- 478 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mısır'ın Püskülleri
ırak’a özgürlük kampanyası 5 milyon yaşama mal olmuştu ve diktatör idareyi mumla aratan nice uygulamalarla bir nesil zayi oldu. arada varlıklarının şavkına eremeden göçüp gidecekleri saymıyorum bile. geçip gitti bir nesil ve ara formları geçip gittiklerini bilemeden üstelik. huzur, güven, emniyet filan zırva değerler artık onlar için ve zaten zırvaydı da insanın arzda gıdaklamaya başladığından beri, bunlar bilerek göçüyorlar bilmeden göçenlerden farklı olarak canları yana yana. can yanması berbattır. göktaşı düştü dinazor değerler öldü, aralarda ne varsa topyekün kıymık parçası bilinenlerle attalar âtînin gettoları artık onlara. darısı başına niceler kaşırken kasıklarını kasıklarından çürümeye başlayanların şarkıları gökyüzü çekim alanında çökmede damla damla her haneye yavaş yavaş.
ateş, anonim sözün gereği düştüğü yeri yaktı.
şimdi yine genişletilmiş ortadoğu kapsamında yeni tertipler ile milyonlarca insanın yaşamı yelpazeleniyor tırpan uçlarında.
adına özgürlük için halk ayaklanması dediler. yaşasın halkların kıyamı ile islam sol bir sentez de piyasa yaptı hatta.
kimin çıkarına?
iş biter kim nemalanır bu işten ona bakın derim.
milyonluk beşiklerde koca koca halkların akordsuz iniltilerle mışıldadığı gerçeği ihtişamlı masalların hala revaç nakaratlarında.
hele bir de bu coğrafyada daha işin başında kimlerin dudak şapırdattığını görmüşlerin yaşlı kaplumbağanın buruşmuş yüzüne yakışan acıyı kabuğuna iteleyip sünnet derisini maske yapmaları yadsınmamalı...
ilkelliğin zirvesi kutsamakdır. dokunulmaz, sorgulanmazların ürkütücü gücü kutsallıklarıdır. kutsallıktan sıyrıldıkları anda mahallenin yavşağının maskarası oluverirler. la yüs’el zat ve makamlar her boşluğu doldurur. boşluk bırakmama adına:
mısır’da ve her nerede olursa olsun sömürülmemek, ezilmemek, var olabilmek, hür olabilmek için bir yanardağ fokurtusu misali dipten gelen baskı ile oluşan her kıyamı çok önemli kabul ediyorum. bendenizin sıkıntısı kuytuya sıkıştırdığı garibanı darp ederken avaz avaz yetişin adam öldürüyorlar diye bağıranların dünyasında hislerden bin kat daha güçlü idrak lazım geldiğini bilmenin kıvrantısıdır. idrak donanım gerektirir. algılara idman yaptırmak, ferasetin güçlülüğü... aksihalde amaç araç, araç amaç oluverir ve kimsenin ruhu duymaz. zira bedenler azabın daniskasındadırlar ve ohş demeleri öğütlenmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.