- 1112 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ciddiyet Seviyesi
Ciddiyet ve ciddilik her hususta veya konuda istenilir.Bir insan başka bir insanla konuşurken ciddiye alınmak ister. Tabi ki ciddi bir konuda konuşuyorsa, dalga geçmiyorsa.Ciddi bir kişinin kişiliği ve siması da ciddidir elbet. Suratına bakıldığında "adama bak çok ciddi ve sert duruyor" denilen insanlar çoktur. Tabi aynı anda sert olmayıp da ciddi olanlarda oluyor. Ama genelde ciddi olanlar sinirli, sert, sanki bir şey söylesek bağırıp çağıracakmış gibi durur.
Belkide ciddiyetin insana kattığı özelliklerden kaynaklanır.
Asla ciddi olamayanlarda vardır ki;
Eğer yakınlarınızda bulunan biriyse ya çok rahatsızlık verir yada çok gülersiniz. Bazen her ikisini de yapacak kadar ciddiyetsizlik ortaya çıkar. Ama böyle insanların rahatsızlık verici özelliklerinden birisi de;
Cenazeden çıkar eğlence yerlerine girer ve ya tam tersi.
"Yahu arkadaş bir dur soluklan, biri ölmüş, az önce cenazeden çıktın bu ne yavşaklık" diyesi gelir insanın. Ölenle ölünmez ama cenazeden çıkıp da eğlenmeye gidecek kadar seviyesiz olmasın bari. Bütün ciddi olmayan insanlar böyle değildir tabi ki, bazıları ciddi değildir ama insanlık seviyesini korur, bazıları ise hayvanlık sınırlarını bile zorlar. Çeşit çeşit insanlar var.
Ciddiyet kavramı insana doğrucu ve gerekeni yapması gerektiğini gösterir. Bazı insanlar tarafından ciddi düşünmeyen, ciddi yaşamayan ve ciddi karaktersiz kişiler insan yerine konulmayabilir. Ama bence ciddiyetsizlik suç veya kusur değildir. Aksine gerekende fazla ciddi olmamaktır.
Toplum içinde ciddi olanlar veya ciddi olamayanlar kadar ciddiye alınmayanlar da vardır. Ciddi konuşur ama mantıklı değildir veya kâle değer bir şey söylememiştir. Ciddilik sadece hal ve hareketlerden ibaret değildir zaten. İnsanın ses tonundan tutalım konuştuğu şeye kadar her şeyi ciddiyetinin bir simgesidir. Ama genelde ciddi olup da ciddiye alınmayan insanlar, diğer insanları rahatsız eden insanlar olur. Ciddilik de insanın canını sıkar ama ciddi olan bir insanın ciddi değilmiş gibi davranması daha iğrenç ve can sıkıcı bir hal alır. Ciddiye alınmamak, bana yapılsa çok kötü ve iğrendirici olurdu ama belkide ciddiye alınmama olayları insanların bahsettiğim şekilde davranmasından kaynaklanır. Ciddiye alınmamayı kimse hak etmez ama insanlardan hak ettiğini bulmak isteyen insan kişiliğinin dışına çıkmamalıdır.
"Ciddiye alınmayan insanlar, ciddi iş yapamazlar; çünkü ciddiye alınmazlar."
YORUMLAR
Çok güzel bir konu ele alınmış ve ayrıntıları ile işlenmiş. Ciddiyet insanın manevi kimliğidir. Bu kimliğe göre insanlar hakkında önyargıya varır bir hüküm verirsiniz. Bu güzel yazı hakkında çok uzun konuşulabilir.
Emeğinize, kaleminize sağlık. Sevgiyle kalın.