- 1014 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kar Çiçeği Olmak...
Gün öğlen vakti…Bir yürek erbabının mekanında yapılmış makarna tadının üstüne yakılan sigara ve akabindeki çay keyfi… Bir özlemin bir sevgiyle perçinlendiği hatıraların öteki yüzünden bakılınca kabariveren başka hisler, söylesem bir türlü söylemesem de…Galiba iki de bir yutkunduğum bundan olsa gerek.. Özlem,hasret,gurbet…Geçen yılların alıp götürdükleri,vermeden aldıkları daha neler neler... O bütün görkemiyle karşımda tebessüm ederken, ben hayallerimin yelkenlilerinde onu rotalıyorum…
Bir ara tebesüm ederek - bana kar çiçeği gibi bak.Beni öyle bil,dedi.Neden öyle söylediğininin nedenini sormadım.Sessiz kalmak daha yerinde bir cevap olur diye suskunluğu tercih ettim.
Sılanın yıllar öncesi kavşaklarından, gurbetin yıllar sonrası rastlaştığımız köşesinde, adı olan ama demediğimiz, rengi olan ama sustuğumuz, bir bilinmez şeyler yumağı onu bana, beni ona alıp götürürken sanki yalnızlığa giden yol rehberimizin, birbirimizi hayal arkadaşı gibi görmemizi isteyen tavsiyelerine takılıyoruz.. Bazen susarak, bazen konuşarak : " elbet bir gün kavuşacağız bu böyle yarım kalmayacak” şarkısını terennüm ediyoruz..
O suskun, ben değil… Yazmak arzum kat kat destan yazacak kadar…Destan olmak adına, içime doğurduğu ilham olmasına da memnun değilim; diyemem ki…Elbette benim zaviyemden böyle..Ya o… Onu bilmem… Bildiğim, nihayet bana hak vereceğidir.Hak verdiği sınırlar sınırsızlıkla buluşur mu onu bilmiyorum… Bildiğim, tatlı hoş gülümseyişinin bende uyandırdığı hoşluk..Ben onda bu denli ne uyandırmıştım vallahi bilmiyorum…
Bu gidip gelmelerin içimde doğurduğu his yığınları aynen aşağıdaki gibi kalemimim ucundan akıverdi.
dağların gülü sen yeli ben olam
bittiğin dağların beli ben olam
gidersen o elin yolu ben olam
dağ gülü bir tanem kar çiçeğimsin
gönlümün bildiği yar çiçeğimsin
yüreğin erkeği, dişisi olmaz
bir yürek kış olur; ötekisi yaz
her yürek sevgiyle sevdayla dolmaz
dağ gülüm bir tanem kar çiçeğimsin
solamasın kalacak yar çiçeğimsin
Sorana adını gül diye dedim
bu gül ki yıllardan hediye dedim
benli yanağına buse ekledim
dağ gülüm bir tanem kar çiçeğim ol…
solamasın kalacak yar çiçeğim ol…
Hayalen içimde açılan dehliz
senli güller ile bende dahi giz
Düşledim acaba aşık mıyız biz
dağ gülüm bir tanem kar çiçeğim ol…
solmasın kalacak yar çiçeğim ol…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.