- 1958 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Bu ismi tanıyor musunuz?
Geçtiğimiz Pazar günü, okuduğum gazetenin Pazar ekinde rastladığım bir isim: Tolga Murat Bardakçı.
Bu, bir başarının öyküsüdür. Bu öyküyü, internette küçük bir araştırma yaparak, sizler de bulabilirsiniz.
Ancak; bu araştırmayı yapabilmek için bu ismi bilmeniz lazım: Tolga Murat Bardakçı.
Ben, bilmiyordum.
Böylesi bir ismi bilmek yerine işe yaramaz, sahte pehlivanlık yapan, abuk sabuk insanların isimlerini bildiğim için; utanıyorum.
Böyle bir başarıyı takip etmek yerine olagelen saçma-sapan, anlamsız olayları takip ettiğim için; utanıyorum.
Kendi adıma, özür diliyorum; Tolga Murat Bardakçıdan.
…/…
Tolga Murat Balıkçı 05.10.1981 yılında Muş’un Bulanık ilçesinde dünyaya geldi.
İlkokul öğrenimini Muş Atatürk İlk Öğretim Okulunda tamamlayan Balıkçı, Ortaokula babasının tayini nedeniyle Bulanık ilçesinde başladı. Birinci sınıfın ilk yarısında İkinci bir tayin nedeniyle İzmir’in Foça ilçesine yerleşen Balıkçı, burada ortaokul ve lise eğitimini tamamladı.
Lise son sınıfta geçirdiği bir trafik kazası sonucu sol bacağını diz altından olay yerinde kaybetti. Bir ay boyunca Ege Üniversitesi Ortopedi ve Travmatoloji bölümünde tedavi gördü. Taburcu olduktan sonra Ankara da özel bir ortopedi kliniğinde protezi takıldı. Eğitimine sağlık sorunları nedeniyle devam edemeyen balıkçı, en başarılı olduğu dersleri bile bütünlemeyle geçerek lise eğitimini tamamladı.
Foça da henüz yeni açılmış olan bir spor salonuna kayıt yaptırdı. Vücut geliştirme salonuna başladığı o günden itibaren üç yıl boyunca antrenmanlarını hiçbir zaman aksatmadı. 2001 yılında ÖSS’yi kazanarak ADÜ İİBF İKTİSAT bölümüne kayıt yaptırdı. Lisans eğitimi süresince sporunu aksatmayan Balıkçı, 2005 senesinde üniversiteden üstün başarıyla mezun oldu.
Foça’ya dönen Balıkçı 2006 Nisan ayında Foça’ da ARNY GYM adında küçük bir spor salonu açtı. 2007 yılında geçirdiği bir operasyon nedeniyle altı ay antrenmanlarına ara vermek zorunda kaldı. 2009 yılında yerel seçimlerde Foça Belediye Başkanlığına bir siyasi partiden aday adayı olan balıkçı ön seçim engeline takılarak seçimlere giremedi. Yaklaşık bir yıl sonra 4 Ekim 2009 da Türkiye vücut geliştirme Federasyonu tarafından yapılan yarışmada engelliler kategorisi henüz o yıllarda açılmadığı için misafir sporcu olarak gösteri yaptı.
Ferdi girişimleri neticesinde davet aldığı WBBF Dünya Vücut Geliştirme Federasyonunun düzenlediği Dünya şampiyonasına katıldı. 21 Kasım 2009 da dünya engelliler vücut geliştirme şampiyonu ve şampiyonlar şampiyonu oldu. Daha sonra 08 Mayıs 2010 tarihinde WBBF federasyonu tarafından düzenlenen Avrupa Vücut Geliştirme Şampiyonasında Avrupa engelliler vücut geliştirme şampiyonu ve şampiyonlar şampiyonu oldu.
29 Ekim 2010 tarihinde düzenlenen MR. UNİVERSE kâinat şampiyonasına katılan balıkçı 29 Ekim cumhuriyet bayramında kâinat şampiyonu ve şampiyonlar şampiyonu oldu ve üç yıldır bu kupayı elinde bulunduran Fransa’yı geride bıraktı. Bu süreç içerisinde yazılı ve görsel basında başarılarıyla geniş yer buldu...
Eser Akpınar
01.02.2011
İzmir
YORUMLAR
Paylaşım için teşekkürler.Haberlerde duymuştum, detayları hakkında çok bilgim yoktu.
Yaşadığı o korkunç kazadan sonra yılmayıp, hayata tutunması, çok zor olanı başarması takdire şayan.
Teşekkürler arkadaşım bu azimli ve başarılı gencimizi bizlere tanıttığınız için,selam ve sevgiler.