- 1047 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TRODOS DAĞI ETKİNLİĞİNİN RUM YANDAŞI ÇIĞIRTKANLARI
TRODOS DAĞI ETKİNLİĞİNİN RUM YANDAŞI ÇIĞIRTKANLARI
Kıbrıs Rum Kesiminde, maalesef kendini Türk değil KIBRISLI görenlerin de katılacağı bir etkinlik yapılacakmış Trodos dağlarının zirvesinde.
Bu etkinlik nedir? AKEL’in gençlik kolu EDON’un "Yeniden Birleşme İçin Birlikte Savaşıyoruz, Taksime ve Milliyetçiliğe-Şovenizme Karşı" sloganıyla pazar günü gerçekleştireceği geleneksel Trodos gezisi.
Bu geziye kimler katılıyor? Kıbrıslı Türk gençleri kitlesel olarak katılacaklarmış. Daha başka kimler katılıyor KKTC’den? CTP, BKP, KSP ve YKP’liler katılacakmış.
Bu geleneksel Trodos gezisinde nasıl haykıracak bu katılımcılar.
"’Bütün askerler dışarı, bağımsız Ada, Bu toprak onların ve bizimdir, elimizden alınamaz’ diye haykıracaklarmış. Her iki taraftaki milliyetçiler ve şovenler Kıbrıs’ın bir vatan, Kıbrıslıların da tek halk kalacağını işitsinler diye.
“Sözde anavatanlarla” göz ucuyla bakmaya (dirsek temasında olmaya?) son verilmesinin ve müşterek menfaatlerin gözetilmesinin zamanın geldiğini haykıracaklarmış. Ana vatanlara yapışıp kalmanın mücadelelerinin siyasi zemininin altını oyacağını haykıracaklarmış. Kimle birlikte KKTC vatandaşı olan, yıllardır bu topraklarda burnu kanamadan, can ve mal güvenliği Ana vatan sayesinde garantiye alınmış fakat bunu inkar ederek Rum Yandaşlığına soyunan KIBRISLILARLA birlikte haykıracaklarmış.
Bu gezinin ana teması nedir. “Trodos gezisinin iki toplumlu faaliyetlerin halkın çıkarlarına hizmet etmesinin ötesinde Hristofyas hükümetinin ve Kıbrıs Rum tarafının hedef ve taleplerine de uygun olmasıymış.”
Neymiş efendim? Halkın çıkarlarına uygun olduğu kadar Hristofyas Hükümetinin de hedef ve taleplerine uygunmuş.
Peki, Hristofyas’ın hedef ve talepleri neydi. Ada da tek halk, tek devlet olması, Kuzeyde ki işgale son verilmesi, Anavatandan gelen soydaşların tümünün geri gönderilmesi değil miydi?
Peki bunu İsteyen EDON ve Hristofyas, kendi taraflarında ki anavatan ve Rusya’dan gelen hatta Türkiye’den bile gelen (PKK’lı KÜRTLER) yerleşiklerini de yurt dışı edeceğini söylüyor mu? Kuzey işgal altında derken kendi işgalcilerini de atmayı düşünüyor mu?
Tabii ki hayır! Bunu biz söylüyoruz ama bu etkinliğe katılacaklarını söyleyen Kuzeyin hainlerinin de en azından bunu bir düşünmelerini isterdim.
Adamların açık açık “Hareketliliğin başarısı, Kıbrıs Türk toplumunun ilerici-barışsever güçlerinin, Türkiye’den kurtulmak için verdiği mücadele ve ortak vatan için ortak gelecek talep etme siyasi iradesini gösterir.” Derken kendi anavatanlarından da kurtulmalarını niye dillendirmediklerini hiç sorgulama gereği duymayan o KIBRISLILAR nasıl bir oyuna kurban gittiklerini anladıklarında, Midyat’a pirince giderken evde ki bulgurdan da olduklarını anladıklarında son pişmanlık fayda etmeyecektir. Cezalarını yine o yandaş Rumlar verecektir. Bağımsızlığını yitirmenin, Rumlaşmanın ne demek olduğunu, anavatanın güvencesinden yoksun, can ve mal güvenliğinin Rumların eline kalmasının acısını anladıklarında acaba yaptıkları hatayı anlayabilecekler mi yoksa zaten çoktan Rumlaşmış mı olacaklar.
Evet, kendisini Türk görmeyen fakat Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinin bütün nimetlerinden sonuna dek yararlanan gafiller! Rum’ tek vatan, tek halk derken Türk milletini gözden çıkarırken hiç mi vicdanınız sızlamıyor. Hiç mi bu ada da akan kanlar yüreğinizi sızlatmıyor. O minicik bebekleri, 80’lik dedeleri nineleri toplu katliam çukurlarına atanların bu gün birleşmek için yandaşlığına soyunduğunuz Rumların eseri olduğu hiç mi aklınıza gelmiyor. Bunları göz ardı etmek demek insani duygulardan yoksunluk demektir. Rum’un yalnız kendi çıkarını düşünerek yaptığı bu etkinliğin taşeronları da sizlersiniz.
Ayla BERKİN
4.02.2011
YORUMLAR
Başbakan RecepTayyip Erdoğan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde (KKTC) hükümetin aldığı ekonomik önlem paketini protesto eden vatandaşların, düzenlediği mitingde Türkiye'ye hakaret etmesine sert çıktı. Türkiye'ye yönelik tepkinin "haksız" olduğunu vurgulayan Erdoğan, "Sen kimsin be adam. Şehidim var gazim var, stratejik olarak ilgiliyim" dedi.
Türkiye'ye karsı böyle bir eyleme haklan yok. En düşük memurları 10 bin liraya yakın para alıyor. Benim Başbakanlık müsteşarımın aldığı 5 milyar küsur. Beyefendi, 10 bin lira alıyor bir de bu eylemi yapıyor utanmadan. Üstelik yılda 13 maaş alıyorlar. 'Türkiye buradan çek git' diyor. Sen kimsin be adam. Şehidim var gazim var, stratejik olarak ilgiliyim. Kıbrıs'ta Yunanistan'ın ne işi varsa Türkiye'nin Kıbrıs'ta stratejik olarak o işi var.