- 629 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşünmeyi Bilmek Lazım
Fazla ısrar ettiğiniz zaman sonuca ulaşabilirsiniz, ama bir kereye mahsus bir sonuç elde etmiş olursunuz. Genelde ısrarcı insanlardan hoşlanılmaz. Herhangi bir konuda çok ısrarcı olduğunuz zaman insanlar sizi başından atmak için isteğinizi yaparlar ve sonraki bir görüşme talebinizde sizden kaçarlar. Bu sebeple dozu iyi ayarlamanız gerek.
Hepimiz yaşamışızdır, sağlık kulüpleri insanların telefonunu bulur ve ısrarla kendilerine üye yapmak için dil dökerler, insanları sıkma ve yorma noktasına getirirler, ben bu tip telefonlar geldiğinde hemen başımdan savmak için "Teşekkür ederim, ama ben yurtdışında yaşıyorum, benim için gerekli değil..." derim. Dediğim yalan da değil. Fakat söylenenleri dinlemeye kalksam inanın bana on beş-yirmi dakika beni telefonda tutarak bunaltırlar. Tabii o insanların da görevi bu.
İş hayatında nerede, ne zaman ısrarcı olmanız gerekeceğini iyi hesap etmelisiniz. Çoğu zaman emin olduğunuz bir konuda bile şartlar müsait değilse ısrar etmeyin ve daha uygun bir zamanda tekrar gündeme getirin. Tabi acil işler için söylemiyorum. Çünkü amirinizin o günkü psikolojisi iyi olmayabilir. Kötü bir haber almış olabilir. Gözüne hiçbir şey iyi gözükmez. Böyle durumlarda geri çekilip biraz bekleyin ve daha sonra uygun bir zamanda tekrar harekete geçin.
Tabii ki tutarlı bir şekilde inatçı olacaksınız ama karşınızdakileri bunaltıp bezdirmemelisiniz.
"Anlamaya çalışın, anlarsınız;
Tavır koymaya çalışın, koyarsınız..."