SANAT RECMİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
“Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz,hatta Cumhurbaşkanı olabilirsiniz fakat sanatkâr olamazsınız.
Sanatsız kalan milletin, hayat damarlarından biri kopmuş demektir.”
Sözlerime Yüce Atatürk’ün sanata ne kadar önem verilmesi gerektiğini vurgulayan sözleri ile başlamak istedim.
Sanat güzelliğin ifade şeklidir.Bu ifade şekli söz ile olduğu takdirde şiir,nağmelere döküldüğü zaman müzik,resim ile olursa ressamlık,yontma ile heykeltıraş lıktır bilindiği
üzere.
Atatürk”,Dünyada medeni, ileri,gelişmiş olmak isteyen herhangi bir millet mutlaka heykel yapacak ve heykeltıraş yetiştirecektir” demiştir.
Yine müzik konusunda,”Müziksiz hayat mevcut olamaz, müzik hayatın neşesi,ruhu,sevinci her şeyidir” diyerek sanatın her dalına ayrı bir önem vermiştir.
Ama ne yazık ki,halâ bazı zihniyetler bunu kavrayamamıştır.
Kemer de “heykeli kaldırın yoksa taşlarız” diyerek heykel recmi bunu göstermiyor mu?
Bu zihniyetler Side müzesinde Venüs ve Herkül’ü veya ana tanrıça Kibele yi görseler acaba ne yaparlar?
Kafaların içindeki örümceği,dıştaki örtü kapatabilir mi?
Matbaayı “gavur icadı” diye kabullenmeyip,Avrupa ’da matbaa 1500 lerin başında kitap basmaya başlarken,ne yazık ki 18.yüzyılı beklemek zorunda kalmışızdır.Yani Osmanlı kitap dünyasına iki buçuk yüzyılı aşkın bir gecikmeyle girmiştir.
Kültürel,teknik,sosyal ve ekonomik gelişmeler engellenmiştir.
Ve ne yazık ki hala bunun örneklerini görebiliyoruz.
Bir bardak suda fırtınalar koparmaya devam ediyoruz.
Dün bir arkadaşın şiirinin altına bilinçsizce yapılan yorum da bunun bir göstergesi değil midir? Toplumun aydın kesimi sayılan şairlerin örnek olması gerekirken.
Herkes nasıl isterse öyle bakar.
Sanatsız kalmamanız dileğiyle hepinize saygılar sunuyorum…
Saba35
YORUMLAR
SIZIN BU YAKLASIMINIZA YUREKTEN KATILIYORUM..SAHSEN TR DE GERCEKTEN ATAMIZIN DA TELAFUZ ETTIGI GIBI BIR COK KURUMDA BIR COK YOL KAT ETTIK BENCE ..AMA ISIN TUHAF YANIDA VARKI BUDA KABULLENMEMEK MUMKUN DEGIL..BIZ NE KADAR KULTUR SEVYEMIZI ARTTIRSAKTA BIR O KADARDA CAMBAZLIK YONLERI ILE DE UGRASMADAN GECEMEYEN BIR MILLETIZ..TAKTIR EDERSINIZ KI.SAYGILAR..KALBINIZE YUREGINIZE SAGLIK
Sevgili Saba-35 Rumuzlu edebiyat dostumun yazısı başka çağrışımlar da yaptı belleğimde. Padişah Deli İbrahim Zamanın da Üsküdardan karşıya ve Dünyada ilk defa kanatlarıyla uçan mucid Hezarfen Çelebi zindana atılmadı mı
Cinlerle işbirliği yapmıştır diye.
Tren bir kasabaya geldiğinde, kasabalılar önüne ot koyarlar. Cumhuriyet Türkiyesinin ilk yıllarında. Hayvan acıkmıştır der adamın biri burnundan soluyan lokomotifin önüne ot ve su koyarken.
Bu günlerde ben bu köylüyü saygıyla anıyorum. Çünkü içinde bulunduğumuz günlerde bilime sanata ve teknolojiye bu köylü kadar bile hoşgörü ve sevgiyle yaklaşılmıyor.
Sevgilerimle aslı
Başarı ve esenlikler diliyorum.
Çok güzel ve anlamlıydı yazın.
EVET HAKLISINIZ EFENDİM...DÜNDEN BUGÜNLERE BU MİLLET ÖYLE KOLAY GELMEDİ...MATBAANIN İCADINA DAHİ GAVUR İCADI DİYE KARŞI ÇIKANLAR AZ OLMADI...BELLİ BİR MÜCADELEYLE BUGÜNKÜ ÇAĞDAŞ VE ATATÜRK'ÜMÜZÜN GÖSTERDİĞİ MUASSIR MEDENİYETLER SEVİYESİNE TAM DEĞİLSE DE BİLE AZ-ÇOK ULAŞILDI Kİ BU DA İŞTE CUMHURİYETİN VE DEMOKRASİNİN BİZ İNSANLARA BAHŞETTİĞİ BİR ERDEM VE GÜZELLİK...İNŞALLAH BU ZOR GÜNLER EL-BİRLİĞİ VE GÖNÜL SEFERBERLİĞİ İLE ŞİİRLE, YAZIYLA, ŞARKIYLA, TÜRKÜYLE, MARŞLA VE DE DELİKANLI YÜREKLERLE EN YAPICI VE ZARARSIZ BİR ŞEKİLDE TÜRKİYE'MİZİN MENFAATLERİNİ ZEDELEMEYECEK BİR BİÇİMDE AŞILIR...TEMENNİMİZ YURDUMUZUN HER ALANDA AŞAMA KAYDETMESİ VE HIZLA İLERİ GİTMESİDİR...GÜZEL YAZINIZI BU DÜŞÜNCELERİN IŞIĞINDA YÜREKTEN KUTLARIM EFENDİM...TEŞEKKÜRLER...SEVGİ, SELAM VE SAYGIMLA...