Hastayı Evde Göreceğim
’Edinilen bilgiye göre, engelli çocuğu bulunan aileye evde çocuklarına bakmaları durumunda aylık maaş ödeniyor. Bu kapsamda, geçen yıl 767 özürlüye 13 milyon 700 bin TL evde bakım ücreti ödendiği aktarıldı.’ (Kaynak: Engelsiz Gazete)
Bu haberi okumanız saniyeleriniz aldı ama evde bakım ücreti almak haberi okumak kadar basit değil… haftalarınızı alıyor.
Eminim birçok kişi bu meşakkatli işi nihayetlendiremeden bu çabasından vazgeçiyordur. İnsan o zaman ister istemez düşünüyor. Bu gerçekten sunulmak istenilen bir hizmet midir yoksa ‘Lanet olsun!’ diyerek bütün çabaları bir anda sildirme gayreti midir…
Ablamın felçli bir komşusu var. Yaşlı bir amca. Karısı bakıyor. Kızlarına ait bir evde oturuyorlar. Ablam bu insanların çok cüz-i de olsa para alabilmeleri için haftalarca uğraştı. Azimli bir kadındır, aklına koyduğunu yapar.
‘Bu kadar ihtiyacı olan biri bu parayı alamayacaksa bunu kimler alıyor!’ diye hırs yaptı. Uzun uğraşlar sonucu işlemleri tamamladı. Şimdi geriye bakım ücretinin bağlanması kaldı. Birkaç ay sürermiş, öyle demişler.
Bakım ücreti alabilmek için:
Her şeyden önce sağlık raporunda, ‘Ağır’ yazması gerekiyor.
Rapor Sosyal Hizmetlere veriliyor. Oradan size istenilenlerin bir belgesini veriyorlar. Bu belgeye göre; muhtar, nüfus idaresi, tapu, belediye’ye gidilip evraklar tamamlanarak Sosyal Hizmetlere teslim ediliyor.
Sosyal Hizmetler ‘Hastayı evde göreceğim’ diyor. Gelip görmesi 10 günü buluyor.
Hastanın maaşı varsa 750 TL’yi geçmemesi gerekiyor. Bu paradan eve giren geliri kişi başına bölüyorlar.
‘Hesap açtır’ denildiğinde ise kendinizi alkışlayabilirsiniz…
www.engelsizgazete.com/default.asp?git=yazaryazi.asp&yazid=73&t=x
YORUMLAR
Bu gibi konularda aslinda engelli yakini olanlara yardimci olmasi gerekir devletin.
Hastanedeki hemsireler bile bu konularda gerekirse bilgilendirmeli engelli ya da engellinin yakinini.
Gerekli olan evraklari temin bile edebilmeli.
Ama bir defa önüne geleni ise aliyorlar belkide ne bilecek birde seni beni yönlendirsin bilgilendirsin.
Bilemiyorum tabii gördügümüz tv ler de paran yoksa yat öl daha iyi gibi..
Tabki kagit isleri icin kosusturmak olagan bir sey ama devlet sorumludur elinden tutmalidir.mecburiyet olmaliydi bu.
Ne yazik ki böyle konulara careler gelmedi gelmez ülkemizde.
Iste henüz bunu basaramamis bir milletiz biz.
Kendi milletinin yarinini gelecegini gerektiginde gecimini de garantiye alamamis bir devlet ama sanki dünyalari fethetmisiz.
Bilemiyorum bir de düsününce Avrupabirligine girme konusunu bizler Avrupabirliginin yanindan gecemeyiz ne yazik.
Kedi köpegin bile deger gördügü yerler nerde Türkiye nerde.
Ve diger taraftan da bazen dis üklelerdeki yasamlarindan durmadan yakinan yok gurbet felan sözleriyle bahseden insanlari düsünüyorum kafam allak bullak oluyor.
Neyse cok uzattim birden binbir sey gecti icimden.
Yüregine saglik sevgilerimle
hicbitmez tarafından 2/1/2011 9:57:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
AB bizi almaz... almayacak. Zaten öyle bir yanlış yaptığı an AB'nin bitişi olur...
Aslında AB'ye girmek hiç umrumda değil biliyomusun. Masum insanlar katledilirken izleyen hatta teşvik eden bir AB... Eksik olsun...
Sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Sevgilerimle.
Hanımefendi,sosyal devlet olmak için de zaman gerekiyormuş demek ki.Bu demokrasi ne kadar zor bir şey , her şeyi gelişmişlik istiyor yoksa adamı bu konu için tapuya bile gönderiyorlar.Yoksa insanımız sahtekar da ancak böyle formalitelerle mi baş ediyorlar anlamak mümkün değil.Güzel konuydu aydınlandım teşekkür ederim.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
Tamam,yaşlılık veya hastalık sonucu felç geçiren ve yatağa bağımlı olan insanlara bakım ücreti ödenmesi güzel de,
akraba evliliklerinden oluşan sakat çocukların durumuna ne demeli ?Üstelik,yaygın ve yasal..Engelli çocukları olan
yaklaşık bin aileye ödenen yıllık maaş tutarı da sadece ve sadece 13 Milyon Lira.Yani,iki hafta önce süper loto da
bir kişiye ödenen miktarla aynı.Ekonomik açıdan dünyanın en büyük 16. ülkesinde akraba evlilikleri serbest ve bu
evliliklerden doğan çocuklar için ayrılan yıllık tutar 10 Milyon dolar bile değil!..Üstelik,kırk türlü formalite.
Bırak,beni kurt yesin.Bana yakışır.
Teşekkürler Sayın Yazarım
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
Haticcay
Hala akraba evliliklerine meyledenlere Allah akıl fikir versin islah etsin