VİCDANIN İNSANDA FİRAR ETTİĞİ ANDAYIZ........
MAİDE 32. İşte bu yüzdendir ki İsrailoğulları’na şöyle yazmıştık: Kim, bir cana veya yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya karşılık olmaksızın (haksız yere) bir cana kıyarsa bütün insanları öldürmüş gibi olur. Her kim bir canı kurtarırsa bütün insanları kurtarmış gibi olur. Peygamberlerimiz onlara apaçık deliller getirdiler; ama bundan sonra da onlardan çoğu yine yeryüzünde aşırı gitmektedirler.
İnsan ,
Azgınlığın,dizginlenemediği nefsi,iki metre çukur teskin eder….
İnsanlık tarihi ne yazık ki; kendi kendini rezil rüsva durumuna düşürür ve beddualar ile yad eder…
Tarih boyunca neden ve ne için’lere türlü bahaneler bulmaya çalışan insanoğlu, kimi zaman din adına kimi zaman millet kimi zaman da şehveti için “VAHŞET”İN yaptıkları yanında masumane bir ifade olarak kalacağı ve akıl,haya,hak ve hukuku dumura uğratan zavallı bir duruma düşmüştür.İnsanın en kutsal hakkı olan yaşama hakkının türlü sebepler ile elinden alınması ne ile ifade edilebilir.Adına ne denirse densin inanan veya inanmayan kim olursa olsun eğer MAZLUM ise hiçbir makam ve mevkii o MAZLUMUN canına kast etmek için bir sebep ileri süremez.
Tarihte yaşanan ve yapılanın lügatte isim dahi bulunamayacağı örnekler düşünen,akleden ve VİCDAN sahibi hiçbir “canlının” tahayyül dahi edemeyeceği örnekler ile doludur.
Yeni kıtanın işgalinde Arawaks yerlileri soy kırıma uğrar ve 8.000.000 olan nüfusu 20 yıl içinde 20.000 e düşer.
Avustralya’da Aborjinlere İngilizlerin uyguladığı soykırımda 700.000 kişi katledilir.
Nambiya’da Almanlar 130.000 kişiyi sırf dünya metası için katleder.
2. Dünya savaşında üçte biri yaşları 15 yaşından küçük 250.000 alman kendi dindaşları tarafından Danimarkalılarca katledilir.
2.Dünya savaşında Almanlar çoğunluğu Çingene ve Yahudi olan 6.000.000 insanı katleder.
2.Dünya savaşında Dresden’de Amerika ve İngiliz askerleri kendi dindaşı olan savunmasız ve MAZLUM Alman sığınmacıların üzerine üç gün boyunca 3.900.000 kg bomba ve 200.000 NAPALM bombası yağdırarak 200.000 den fazla insanı katleder.
Hiroşima ve Nagazaki’ye atılan atom bombası sebebi ile 135.000 sivil katledilir.
2.Dünya savaşında ölen sivil sayısı 41.830.630
Bosna’da katledilen MAZLUM sayısı 200.000 Mülteci 2.000.000
Filistin’de sayıları 10.000 leri bulan çoğu daha BEBEK olan MASUM ve MAZLUM insan katledildi.
İsrail’in Lübnan’ı bombalaması sonucu çoğu BEBEK ve MASUM MAZLUM olan binlerce insan katledildi.
Afganistan ve Pakistan da Şer güçleri sayısını bilmediğimiz 10.000 lerce MAZLUM ve MASUM katletti.
Çin sırf inanç ve milliyeti sebebi ile 10.000 lerce MAZLUM ve MASUM insanı katletti.
Amerika ve yandaşlarının Irak’ı özgürleştirmek için gönderdiği şer ordusu MAZLUM,MASUM ve her şeyden habersiz çoğu ÇOCUK,KADIN,BEBEK 1.500.000 İNSANI KATLEDER.Ve insanlık IRAK’ta ölen MAZLUM’UN değil ölen Amerikalı askerlerin “LEŞ” sayısını aklında tutar.
İnsan eğer MAZLUM ise adı ne olursa olsun
Kime iman etmişse etsin
Hangi milleten olursa olsun
Tek adı vardır
MAZLUM
Ve eğer; insan denen canlıda zerre miskal VİCDAN var ise bu ZULME ortak olmaz ve en azından Tepkisini kor.
Velev ki;
dua ile
beddua ile
İnsan
Daha doğmadan yıkanmıştı balçıkla suretin
Asırlık şecere/İhanet /bir anlık vakfe
İstediğin kadar gerin tek marifetin
Soyağacın birkaç damlalık nutfe,
Kim koydu gecenin rengini siyah
Ay serinler gölgesinde güneşin
Gün gelir toplanır mahşerde ervah
Yabancı olur annen,evladın ve eşin
Nefs ,istişarede şeytanlarıyla
Ve ilmiği kaçar ömrün
Dikiş tutmaz zevk-ü sefa
Ümüğünü sıkar ölümün
Can sıkar
Can yakar
Belki gözlerden
“birkaç damla yaş akar”
Ey ! kendinden bi-haber
Yemin bozucu serif
Ve Galu /Ve bela
Bir ömre / ömürlük misafir
Verilince mabutlara itila
Can ateşe od olur
Tümden müptela
Ana rahmidir mezar,
Kundaklar cesedini
Asıl aslından bizar,
Mutlu eder nefsini
Kiralık bir ömürde,
son bulacak nefesin
Daha doğmadan yıkandığın
Balçığın sulbündensin….
Yavuz KAYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.