- 1667 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dürüst olabilirmiyiz ?????
Dürüst olmak cesaret gerektiren bir ahlak temelidir..dürüstlük adı altında patavatsızlık denilen bir özellikde vardır insanlara ne söyleyeceksem yüzlerine söylerim gibi açıklamarla kırıp yıpratmak gibi,bu tutum ilişkileri yıpratmaktan öteye geçmez yapıcı olmak ve patavatsızlık çok farklıdır.Dürüstlük; kelime anlamı itibari ile doğruluk, özü sözü bir olma, olanı olduğu gibi yansıtma, gerçeği saklamama, bildiğinden, inandığından ve olduğundan başka türlü görünmemek veya göstermemek samimiyettir insana güzel, emin, içinin rahat olabileceği bir hayatı yaşamasını sağlar... dış görüntüsü ile de kişinin dürüst olup olmadığı bilinebilir sesinden, ses tonunun vurgusundan, konuşma şeklinden, kullandığı kelimelerden, üslubundan, bakışlarından fark ediledebilir, dürüstlük kişinin içi ve dışının bir olması, bildiğinden, doğruluğundan emin olduğu davranışının arkasında olması,kalpten hissettiklerini karşısındaki insana olduğu gibi yansıtması, doğru ve apaçık olmasıdır. öncelikle duyguların ve düşüncelerin farkında olmak gerekmektedir eğer bu farkındalık yakalanabilirse kişi gerçek kimliğini anlayabilir.Yaşamın her alanında dürüstlüğün esas alınabilmesi dileklerimle.
Berrin korkmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.