- 560 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Opa,Dede...İnsan Olmak
Bii Küçük Kız
Arkadaşlar,yaşadıklarımızı yaşarız...sonra hatırlamaya çalışır ve ey gidi günler,öylemi,vay bee...deme yahu...sende vardın,hatırladınmı?valahamı...o kadar zaman oldumu gibi kısa kelimelerle maziyi anar bazen hüzünlenir ağlar,bazen güler geçer bazende biraz kızar gibi olur geç geç onu geç deriz...bazen de anlat anlat der gönlümüzün ruhumuzun okşanmasınından hoşlanırız.
Yukarıda belirttiğim gibi yurt dışında olduğum yıllarda;bir otobüs durağında otobüs beklerken gördüğüm ve yağışlı ve soğuk hava nedeniyle arabama aldığım yaşlı bir Alman dedenin,arabadan inerken bana fark ettirmeden bıraktığı parayı geri götürdüğümde;parayı almak istemeyip kendisine yardımcı olduğum için verdiğini söyledikden sonra özür dileyip hangi milletdensiniz sorusunu sormadan bana siz Türksünüz değilmi demesini hiç unutamam.Ama en önemlisi bu sırada yanına gelen küçük bir kız çocuğunun onun torunu olduğunu öğrendiğimde elimdeki dedesinin bana verdiği parayı ona verince bana amca diyerek teşekkür etmesini asla unutamam.Anlatmak istediğim,meselenin Alman veya Türk olmak olmadığı...herşeyden önce insan olmanın gerektiğini sizlerle paylaşmak istememden.Yoksa Opa olmuşsun,Dede olmuşsun ancle yani amca olmuşsun hiç önemli değil ..insan olmak...insan olabilmek.Tşk.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.