- 639 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİZCE OLMASI GEREKENLER.
BİZCE OLMASI GEREKENLER.
2011.Eğitim-Öğretim “yarıyıl tatilinde” gençlere baktım bizim zamanımızın gençliği gibi değil. Sevgiden mahrum, boynu bükük garip kuşlar misali arayışlar içinde… Türk tarihimize karşı duyarsız, M.Akif Ersoy ve Milli Şairler’imizi dışlayan nesilleri kimler yetiştirdi…
Bir şeyler olmuş; yalan söyleyenler, kankim, kankam tarzı takılanlar, küfürlü konuşması artanlar, ailesine kızıp, cep telefonlarını sık değiştirenler, kıyafetlerde yabancı isim özentileri olanlar…
Nasihat verildiğinde ise, aile büyüklerini eleştirenler, bir kulağından girip öbüründen çıkanlar! Anne ve babasına karşı saygılı olanlar da vardır ama bazı dini cemaatlerin etkisinde olup camide ayrı safta, imamdan sonra gelip namaza duranlar, yaşadığı çevreyi beğenmeyenler… Bizler İslam dinimize karşı değiliz. Hurafeleri çıkartanlara karşıyız…
Türk tarihimize sahip çıkmayıp, madde bağımlısı olanlar, atalarımızın canlarını vererek uğruna şehit olduğu Cumhuriyet’imizin ana değerlerine karşı çıkanlar, geri kaldık diyenler, üretimi yapmayıp, tüketim toplumu olmayı teşvik edenler, israf hayranı olup, bir gönül dostumuzun da dediği gibi kendi kafasına karşı ailesi ile çatışan, bazı televizyon dizilerinden etkilenip racon kesenler, uçuk radyoların (!)tempolu müziklerini dinleyen insan neslimiz türememiş midir? Sahi bunların yıllardır suçlusu kimlerdir?
Ailelerimiz, yarıyıl tatilinde başarının okul-aile -çevre üçgeni ile olduğunu lütfen unutmayınız. Çocuklarınızı karşınıza alınız, konuşunuz, daha çok sahip çıkınız…
İlimiz Gençlik Spor Müdürlüğü ile bazı Yerel Yönetim’lerimizin yaptıkları yararlı çalışmaları hayranlıklarla hepimiz izlemekteyiz…
Ülke çapında bazı okullarda “çılgın gençlik tarzı ekip çalışması yapanlar”, sakal modellerini entel sayanlar… Sahi bunların öğretmenleri kimler? Bizim Milli Eğitim Bakanlığı’mızın Rehberlik Merkezleri neden önlem almazlar…
Tehlike kapıdadır, komşularda olanları tahlil ediniz, Çığ geliyor… Bu işe kafa yoran bazı fikir adamlarımız benimle aynı görüşteler mi?
Gençlerimize önerilerimiz:
1-İlmi ve dini kütüphanelerimizde çok kitap okumalı, şiir okumalı,
2-Dergilerde, gazetelerde, internetlerdeki yararlı sayfaları okumalı,
3-Arkadaş gruplarıyla kavga etmeden tartışıp, ilmi, tarihi, dini sohbetler yapılmalı,
4-Çeşitli atölyeler kurarak, işsizliğe katkısı olan projelerde üretici olmalı,(Seramik, Resim, Halı-Kilim dokumacılığı, El sanatları, Takı tasarımları v.b.)
5-Evlilik müessesesi hızla yıpratılıyor buna karşı, özel danışmanlıklar yapan bürolar, kurslar açılmalıdır…(Hafıza kullanım teknikleri v.b.)
Gençlerin doğru adreslere yönlendirilmesi gerekir. Küçük yaşlardan itibaren spora,okumaya, üretici olmaya teşvik eden iş adamlarımız çoğalmalıdır.
Aksi halde, belli bir yaştan sonra dilediğimiz kadar uğraşalım, bizim gitmek istediğimiz yere gitmek yerine, o güne kadar birlikte olduğu grup ile birlikte olmak isteyecektir.
Bu nedenledir ki şimdiden takip etmelisiniz çocuklarınızı, onlarla arkadaş gibi olmalı, onları anlamaya çalışmalısınız… Başıboşluk psikolojisinden uzak tutmalısınız…
Bir gencin mutlaka hedefleri olmalıdır. Sanat, spor, bilim, çalışmalarında bulunan gençler bence desteklenmelidir.
Acaba ilimizde kaç tane bilim-teknik dergisi okuyan gencimiz vardır? Fen lisemizin, ülkemizdeki diğer okullar arasında derecesi nasıldır? Bu arada, Anadolu Öğretmen Liselerimizi, Meslek Liseleri projesinde derece yapanları bazı İlköğretim ve Özel Kolejlerimizi de kutluyorum…
Eksikliklerimiz de umarız çözüme kavuşacaktır: İlimizde kaolinin merkezi olan Avanos’ta, Halk Eğitim’lerimiz de işsizliğe katkısı olmalı, kurslara yer vermelidir.
İlimizde bazı belediyeler, özel kurslar açmış, sivil toplum kuruluşlarımız kendi gücüyle mücadele vermiş, bize göre İş ve İşçi Bulma Kurumu’muzun yaptığı işlerde eksikler de var ama iş adamlarımızca yeterince teşvik edilmemiştir. Ajanslar da ilgililer de buna öncülük yapacak kapasitededirler.
2.yarıyılda her alanda başarılarınızın artmasını yürekten diliyorum…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.