- 669 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Adını Sevgi Koydum-I
Nevşehir ve Ürgüp’e ikinci kez geliyorum. Bahane olmadan yola düşülmüyor. Gezmeyi sevmenin bile bahanesi olmalı. Bu kez bahanemiz toplantı. Yeni gelenlerle tanışmanın yanında eski arkadaşlıkların hazzı apayrı. Sohbetlerin konuları değişse de temeli özlem. Onun üzerine bina edilince tüm muhabbetler, bir bahar havası esiyor gönüllere. İnsanın içini titreten, sıcaklığıyla bedeni saran ve en önemlisi uzak diyarlara yelken açtıran sohbetler. Bazen geçmişin izlerinin üzerindeki tozlar üflenirken, o günlerdeki güzel anılar buketler halinde sunuluyor. Sonra zamanın birikintileri paylaşılıyor. Yeni dostlukların kapıları aralanmaya çalışılırken; hayaller, umutlar sam yeli misali yakıp kavursun arzusu. Bir koya demir atmış tekne misali, serin sularda dinlendirmek istiyorum tüm zamanı. Bir iz bile bırakmadan sahile demir almaktansa, mektuplar yazıp şişelerle göndermek istiyorum, gün gelip sahilde kumların arasında bulurum diye!..
Tanışmaların ardındaki beklentiler farklı olsa da beklentim, muhabbet bağında dolaşmaktır. Bağı tanzim etmekten ziyade güzelliklerini keşfetmek, birlikte dolaşabilmenin hazzını almaktır. Bir söğüt ağacının kolları arasında dinlendirmeli tüm yorgunlukları. Hafif esintilerde bile oynasa yapraklar, dudaklarda hicaz şarkılar bırakıp gider. Daldan dala geçilen mısralar, yarım bırakılan şarkılar, tekrar dönülen nakaratlar… Göz kapakları ağır gelirken gecenin kollarında, tulu vaktinin bülbüllerine bırakıyoruz tüm şarkıları!.. Ertesi günün öğleden sonrasına kalıyor tüm gecenin yorgunluğu. Kayyulenin koynunda kapanırken göz kapakları, hülyalar rüyalarla sarmaş dolaş. Arzular umutlarla hayallerle savrulurken geçmişimle, gözlerde nem, dudaklardaki ifadelerdeki titremeler yetersiz, al beni götür derken dermanı yok dizlerin, hayaller ise alabildiğine yorgun!....Ellerinden tutup götürmek bambaşka diyarlara, avuçlarında sıcaklığı, yüreğinde yangısı, anlatsan kelimeler kifayetsiz. Söylenenin anlamı yok, söylenmeyenlerde tüm güzellik. Sahile bırakılan izleri silmeden dalgalar, gözlerinin içene saklanan gizemleri yakalamalı ve tutmalı sıcacık hayallerin ellerinden. Başka bir koya demir atarken dalmalı serin sulara…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.