- 1422 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PATATESLİ EKMEK-EV BAKLAVASI-DÜRÜM VE BAZMA NASIL YAPILIR ?
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
PATATESLİ EKMEK NASIL YAPILIR?;5 KĞ.UN İÇİNE 5 KĞ.HAŞLANMIŞ PATATES SOYULARAK KATILIR VE İKİSİ BİRLİKTE YOĞURULUR, KÖYLERDE BULUNAN VEYA KENTLERDE BULUNAN FIRINLARIN İÇİNE 1 KĞ.KADAR HAMUR FIRININ İÇİNE ATILIR, PİŞİNCE ÇIKARILIR. BU EKMEK HEM LEZZETLİ OLUR, HEMDE UZUN SÜRE TAZELİĞİNİ MUHAFAZA EDER. BU GÜN İÇİN BU TÜR EKMEKLER PİYASADA 2.5-3 TL.CİVARINDA SATILMAKTADIR, AFYONKARAHİSAR’A 20 KM.UZAKLIKTA BULUNAN GAZLIGÖL KASABASI’NDA HANIMLAR YAPTIKLARI BU TÜR FAZLA EKMEKLERİ KAPLICALARA GELENLERE SATMAKTADIRLAR. TÜRKİYE’NİN DÖRT BİR TARAFINDAN BURALARA GELİP GİDENLER BU MİS KOKULU EKMEKLERİ SATIN ALMAKTADIRLAR, GEREKİRSE SİZDE BU EKMEKLERDEN YAPARAK PAZAR YERLERİNDE SATABİLİRSİNİZ.
EV BAKLAVASI NASIL YAPILIR ?;NE KADAR BAKLAVA YAPMAK İSTİYORSANIZ O KADAR UNU NİŞASTA İLE YOĞURUN, GENELLİKLE 5 KĞ.UNA 1 KĞ. NİŞASTA YETER. SONRA HAMURLARI YUFKA HALİNE GETİRİN, ALTINI TEREYAĞI İLE YAĞLADIĞINIZ TEPSİNİN İÇİNE YUFKAYI KOYUN. İSTERSENİZ HEMEN İLK YUFKANIN ÜZERİNDEN DAHA ÖNCE HAZIRLADIĞINIZ FISTIK-CEVİZ-BADEM VB.ÖĞÜTÜLMÜŞ KIRINTILARI YUFKANIN ÜZERİNE SERPİŞTİRİN, YUFKANIN ÜZERİNDE AYRICA TEREYAĞI DÖKÜN KÜÇÜK KÜÇÜK. ÖTEKİ YUFKAYA GEÇİN,TEPSİ DOLANA KADAR BU ŞEKİLDE DEVAM EDİN, 8-10 YUFKADA TEPSİ DOLACAKTIR. EN ORTASINA DAHA FAZLA CEVİZ VB.MALZEME KOYUN, BU İŞİN BİTİMİNDEN SONRA BAKLAVAYI ÇARŞIDAKİ BAKLAVALAR GİBİ SIRA SIRA BIÇAKLA KESİN. FIRINA VERİN VEYA FIRININIZ VARSA TEPSİYİ FIRINA ATIN. PİŞİNCEYE KADAR KONTROL EDİN, ÇIKTIKTAN SONRA SOĞUMAYA BIRAKIN. YALNIZ ÜZERİNE SOĞUK ŞURUP DÖKECEKSENİZ SICAKKEN BUNU YAPIN, SOĞUDUKTAN SONRA ÜZERİNE YAPTIĞINIZ SICAK ŞEKER ŞERBETİNİ DÖKÜN VE HER YERE TEMAS ETMESİNİ SAĞLAYIN. ARADA BİR KONROL EDİN, TADI YERİNE GELDİYSE YEMEĞE HAZIR HALE GELMİŞ DEMEKTİR. BU GÜN İÇİN EV BAKLAVASI’NIN KİLOSUNU 15-20-25 TL.YE YAPAN İŞ YERLERİ VARDIR, SİZDE BU BAKLAVAYI YAPARAK PARA KAZANABİLİRSİNİZ.
DÜRÜM;YUFKANIN YARISININ İÇİNE DAHA ÖNCE İNCE İNCE HAZIRLADIĞINIZ ISIRGAN OTU-ISPANAK-PIRASA-PAZI-KEREVİZ VB.GİBİ YEŞİLLİKLERİ TUZUNUDA AYARLADIKTAN SONRA YUFKANIN ORTASINA KOYUN, YUFKAYI İKİYE KATLAYIP ETRAFLARINI KAPATIN. SAÇ ÜZERİNE BUNU KOYUN, 3-4 DAKİKADA ALTININ PİŞMESİ LAZIM, ALTI PİŞTİKTEN SONRA ÜST TARAFINI ALTA GETİREREK PİŞİRİN. HER 2 TARAFI PİŞTİKTEN SONRA SICAK SICAK SERVİS EDİN, İSTERSENİZ ÜSTÜNE YAĞDA SÜREBİLİRSİNİZ. BU GÜN İÇİN TÜRKİYE’NİN HER TARAFINDA BU TÜR BİR DÜRÜM 1-1.5-2 TL.DEN SATILMAKTADIR, SİZDE YAPARAK SATABİLİR VE PARA KAZANABİLİRSİNİZ.
BAZMA;5 KĞ.LIK HAMURU YOĞURUP İÇİNE MAYA İLAVE EDİN, ÜSTÜNÜ ÖRTÜN. BU ARADA BAZMANIN LEZZETLİ OLMASINI İSTİYORSANIZ İÇİNE 2 AVUÇ DARI UNU İLAVE ETMEYİ UNUTMAYIN, HAMUR GELDİKTEN SONRA SAÇ ÜZERİNE İSTEDİĞİNİZ BÜYÜKLÜKTE HAMURU BAZMA ŞEKLİNE GETİREREK ATIN, ALTI PİŞİNCE ÜSTÜNÜ ALT TARAFA GETİRİN. HER 2 TARAFI PİŞTİKTEN SONRA BİR SOFRA BEZİ İÇİNE ALIN, ÜZERİNE TEREYAĞI SÜREREK SICAK SICAK TÜKETİN. BU GÜN İÇİN TÜRKİYE’NİN HER TARAFINDA PAZAR YERLERİNE KÜÇÜK BAZMALAR 1 TL.YE, BİRAZ BÜYÜK BAZMALAR 1.5 TL.YE SATILMAKTADIR. İSTERSENİZ BU BAZMALARI YAPARAK PAZAR YERLERİNE SATABİLİR, PARA KAZANABİLİRSİNİZ.
NOT.YUKARIDAKİ FOTOĞRAFTA GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR KERİM ÖZBEKLER KAYSERİ’DE DÜRÜM YERKEN GÖRÜLÜYOR.