü yaradanın yarattığı dengeyi biz insanoğlu korumak yerine bozmaya kalkışırsak,eğer bizler doğayı ve doğada yaşayan canlıları yok etmeye devam edersek,inanın insanoğlunun başına daha bir çok felaketler artarak gelecek ve gelmeye devam edecektir.
Yüce Rabbimizin yarattığı hiç bir şeye zarar vermeden yaşamak, onlara sevgiyle yaklaşmak, onları korumak zorunda olduğumuzun bilincinde olmak temennisiyle kalın sağlıcakla...Bizler neye layık isek Yüce yaradan bizlere onu verecektir. Saygı ve sevgilerimle..
Sami ASLAN-Şair Yazar
YORUMLAR
Tespitleriniz o kadar yerli yerinde ki, şurası eksik kalmış desem sanki bütün yazının sihri bozulacak.
Küçükken resimlerde bir hayvanın diğerini parçaladığını yok ettiğini gördüğüm zaman içim acırdı, kızardım. Elimden gelse güçlü olan hayvanı güçsüzü yok ettiği için ben de onu yok etmek isterdim. Sonraki yıllarda teknoloji ile gelen TV, İnternet Vb.. iletişim araçları vasıtası ile yayınlanan belgeselleri izlediğim zaman o çocuksu duygularım, o acıma hissim kalmadı. Anladım ki bu dengenin var olabilmesi için birileri birilerine fade edilecekmiş. Bu bir ilahi denge çok şükür bunu anladım.
İsrafla ilgili olarak lütfen şu izlenimimi açıklamama müsade buyurun. Birkaç gün önce internette bir video izledim. Susayan bir maymun bir çeşmenin başına geldi. Çeşmenin musluğu açıktı ve su boşa akıyordu. Hayvancağız uzandı suyunu içti ve musluğu kapattı.
Sizce hangimiz daha duyarlıyız ?
Güzel yaşamak, güzel günler bırakmak adına bir kızılderili sözü ile son veriyorum. " Bizler bu Dünya'yı dedelerimizden miras değil, çocuklarımızdan ödünç aldık." ( Yanlışım var ise düzeltin lütfen.)
Yazısıyla da Yazarıyla çok güzel bir paylaşımdı. Saygılarımla...
Sami ASLAN
evet çok güzel bir konuya değinmişsiniz
rabbimin kurduğu bu düzeni nasıl bozduk ve hala bozmaktayız acımasızca neyazıkki bu önüne geçilmezbir felaket oluyor
bilinçsiz kesilen ağaçlar ve öldürülen hayvanlar bunlara benzer ne çok zarar var
israfsa ayrı bir konu atılan yemek ekmekler se bir türkiye daha doyurur
diyorum ve çok üzülüyorum
saygılarım ve dualarımla güzeldi
Sami ASLAN
Bizler neye layık isek yüce yaradan bizlere onu verecektir.
Sami Bey, yazınızı çok anlamlı bir sözle sonlandırmanız güzel olmuş. Herkes layığını bir gün bulacaktır elbette. Yazı konusu hepimizi yakından ilgilendiren bir konu. İsref o kadar büyük boyutlara ulaştı ki, bu gözle görülüyor.
Dünyanın bir yarısı açlıktan ölürken, diğer yarısı obezlikten ölmek üzere. İsraf aldı başını gidiyor. Onlarca ağaç kesiliyor. Neydiği belli olmayan yerlere harcanıyor. Geri dönüşüm için çaba sarf edilmiyor. Yemeklerimizin çoğu çöpe gidiyor.
Hele su israfına öyle çok içim acıyor ki, şimdilik kimse anlamıyor. Allah göstermesin bir gün yok olabileceği düşüncesiyle ihtiyacımız kadar kullansak, israf etmesek olmaz mı?
Paylaşım için teşekkürler.
saygımla...