- 520 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BU ŞEHİRDEKİ ÖLÜLER...!
İLİMİZDEKİ İŞSİZLİK SORUNUN…
Petrol kenti olan Batman’da halk işsizlikten dolayı enkaz altındadır. Devlet istatistik verilerine göre Türkiye’de işsizlik oranı en yüksek illerin başında gelen Batman 40 binden fazla işsizi içinde barındıran ve %17 işsiz oranı ile Türkiye’de en fazla işsiz Batman’da bulunmaktadır.
İstihdama yönelik hiçbir yatırımın olmadığı Batman’da gelir dağıtımındaki adaletsizlikten dolayı işsizlik, yeşil kart, göç sorunu, intiharlar, cinayetler, gasp, hırsızlık, fuhuş vs gibi toplum dışı vakalara meydana gelmektedir.
* İşsizlikle nasıl mücadele ederiz. Bunun çözümü için bir şeyler yazma ihtiyacı duydum.
. Batman’ımızın en büyük sorunu işsizliktir. İşsizlik sorununun çözümü için gerekli sağlıklı bir alt yapı hazırlığı yapılmalıdır.
. Bunun tespitini mahalle temsilcileri ve mahalle muhtarları ile bir birliktelik içinde koordinatörlü bir şekilde yapılabilir.
. Bunun altyapısı için ya mahalle muhtarlarının kaldığı yer veya bunlar için bir yer temin edilmesi lazım.
. Bu yerde mahalle muhtarı ve mahalle temsilcisi ile birlikte kendi mahallelerinde bir ekip oluşturup mahallenin tüm sayımını yapıp evlerin hepsini birebir dolaşıp bütün mahalle sakinlerinin ne durumda olduğunu öğrenip kayıt altına alınmalıdır.
. Kayıt işlemlerinde evde çalışanların ne iş yaptığı, kaç kişi işsiz olduğunu, çocuklarının eğitim durumu, okudukları okullar, ailenin gelir durumu, nasıl bir evde yaşıyorlar, evin yüzölçümü, evin içinde kullandıkları eşyalar, evin reisi var mı yok mu vs. gibi bilgileri bilgisayar ortamında kayıt altına alınmalı.
. Bu işlemler bütün mahallelerde aynı şekilde yapılmalı ve bu işlemler her mahalle muhtarının bilgisayarında ve merkezi yerleri olan mahalle muhtarları derneğinde ve mahalle temsilcilerinin merkezi yerlerinde bu bilgiler mevcut olmalıdır.
. Bu tespitler sonucunda kimin ne iş yaptığı, kaç işsizin bulunduğunu, eğitim durumu ve nasıl bir yerde yaşadığı ortaya çıkar.
. Umut ediyoruz ki yetkililer bu yazıyı okuyup kanayan yaraya bir çözüm üretir.
SAİDNUR [
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.