Sadece kendin için!
Bu gün sadece kendin için günaydın de sabaha. Aynada önce kendine gülümse. Kahvaltını yatağında yapmak istiyorsan yap. İşe gitmediğin bir günde tembellik yapmaya, akşama kadar yatağında kalmaya hakkın var eğer istiyorsan. Ne geçmişi düşün nede geleceği hesapla. Bir yerlerde tıkanıp kaldığında, aklın ve duyguların karıştığında bir gün için bile olsa duygularının sesini dinle. Hep erteleyip bir gün yaparım dediğin ne varsa gerçekleştirmeyi dene. Çıplak ayakla dolaşmak istiyorsan çıkar seni sıkan ayakkabılarını. Çimlere uzan, etrafındakileri görmezden gelerek. Her geçen gün ölüme biraz daha yaklaştığını aklından çıkarmadan, saniyelerin bile tadını çıkar. Aldığın her nefesin bir mucize olduğunu unutma...
Gözündeki toplum adına gören gözlüklerini çıkarmayı dene. Önüne set çekilmiş duygularını haykır sahiplerine. Elin kirlenecek diye korkmadan, ısırır diye ürkmeden okşa bir sokak köpeğini, sevdiğini hissederek. Birbirlerini görmeyen kalabalıkta, herkesi fark ederek yürü. İçinden geliyorsa şaşkın bakışlara aldırmadan ‘’ merhaba ‘’ de. Onları kıyafetlerine göre yargılamadan, sadece aynı havayı soluduğun, aynı sokağı paylaştığın, aynı güneşte ısındığın için sev. Sana yanıt vermeseler bile selamla. Sırf kendin istiyorsun diye yap bunu. Sadece kendin için. Çevreden gelecek tepkilere aldırmadan, bakışlardan gözlerini saklamadan uzun uzun bak aksine gözlerinin içine…
Kırıldığın biri varsa söyle hatasını anlasın. Kırdığın biri varsa af dile büyüklük sende kalsın. Yalandan sevme kimseleri, yalandan sevilme. Sevginde çıkar olmasın, çıkarlar için sevilme. Birini sevmek istiyorsan sev. Bahaneler aramadan, sırf seni seviyor ve değer veriyor diye değil sevdiğin için, istediğin için, kendin için sev. Sırf komşusun diye komşularını, aynı yerde çalışıyorsun diye iş arkadaşını sevmeye, anlamaya çalışma. Kendin için, kendi istediğin için yaklaş onlara. Sadece kendin ol, başka kimliklere girmeden başkası olmadan anlaş onlarla…
Herkes için her şey olamayacağını aklından çıkarma. Herkesin isteklerini anında yanıtlaman, hepsini birden mutlu etmen zor. Sen kendini iyi hissettiğinde seni sevenlerde iyi hisseder. Sen mutlu olduğunda sevenlerinde mutlu olur. Seni sevenler seni ‘’ sen ‘’ olduğun için seviyor. Bunun farkına var ve mutlulukları erteleme. Küçük mutluluklarla büyük insanlar mutlu olurlar. Kendin için yaptığın en küçük mutluluğun bile tarifi mümkün değildir. Hani bazen canın çikolata çeker, en yakın markete yönelirsin ve hemen alırsın. Tadı her zamankinden farklı gelir sana. Bunun sebebi tadının değişmesi değil senin canın istemesidir. Bitmesin diye ağzında dolaştırır durursun. Başka bir gün ikram edilse de aynı tadı yakalayamazsın. Ufak şeylerden mutlu olmayı her zaman bilmek gerekir. Yıllar sürekli bizden bir şeyleri çalıyor. Sağlık gitmeden sağlığın, yaşlanmadan gençliğin kıymetini vakit kaybetmeden öğrenmek gerekir…
Çocuk gözüyle yeniden öğrenmeyi, gençlerle yeniden keşfetmeyi, yaşıtlarınla dertleşmeyi, yaşlılarla anılara dönebilmeyi ertelemeden kendin için pay çıkar. Ağlamak istiyorsan ağla, gülmek istiyorsan gül. Bağırmak istiyorsan tadını çıkara çıkara bağır. Korkusuzca haykır içinden gelenleri. Sen ol kendin ol. Saklama sevgini ya da nefretini. Sevdiğini söyleyemediğin biri varsa onu da engelleme artık söyle. Senin hakkında ne düşündüğünü umursamadan sırf kendi istediğin için söyle. Bu gün kendin için bir şey yap. Ne olursa olsun, ne istiyorsan, aklından ne geçiriyorsan yap ama
SADECE KENDİN İÇİN!