- 739 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Şiir Hayaletleri
..kapının yanı başında asılı anahtarlar arasında aradı… akşam ki telaşla sert kapatılmış kapının çatlayan yerlerine takıldı… uzun bir süre… kedisinin… sesi de çıkmıyordu… odasına bakmaktan son anda vazgeçip… Osmanlı tarzın giydirildiği halılı odaya gitmek için eline birkaç şiir aldı…...her zaman okuduğu şairler değildi..ama bugün onların sırasıydı…(sebepsiz yere) yağan yağmurun bir şiire ulaşmak adına acele ettiğini anlaması da uzun sürmedi…incecik damarlı ama şiire hükmeden yaşlı ellerinin titremesi bile zevk verdi …bir süredir isimsiz bir şaire ait şiir ısrarla onu beklerken.. görmemezlikten geliyordu… yaş alma onun en iyi bildiği bir şey iken…aşık olmak aslında şiirin imtina ettiği bir husustu ve o bunu iyi bilirdi..üzerindeki gölgelerden sıyrılması ne kadar acılı olmuşsa..o …o kadar diri kalmıştı…
…sabah uyanmadan önce arka odanın açık tahtalarından içeri giren bir şiir…koltuğun en yumuşak yerine yaslanıp kalmıştı…onu incitmeden aldı usulca koydu yorganının arasına…uyutur uyutmaz arası bir sesle anlatıyordu……
…sırtındaki çıkıntının yine hafif sancıları başlarken… eldivenlerini giyip… kaç gecedir çığlıklar duyduğu aşağı konağın kapısını çalmakta kararlı… kedisinin yemeğini verdi...
…şimdi neredeki bir yazar..veya şair bu hikayenin akıbetine bir harf eklerse…yaşlı aksi ihtiyar burnundan kıl çekilmişçesine huysuzlanacak…ve kendi şiirlerine tembihte bulunup…atkısının arasına yerleştirecekti…yazılmamış bir şiirin nasıl terk edilip…yok edilebileceğini…LaraAçanba