- 824 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARMİK'İN DRAMI!
KARMİK’İN DRAMI!
Merhaba hasan ağa nasılsın?
Hoşgeldin karmik sen nasılsın?
İyi değilim bende onun için sana geldim,seninle görüşmeyeli üç dört yıl oldu başımıza neler geldi?
Kardeşim agop’u öldürdüler!
Yiğit bir çift kömüşü vardı tarlada çift sürerken beş altı kişi geliyorlar kömüşü bize ver senin kömüşlerin yaşlı derisi kalın olduğu için kendimize çarık yapacağız!
Agop itiraz ediyor agop’u hem dövüyorlar hem de oracıkta öldürüyorlar,kömüşü de orda yüzüp derisini alıyorlar kömüşün karnını yarıp bağırsaklarını dışarı çıkarıyorlar agop’u kömüşün karnına sokup kömüşü dikiyorlar,kömüşün yüzüldüğünü gördük ama agopu bulamadık köpekler leşi yedikten bir hafta sonra gördük köpekler agopa dokunmamışlar,kimin yaptığı bilemedik bir ay sonra jandarmaya bir çoban bunları anlatmış korktuğu için kimseye söylememiş!
Olaydan sonra çocukları durmadı İstanbul’a gidiyoruz dediler gidiş o gidiş bir daha haber alamadım.
Ağbimin şehir merkezinde arsası ve dükkanı vardı çekemediler bir delinin eline Bıçak veriyorlar git artini öldür sana para veririz yemek yediririz diyorlar,deli ağbimin boynuna bıçağı dayıyor sen gavurmuşsun çabuk kelimeyi şahadet getir seni keseceğim,.
Ağbim diyor ki ben bilmiyorum sen söyle peşine gelirim der,deli arkadaşlarına döner arkadaşlar bende bilmiyorum siz söyleyin o peşinize gelsin diyorlar ,allahtan öldürmüyorlar o gece yanına hiç bir şey almadan çocukları yanına alıp kaçıyor nereye gittiğini bilmiyorum bir daha haberde alamadım!
Benim sana gelmemin esas nedeni kızlarım bende ağbim gibi gideyim diyorum ama üç kızla nereye gidebilirim param yok pulum yok,
Ben diyorum ki kızlarıma zarar gelmesin burada bekar çocuklar varsa evlendireyim belki hayatları kurtulur canından olmazlar!
Altmış yaşındayım gidecek danışacak kimsem yok kapını çaldım alevileri seviyorum seninde halin vaktin yerinde sözün geçer bu kızların birini sizin köyde birine verelim diğer ikisini de suni bir köyde evlendirelim ne olur ne olmaz,aleviler zarar görürse diğer kardeşlerine sığınır,zaten aleviler den korkmuyorum onun için diğer iki kızı suniye vermek istiyorum ha kızların hangisini isterseniz onu sizin köyde bırakayım!
Halilin oğlu ismail bekar Halil bana söylemişti ehli namuslu bir kız bulursan haberim olsun demişti!
Tamam Halilin oğlan iyi bir çocuk saf temiz Halili çağıralım gelsin hangisini beğenirse onu alsın diğer kızları da suni köylere beraber gider uygun aile bulursak olanlara veririz.
Halil sana menkür’ü bırakayım elinde her iş gelir oğluna da yakışır tamam hasan ağa da onaylarasa alalım. Tamam karmik yarında diğer kızları süni köylere götürürüz ve üç günde iki kızını everir diğer kızı da yine bir suni köy de evlendirir,bu vesileyle her ay bir kızının yanında kalarak kalan kısa ömrünü tamamlar.
Ermeni mezarlığına defnedilir!
Karmik in bugün onlarca torun ve torunların çocukları var bu üç köylerde.
Ermeni’de doğan çocuklar ve torunlar bugün müslüman kimlikleriyle yaşamını sürdürüyorlar.uzun ömürler dilerim..
Aşur ŞAHİN 20.02.20011.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.