- 912 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kirli Siyaset Temiz Toplum (2)
Cafer KARAMAHMUT/Özvatan
Kirli Siyaset Temiz Toplum (2)
Değerli okuyucular,
Bir önceki yazımızda insan hakları kapsamında insanın insana hükmetmesi, onu ezmesi insan onuruna yakışmayan ve kabul edilemeyecek bir davranış olduğunu, ahlaki davranışların temelinde İnsan sevgisinin önemli bir yeri olduğunu, Kalplerdeki sevginin göstergesi ise, insanlara iyilik yapmak, şefkat ve merhametle yaklaşılmasının gerektiğini,
Mecliste gurubu bulunan siyasi parti liderlerimizin 2010 yılı Akademik Personel ve Lisans Üstü Eğitim Giriş Sınavı (ALES) sonbahar dönemi kılavuzundaki kılık kıyafetle ilgili düzenlemelerin Danıştay 8. Dairesi tarafından yürütmesinin durdurulması kararıyla ilgili görüşlerine,
15 yaşındaki Lise öğrencisi kızın lise öğrencisi arkadaşından hamile olup anne olduğunu ve evde doğurduğu bebeğini çöpe attığını, genç kızı kontrol eden doktorun polisi aramasıyla olayın ortaya çıktığını,
Rus kadınlarının fazla açık giyindiğini söyleyerek Meclisi önlem almaya davet eden Başrahip Vsevolod Chaplin’in bu durumu değiştirecek bir kıyafet yönetmeliği yayımlanması gerektiğini, ülke genelinde bir giyim kuralı uygulanması, kadınların ve erkeklerin daha muhafazakar giyinmelerini savunduğunu siz değerli okuyucularımızla paylaşmıştık.
Kirli Siyaset Temiz Toplum başlığı altında Bir önceki yazımızda bahsettiğimiz ve yukarıda özetlediğimiz hususlar toplumumuzun kabul edemeyeceği husustur.
Değerli okuyucular,
Bir toplumun yıkılışı beyinlerin çürütülmesi, ilkelerin örf ve adetlerin yok edilmesi ile başlar
Eğitim ve öğretim için okula gönderdiğimiz çocuklarımıza kim sahip çıkacak? Onları, sağlığını ve geleceğini tehdit eden unsurlardan, örf ve adetlerimize uygun olmayan davranışlardan kim koruyacak? Onlara önce ülkem anlayışı kapsamında vatan millet sevgisini kim öğretecek? Onlara şerefli yaşamayı, onurlu durmayı, ülkesine sadık kalmayı, birlik ve beraberliğin simgesi olan kardeşlik ruhunu duygu ve düşüncesini kim öğretecek? 15 yaşında daha çocuk yaşta henüz lise öğrencisi okulda arkadaşından hamile kalıyor, doğurduğu çocuğu çöpe atıyor. Bu vahim bir olay olduğu kadar üzücü ve utanç verici bir tablodur. Türk milletinin onur ve gururuna, geleceğini emanet edeceği gençliğe yakışan bir davranış mı ?
Bu asil millete yakışmayan bu tür olay ve davranışların bir daha yaşanmaması için eğitim ve öğretimde gerekli düzenlemelerin yapılması hususunda a partisi, b partisi gözetmeksizin tüm siyasiler ortak akıl noktasından hareketle yasal düzenlemeler dahil olmak üzere derhal gereği yapılmalıdır.
Bu asil milletin oyu ile seçilen bu milletin vergisinden maaş alıp milletin sırtından saltanat süren seçim bitti iş bitti anlayışı ile hareket eden daha da ileri gidip beni sen mi seçtin diyecek kadar nankörlük yapan bazı seçilmişlere görevlerini hakkıyla yapmalarını yandaş yoldaş hesabında olmamalarını hatırlatmayı insani bir görev sayıyoruz.
Sevgiye adanmış bir ömür, Hz. Mevlana sevginin, barışın, kardeşliğin ve hoşgörünün sembolü olmuştur. Yıllar önce insanlığa ışık tutacak ne güzel sözler söylemiştir.
“Sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol”
Kalpler vardır, sevgiyi yaşatmak için, insanlar vardır, dostluğu paylaşmak için,
Binlerce çiçek var, ama gül başka. Milyonlarca insan var, ama gerçek dost başka.
Şerefle bitirilmesi gereken en ağır görev hayattır. Asil millet, Güçlü devletBüyükTürkiye… Temiz siyaset, temiz toplum sağlıklı nesil için el ele gönül gönüle sevgi dolu günlere saygılarımla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.