sevgili günüm
SEVGİLİ GÜNÜM
Sevgili 14 Şubat’cığım ;
Sana “Sevgililer Günü” diyerek çoğullaştırmak istemiyorum. Çünkü bir çok sevgilim varmış gibi anlaşılmak istemem.Sen sıradan bir günsün lakin ticaret tanrıları seni kutsayıp sana bir değer atfettiği için 365 gün arasından sıyrılıp üç adım öne çıkıyorsun.Oysa sen bir tanesin.Milattan sonra ,sana gelinceye kadarki 2010 adet 14 Şubat aslında senin aynın değiller.Sadece isim benzerliği var aranızda.Ne geçen yılki 14 şubat sensin,ne de gelecek yılki 14 şubat sen olacaksın.
Senin starlığın M.S. 270’inci senenin 14’üncü şubatında Aziz Valentinus’un idam edilmesiyle de başlamadı aslında.Daha sonra ,asırlar sonra bu tarihi olayı simge yapıp seni ticari bir araç ve aracı haline getirerek,para kazanmanın mali takvimini belirleyen kapitalist bir Amerikalının dahiyane alış veriş buluşuyla starlaştın sen.
Roma imparatoru II.Claudius,erkekler iyi savaşsın diye aşkı yasaklamasaydı ,”SEVİŞME SAVAŞ” demeseydi yani; ve dahi Aziz Valentinus da “ SAVAŞMA SEVİŞ” dediğinden bir 14 şubat günü idam edilmeseydi bile,bir gün bir alışveriş manyağı başka bir bahane ile yine böyle bir gün yaratacaktı.Bu belki yine tesadüfen sen olurdun belki de başka bir ayın başka bir günü.Ama kabak senin başına patladı.Ya da gönül kuşu sen ve senin gibi adı 14 şubat olan diğer ad daşlarının üzerine kondu.
Ne olduysa ondan sonra oldu:
-Siftah yapamayan esnaf biraz olsun onun yüzünden kımıldadı.
-Erkekler hediye almamak için,onun yüzünden “Ben böyle günlere inanmıyorum” bahanesine sığındı.
-Kadınlar hep onun yüzünden, 15-16-17 şubat günlerinde üç gün üç gece partnerlerinin aldığı hediyeleri yarıştırıp birbirlerine hava bastılar.
-Belki bazı ailelerde hep onun yüzünden hediye kavgası yaşandı.Belki de onun yüzünden soğumuş aşklar bu vesileyle yeniden alevlendi.
-Onun yüzünden bazı erkekler her 14 şubat yaklaştığında “bana ne aldın” sendromuna yakalandı.
- Bu seneki 14 şubatta bir sevgilisi olmayan gençler ,belki onun yüzünden eski sevgililerini anımsayıp içlendi.
-Bu güne kadar hiç sevgilisi olmayanlarsa onun yüzünden komplekse girip sivilcelerini karıştırdı.
- 14 şubat gelmeden önce illa da bir sevgili bulmalıyım diye apar topar mevsimlik ilişkiler başladı.
İnan bunlarda sen ve senin gibi adı 14 şubat olan günlerin hiç kabahati ve katkısı yoktu.