- 760 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
HAİN ÜZÜM
Ailesi, kardeşi hastalandığı için, onu hastaneye götürmüşler,Eda’yı da evde bırakmışlardı.Annesi giderken bir bir tembihledi.
- Kızım aman ha dikkat et ! Biz gelene kadar sessiz sakin kitap oku,olmadı televizyon izle.diyerek merhametli elleriyle saçlarını okşadı.Eda:
-Tamam anne.dedi ve kapıyı kapadı. Onlar gittikten sonra, 3. Sınıf hikaye kitaplarından birini okumaya çalıştı,lakin çabuk sıkıldı malum yaz günü eğlenmek yerine yapılacak iş miydi hiç (!).
En iyisi müzik dinlemek ve bir yandan da dışarıyı seyretmek diye düşündü radyosunu açıp pencere önündeki kanepeye oturdu.Derken canı bir şeyler atıştırmak istedi.Evde atıştıracak çerez, meyve suyu gibi bir şey de kalmamıştı,varsa da annesinin koyduğu yerden bulamadı.Düşünürken,bahçedeki kayısı dalında asılı duran üzüm salkımı gözüne çarptı.
Onu almak için dışarı çıktı.Tam kayısı ağacına tırmanacaktı ki ’’Kızım aman ha dikkat et !... ’’ sözleri yankılandı kulaklarında.Yine de ne olacak düşüncesi ağır geldi .Ağaca yavaş adımlarla tırmanmayı başardı.Bu defa yaprakların arasına karışmış üzüm salkımına ulaşmaya çalıştı.Tüm uğraşlarıma rağmen üzüm salkımına yetişemedi.O kadar da uzak değildi!.. Fakat dal inceydi,üzerine bassa belki kırılabilirdi.Gene de pes etmedi.O salkımı
alacaktı.İnat bu ya!..
Üzüm salkımına ulaşmak için dalın ucuna doğru yürümeye başladı ki dal kırılıvermez mi ?Can havliyle diğer dallara tutunarak aşağıya hafif sayılan bir iniş yaptı.Ama çok korkmuştu.Çünkü dalın tam altnda büyük mü büyük, sivri bir taş parçası vardı.Allah korusun! Doğrudan düşse bir taraflarını parçalayabilirdi.Neyse ki küçük sıyrıklarla atlattı.Kendini biraz toparladığında düşerken eline bir dal parçası battığını fark etti.
Acıyla kıvranırken annesigil geldiler.Olanları duyunca çok kızdılar.’’Ya daha kötü bir şey olsaydı!...’’diye ürkek bir sesle Eda’yı azarladılar.Korkudan bin pişman olan çocuğun elindeki dal parçasını çıkarmak için o istemese de hastaneye götürüldü.Eli çok acıyordu,çünkü baya derindi yarası.Hemşirenin biri aşı yaparken,diğeri elini pansumanladı.Doktor elindeki dal parçacısını uzun uğraşlarından sonra çıkardı..Eline dikişler atıldı.
Her gün pansumana gitmek zorunda olduğu için yazın en renkli günlerinde denize giremedi.Kendine ve o üzüm salkımına,o hain üzüme çok kızdı.
Bu olaydan dolayı uzun bir süre üzüm yemedi.Hatırladıkça yaptığı hataya kızıyordu.Şimdi elinde ki dikiş izlerini gördükçe bu olayı hatırlayıp,aldığı acı dersi unutamayacaktı..
YORUMLAR
Sevgili arzu çok güzel bir öykü yaşamında hep Deli Petrunun Şu sözüne hatırla Yenile yenile yenmesini öğreneceğim.Nitekim öyle oldu İsveç Kıralı Demir başa yenil yenil sonrdan onu yedi yaşmda her başarı böyledir Daima atıl daima koş bugün Altın arıkan gümüş diyer gün gümüş ararkan altın bulursun.Büyük yazarlar hep böyle başlamış başarı dileklerimle sevgiylekalınız:(
. Arzu ÖZGÜR .
çok güzel bir yazı olmuş
akıcı ve güzeldi ee adı üzerinde deneme
beğeni ile okudum devamı daha iyi olacağından şüphe yok
okuma oranı düşük denilen ülkemizde sizlrin birşey yazdığını görmek mutlu ediyor...saygıyla
. Arzu ÖZGÜR .
Sevgili Arzu, ilk yazın olmasına rağmen güzel olmuş bence. Yaza yaza öğreneceksin sende.
sevgimle...
. Arzu ÖZGÜR .
Bir çok yeni kalemin dışında sayfa düzenin güzel ve özellikle de satır aralığı vermeniz okuyucuyu yormuyor bu artı puan sizin için. Siyah zemin üstüne beyaz yazı biz yaşlı gözleri yorsada... :))
Konu olarak sanırım başınızdan geçen bir öykü. Biraz daha geliştirerek anlatılabilirdi ama böylede tadında kalmış.
Yalnız ilk girişte geçmiş zaman kullanıp hemen devamında şimdiki zamanı kullanmanız öykünün girişini bozmuş.
Bu sanırım ilk yazı denemeniz ve ilk denemeye göre oldukça güzel.
Umarım bir pot kırıpta deneyimli bir yazar kardeşimize akıl vermeye kalkmamışımdır. :))
. Arzu ÖZGÜR .
Diğer yorumlarda da yazıldığı gibi basit bir öykü oldu.Değer gösterip eksiklerimi bana ilettiğiniz için çok teşekkür ederim.
Geçmiş zamanla başlayıp şimdiki zamanla devam ettiğimi sizin yorumunuzdan sonra fark ettim..inşallah bunlara dikkat edeceğim diğer yazılarımda.
Estafurullah sizin gibi bir yüreğin deneyimli de olsam her zaman bu tür eksiklerimi göstermesini isterim..
Kıymetli yüreğinize sonsuz şükranlarımla
Eminim çok daha güçlü ifadelerler,betimlemeler kullanarak akıcı ve güzel öyküler yazabileceksin.Cesaretini kutluyorum...selam ve sevgi ile...
. Arzu ÖZGÜR .
bedros amcan güzel uyarılarda bulunmuş....sen alınma sakın kırılma....okuma özürlü ülkemde yazmakta kolay değil....emek ister yürek ister yüreğin var ama emekte biraz daha....kurgu basit olsada anlatım etkili....ben inanıyorumki sen güzelliklere imzanı atacaksın......saygılar
. Arzu ÖZGÜR .
Arzu bazı hatalar var zamanla onları kendinde fark edecek ve tekrarlamıyacaksın... Şimdi ilk işin üzüm çingili diye geçen yerlerdeki " Çingil" kelimesini " Salkım " olarak değiştir.
Sevgilerimle....