- 1314 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
ÖYLE BİR CEZAEVİ İSTİYORUM Kİ ...
İnsanların sabah kalktıklarında gülümseyerek birbirlerine günaydın dedikleri, çok amaçlı salonda(mutfak,yemekhane,kantin,ziyaret yeri,çayocağı,kafeterya) hep birlikte yemek yedikleri, kantininden dondurmadan, parfümüne kadar her türlü alışverişi yapıp, cay ocağından aldıkları ayran ile kaşarlı,sucuklu tost yiyebildikleri..
24 saat ulaşabildikleri telefonla istedikleri sürece, istedikleri kişi ile konuşabildikleri, açık görüşlerini yine bu alanda rahatlıkla üstlerine yağmur ve kar altında kalmadan sıcak bir ortamda yapabildikleri. Ailece resim çekilebildikleri..
Herkesin bir işinin olduğu, mesai saatlerinde, hafta içlerinde sakin bir müzik eşliğinde çalıştıkları, iş güvenliğinin sağlandığı ve ay başlarında maaşlarını aldıkları. Özel önlük, terlik ve maskeleri olan, Sosyal güvencelerinin olduğu, yaptıkları ve öğretilen meslek ile ilgili eğitim ve sertifikalarını aldıkları.. kiminin bahçe, sera ve çiçek yetiştiriciliği, kiminin ise konfeksiyon eğitim aldığı, çay molalarında güler bir yüzle sohbet ettikleri..
Okuyan öğrenci hükümlülerin okullarına severek gidip geldikleri, ders çalışma ortamlarının olduğu..
Senelik izinlerini aileleri ile birlikte geçirip, huzur içinde kurumlarına döndükleri..
Futbol ve voleybol sahalarının olduğu, her koğuşta çamaşır makinesi bulunan, koğuş bahçelerine çıkmada saat olmadığı, koğuşlarda güneş enerjisi ile banyo yaptıkları ve 24 saat kalorifer sistemi ile ısındıkları.. koğuşlarda şahsi dolaplarının olduğu,koğuş, yemekhane ve üretim yerlerinde sigara içmedikleri, bahçede voltalarını rahatlıkla attıkları..
Çevreyi ve dogayı kirleten atık pilleri topladıkları, topladıkları mavi su kapakları ile engelli vatandaşlara araba almak için çaba harcadıkları..
Kurumlarında devamlı doktor ve psikologun hazır bulunup sorunlarını rahatça dile getirdikleri, idarece sorunlarına çözüm bulunan bir ceza infaz kurumu..
Çok şey mi isteklerim? ki bunu isteyen bir ceza infaz kurumu çalışanıysa tabi ki değil, ama şaşırtıcı degil mi ! insani ve olması gerekenler. İşin tuhaf yani zaten bunlar birçok açık ceza infaz kurumunda var ama ulaşmak için iyi hal ve birazda sabır gerekmekte.. saygılarımla
YORUMLAR
böylesi insani bir düşünceden dolayı sizi tebrik ederim. aslında herkesin bilinçötesine ittiği bir yeri, bu dünyada varolduğunu ve nasıl olması gerektiğini çok güzel dile getirmişsiniz. yüreğiniz güzel sizin. umarım birgün insanların hiç cezaevine girmeyecekleri bir ülkemiz olur.
sonur2005
ceza evi salatanat evi değildir. suç işle gir ceza evine balla yağla beslesinler, o zaman ona mükafat olur. suçluya konfor döşenmez... önerilmesi daha yakışık almaz... suçlu hoş olmayan ortamlarda suçunu çekmeli ki, çektiği sıkıntılar ona caydırıcılık kazandırsın... iyi ortamlar sunulup suçluyu git bir daha suç işle gel burada korun ve en iyi şekilde bakın düşüncesinden uzak olmalıdır... lütfen... öyle ceza evlerine katılmıyorum... suçluya mükafat olmamalı olursa karşı tarafı yıkar bu tutum ve davranış... birazda mazlumun hakkı düşünülse çok iyi olacaktı bu yazıda... ceza evleri beş yıldızlı ötel olamaz olaması dahi düşünülemez... bu düşünceler katılmıyorum katıldığım yönlerde var tabii...
CemalettinGÜRPINAR tarafından 2/20/2011 6:19:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
selam..inanın siz oldugunuzu bilmiyodum..tesadüfe bakınız.nereden.nereye...siz tanıdınızmıydınız yoksa..şüpem yok cezaevlerini gül bahçesine çevireceyinizden...ama dışarıdaki hayat içerden daha güzel keşke insanlarımız oraya düşmese diyorum gönlü güzel insan tebrikler sagolunuz hep hayel ederim savaşta insanlar bomba.kurşun yagdıracagına uçaklarla tüm dünyaya gül taşısalar ne güzel olurdu deyilmi selamlar güller diyarından
vallahi öyle bir bahsettinizki sanırım siz 0n yıldızlı kıral dairelerinden mi bahsediyonuz....yoksam...
sonur2005
yinede cezaevleri olmasın isterim
oradaki en lüks imkani
en leziz yemeği
en kıymetli imkani
köyümün tezeğine,evimin direğine
ve anamın çöreğine değişmem...
suçu cemiyet hazırlar fert işlerse
ne cemiyet hazırlasın nede birey suç işlesin...
oralarda sabahı beklemek çok zor...
sevgiler saygılar
sonur2005
yürek iyilik dolu....kalem kavi.....ilk denemem diyor ama ustalığa tez geçecek bir üslup...bilirim......erzurumda bende askeri cezaevi müdürlüğü yaptım......masumları.....yatmayı meslek edinmiş cezaevi tutkunlarını...bir anlık öfkeyi bir ömür boyu yatarak ödemeye çalışanları...irçeriyi dışarıdan çok seven garip insanları....zavallılar üzerinden palazlananları oraya hiç yakışmayanları....gördüm.....zaman içinde o dediklerinde olur....allah kimseyi oralara düşürmesin...saygılar
tacettin yıldırım tarafından 2/9/2011 6:26:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
sonur2005
güzel yürekli dostum benim:)
senden de benim gibisin bilmem ki ne olacak..
söylediklerin çok güzel ama bir gerçek var ki orası cezaevi olmaz.herkes için aynı şeyi dilemiyorum ben.bazıları bana göre fazlasını hak ediyor cezaevi olarak..
ama gerçekten hiç uğruna yada istemeden yada mecburiyetten yatan insanlar için evet öyle bir yer güzel..
o kadar güzel ve samimi bir yüreğin varki,
isteklerini buna bağlıyorum ve bende oraları ziyaret etme imkanım olmuştu bir kaç sefer,sadece meraktan birilerinin peşine takılıp gitmiştim görüşe. ağlayarak çıkmıştım dışarı en son gittiğimde daha gidemem..
bunları dile getiren yüreğine sevgiler..hayata dair bir yazıydı..tebrikler..