KADER DENİLEN ŞEY...
Çok kimse bu kelimenin ifade ettiği manevi anlamı bilmez bile, bir olay karşısında kader deyip geçiştiriverir.
Dini inançlarımıza göre daha ana rahminde yazılan hayat çizgimizde kaderimizin de birlikte yazıldığı var sayılmaktadır.
Her insanın kaderinde neler olacağı ve nasıl bir yaşam yaşayacağını ancak ve ancak yaratanımız bildiği için, geleceğimiz de kaderimizin nasıl bir sonla biteceğini ancak yaşamda görebilmekteyiz.
Aslında yaşantımızın her anında bu kelimeyi sık sık kullanır, iyi dileklerimiz olarak daha doğumdan başlayan ” kaderi iyi olur inşallah” temennilerimiz olmaktadır. Bazen evlenmeden önce ve sonrasında, bir iş konusunda bir göreve gidilirken hip bu kader kelimesi bizlerin en büyük dileğimiz olur..
Bir olumsuzluk karşısında bir ölüm, bir kaza, bir hastalık sonu hüzünlü biten bir yaşam karşısında da ayni kelimeyi kullanırız çoğu zaman…
Bu kelime ile yazılmış yüzlerce şiir ve bestecilerce yapılmış binlerce şarkı bile vardır. Örneğin kadere bak, kader böyle imiş sen ne dersen de, kaderin oyunu bu gibi aklıma geliverenler.. Onun içindir ki hayatta her zaman kaderimizin iyi olması için dualarımızı eder dururuz.
Bu kelime inançlarımıza göre insanoğluna mahsus bir durum olup inançları olmayanlar için zatın bir anlam ifade etmeyebilir..Bir insanın en büyük yaşam dayanağı inançları ve şükür dualarıdır…
Sevgi ve saygılarımla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.