- 5549 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KIZ ÇOCUK ERKEK ÇOCUK AYRIMI
Ülkemizin kanayan yarası kız çocuk erkek çocuk ayrımı!
Bizler toplum olarak erkek çocuklarına gösterdiğimiz ilgi ve alakayı kız çocuklarına malesef göstermiyoruz.
Geçenlerde bir dost ziyaretine gitmiştim.Konu kızlara hakdan hukuktan ve mirastan açılınca o kadar geri düşünceli konuşmalara şahit oldum ki sormayın gitsin.Fakat bu konu beni o kadar rahatsız ettiki bu konuyu sizlerle paylaşmak istedim.
Şimdi değerli dostlar,dört çocuğunuz var bunlardan üçü kız,birisi erkek, kız okumuş önemli bir mevki sahibi olmuş kendi ayakları üstünde durabiliyor.Size zaten maddi ve manevi ihtiyacıda yok.
Ama mevzu başka değerli dostlar,
Bu çocuk okumuş okumakla kalmayıp en dar günlerinde bile Anne ve Babasını asla yalnız bırakmamış onlara her konuda adeta can simidi olmuş hem maddi,hemde manevi olarak destek olmuş.
Aynı şekilde erkek kardeşinede sonsuz yardımları olmuş.
Anne ve babasına adeta bir çocuk gibi bakmayı ihmal etmeyen bu kız çocuğu bununla kalmayıp birde erkek kardeşinin,erkek çocuğunu da özel okulda okutmaya başlamış.
İşte kıymetli kardeşlerim,enteresan konuda tam burada başlıyor.Çocuğunu özel okulda okutanında bir kız çocuğu olduğunu unutan o erkek çocuğunun Annesi,yani kızın erkek kardeşinin hanımı,ben kızlarıma hak vermem bizde öyle bir şey yok diyor adeta donup kaldığım bu söz üzerine hiç yorum yapmadım ama içime dert olduğu için siz kıymetli dostlarla paylaşmak istedim.Yorum sizlerin değerli kardeşlerim.
Hz .peygamber efendimiz(s.v.s)Anne ve Babalara şöyle bir sözü olduğunu hatırlıyorum!
Çocuklarınız arasında ayrım yapmayın adil olun çocukların anne ve baba üzerindeki haklarından en önemlisi çocuklarına eşit davranmaktır.
Onun için çocuklarımız arasında kız erkek diye asla ayrım yapılmamalıdır.Her türlü hak’da eşit davranmak her ana baba için en önemli bir görevdir.Günümüzde halâ maalesef kız çocukları özellikle mal paylaşımında ve eğitim konulardan mahrum bırakılmaktadır.
Yine peygamberefendimiz s.v.s.Kız çocuğu olupda ona hakaret etmeyen onu erkek çocuğuna tercih etmeyen kimsenin cennete gireceğini söylemiştir.(Ebû Dâvud.”Edep”130).
Bu kul hakkı değilmi?
Bu ayrım asla yapılmamalı,hatta ve hatta kız çocuğu daha ön pilânda tutulmalıdır.Kız çocuklarımıza lütfen adaletli davranalım! Saygı,sevgi ve hürmetlerimle…
Sami ASLAN-Şair Yazar
YORUMLAR
hocam rahmetli dedem erkek ekmeğini her yerde kazanır kızları outmaklazımderdi ve kızlara miras bırakıcaksınki kocalarının yanında başları eğilmeyecek 3 kardeşim 1 erkekiki kız babamda bazen yapar biraz ağbeğime yanlı olmasına bir şey demiyormsonuçta onun malı benimde 2kzım 1oğlum var ayırmadım ayırmam maddi manevi zaten yusuf kuyuya attıran evlat ayırt etmek değilmi güzel bir konu iyiki yazmışsınız tebrikler Allah hayırlı evlat versin ve bizde hayırlı anne baba olalım