- 1787 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT VE SEVGI ÜZERINE...
Gecinmek istiyorsan sevdiginle, gecmisteki hatalari vurma yüzüne, yeni bir baslangic yapmak istiyorsan; yanlislarini onarmayi dene.. Sana bir adim attiginda sen iki adim at.. Inaniyorsan onun senin diger yarin olduguna ve aslinda sevdasindan da ondanda hic vazgecmediysen ayrilik girdiginde bile araniza.. Kendine itirafta gec kalma.. Birgün ben ne yaptim demek istemiyorsan, sevdigini kirma.. Kirik bir kalbi onarmak kolay degildir, unutma.. Incilmislikler cogaldiysa aranizda elbet birgün kopucaksinizdir, hic istemesenizde.. O yüzden yargilayip suclamak yerine, konusup anlasmayi deneyin.. Bir ömrü paylasmak istiyorsaniz sayet, önce dinlemesini sonra, konusmayi ögrenin.. Belkide sandiginiz gibi degildir hic birsey.. Tartismakla, kavgayi iyi ayirt edebilin.. Tartismadan sonuca varilamaz.. Tartismaktan kacinmayin ama kavgadan uzak durun.. Saygisizlik etmeyin, küfür ve asaliyici sözler cikmasin dilinizden. Dil yarasi diye birsey var bunu hatirlayin.. Kilictan keskindir sözler.. Kanatmayin yarinizin gönlünü..Bir anlik öfkeye kapilip istemeden vede farkinda olmadan kirdiysaniz onu, hatanizi anladiginizda özür dilemesinide bilin... Özür dilemek erdemliktir unutmayin.. Farkliliklarinizi da sevin, ikinizde ayni olsaydiniz cok SIKICI olurdu iliskiniz, birde böyle düsünün.. Bir birinizin kisiligine ve hayatlariniza katabileceklerinizi görün, ögrenmek bir insani tanimak ve anlamak icin en güzel yoldur.. Bir birinize zaman ayirin, iki dakika da olsa hal hatir sormayi unutmayin.. Onu aglatmak yerine güldürmeyi hedefleyin ömrünüz boyunca.. Sadik kalmak en önemli gerekliliklerden biridir iliskinizde.. Sadik kalamayacaginizi anladiginiz vakit, aldatmak yerine onunla bunu konusup bitirmeyi deneyin eger bitmesi gerekiyorsa.. Bu onu daha az yaralayacaktir, güvenini sarsmadan size olan saygisini yitirmeden zor olsa bile anlayisla karsilayacaktir.. Bu yüzden belkide ömrünüz boyunca yaninizda olacak bir dost kazanabilirsiniz.. Dürüstlük herzaman iki yüzlülükten iyidir.. Belkide hayatinizdan tamamen cikacaktir cok üzülerek, ama sizi herzaman saygi ile hatirlayacaktir.. Cünkü ona ihaneti yasatmamis olacaksiniz, buda bir insanin yapabilecegi en güzel hareketlerden biridir.. Her ne kadar ayrilik üzerine yazdiysamda son misralari, siz ayrilmak icin degil.. Hep bir arada kalmak icin caba harcayin.. Bazen ayriliklardan sonra hayatlarimiza girenler, hayatlarimizi alt üst edebilir bunuda göz önüne alin.. Sizi gercek seven ile macerayi bir tutmayin.. Hersey yasanip bittiginde, keske dememek icin siz; sizi gercek sevenin sevgisinden vaz gecmeyin.. Hevesle, sevgiyi birbirine karistirmayin..
Umarim herkez sevdigi ile sonsuza dek mutlu olur.. Hos aslinda bazen mutsuzluklar bile mutlulugun bir parcasindir.. Gereklidir insan hayatinda, ayaginizi yere daha saglam basmanizi saglar.. Ve mutlulugun kiymetini anlamanizi..
Sevgi ve Saygilarimla..
Gönül Cesli
HAYAT VE SEVGI ÜZERINE... Yazısına Yorum Yap
"HAYAT VE SEVGI ÜZERINE..." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.