- 856 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ EKSİKLİĞİ...
SEVGİ EKSİKLİĞİ VE 2.DÖNEM NASIL OLURKİ.
Eğitim-Öğretim yılının ülkemiz genelinde 1.dönemin değerlendirilmesinde kişilerce, partilerce, sivil toplum kuruluşlarımızca farklı görüşlerle, TV-Radyolarımızda basında birlikteliği de sağlayamadık...
16 Milyonun üzerindeki genç nüfusumuz içinde temsil ettiği okulunu başarılara götürenler olmadı mı elbette çok. Şiddet e eğilimi olanlarla aynı okulda aynı havayı teneffüs eden çocuklarımıza 2.dönemde rehberlik merkezlerimizin bizce daha çok sosyal ve sportif, müzik etkinlikleri, eğitici geziler, Milli tarihin kavratılması için ödüllü kampanyalar lazımdır…
Hayat şartlarının verdiği aşırı stres ve sınavların baskıları, okul etütleri ve bazı dershaneler çocuklarımızı adeta yarışa sokmaktadır. Elbette yarışmaların başarılarını artırdığını biliyoruz ve destekliyoruz, bazı gençlerden gelen olumsuz şikâyetleri danışmanları, geç çözmektedirler…
Okullarda yaygınlaşan internet bağımlılığını, Cep telefonlarında mesajlaşanların sayısını acaba inceleyenlerimiz var mıdır? Okullardaki idari denetimlerimiz ve aile birliği etkinlikleri nasıldır? Ailelerimiz, öğretmenlerimiz, okul idarecilerimiz, sevgiyle yaklaşmaktadır, konusunda uzman kişiler anket uygulaması yeter mi?
Eğitimin en büyük sıkıntısı bana göre;
1-Hizmet içi eğitime önem verilmelidir.
2-Sevgili öğretmenlerimizin KPSS puanı yeterli olup atanacak kadrolarının verilmesini beklerken, onların yerine sözleşmeli ve ücretli öğretmen olarak görevlendirip çalışanlar sizce ne kadar eğitimimizde etkili olurlar? Kadro önemlidir…
3-Aile birliklerimiz sosyal etkinliklerini uzmanlarca destekli artırmalıdır.
Halen Eş durumundan atama bekleyenler var. Kafası derste olsa ne kadar psikolojik yaklaşacaktır çocuklarımıza! Haksız mıyız?
Milli Eğitim bakanlığımızın masa başında karar alan bazı bürokratları ve bazı illerdeki temsilcilerinin yanlış yaklaşımlarından dolayı, Sevgiden yoksun olan bir nesil, telefon, internet, madde bağımlısı olmuşlardır… Üzülmek yarar getirir mi? Çözüm getirmek lazımdır. Danışmanlık yapacak birçok uzmanlarla görüşmelerimizi bu gün dile getireyim istedim.2.dönemde başarılar her yönde sağlanmalıdır!
Eğitim vermemizi isteyenlere her zaman yardımcı olmaktayız. Özellikle şehirlerimizde nedenlerini geç de olsa kamuoyunu araştıran duyarlı ilgililerimiz var bereket versin. Yeşilay genel merkezimizin, şubelerimizin, temsilciliklerimizin de yaptıkları çalışmaları internetten bakıp sizlerde görebilirsiniz…
Devir çok hızlı ilerliyor. Çocuklarımız her şeye çabuk ulaşıp bizi dahi sıkıştırmaktadırlar. Bizler memnunuz, Motive edenler onlardır. Emekli de olsak hayat devam etmekte bizler de gönüllülerimizle, madde bağımlılığına karşı yetkili kurul ve komisyonlarla beraberce dumansız hava sahası için de gönüllü çalışmaktayız…
Gelecek gençlerimizindir. Bizler geldik gidiyoruz, Kubbede kalacak hoş sedadır. Çalışmalarımıza desteklerin artmasını umuyoruz ve bekliyoruz.
Atasözlerimiz çoktur. Hangi birisini yazayım.
“İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır.”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.