- 742 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dokunabildiğiniz yerdedir şiir
Önceleri görebildiği… küçük bir tepe ve yalnız bir ağaçken… tutmayan ellerini saklamak isterdi ondan şiir… dini öğretiler çoğu zaman baskın gelirken… arkasındaki gök kuşağının mavisine takılırdı en çok… ara sıra onun içeriye giren ayak seslerini dinlerdi… ve her sessizlik ertesinde… bilirdi… yeni bir tabloda yerini alacaktı… çığlık pek az duyulsa da… aşağıdaki konaklardan hangisi ise …bir ses duyardı tam şiirin ortasın da…penceresini hiç örtmese bile bir kuş telaşla yoklardı her gece…günün aydınlanmasına yakın…inmektedir merdivenlerden…alt katta ki…kitaplarla dolu odanın kapısı aralık ve şimdiden özlemiştir onu…bahçede ki kuş sessizliğine hayret etmeden önce ayaklarına doğru inen…beyazlığın yavaş yavaş bir gölgeye dönmesine hiç hayret etmeden…asmalı bahçenin ilk kalp rahatsızlığı başlamaktadır… arkasın da ona ait bir tek şiir vardır ve o emin bir aşkın ön penceresinde umutla aynı şarkıya söz dinletmektedir…
…gittiğiniz yer neresi olursa olsun…o saatte size ait bir zaman sıçraması kendiliğinden olur…tanımadan geçtiğiniz onca şiir…garipsemeden kahvelerini içmekte..ve kapatılmaktadır…gizli ölüm fermanlarına…hain bir kuş…ki kanatları her vakit ötekine ait olanı devirir…kocaman gözlerinde sararan bir iris ve kanlı noktalar aynı cinayetin failleridir şimdi…ürkmek bazen haz verse de cerrahi bir malzemenin sıhhı alerjisine ait bütün virüslerini işgal etmiştir…
Artık zaman ne size benzemektedir..ne de dallarından sarkanken koparılan taze bir şiire…
Bütün bir gök kubbe masallarına yatırılmış yedi katlı dağın gerçek hikayesi başlamakta ve kanatlarına varana kadar saklanmaktadır..o vakit işte başlamıştır..havaya kaldırılan hiçbir içki veya mai değildir…gerçek silicinin adım attığı bereket sofralarının yitirilen insanına ait bütün kemikleri ile ilahi yardım istense de…kapılar çalınmış ve inmiştir yedi katlı dağın zincir düğümleri çözülmektedir … bir el emmektedir bütün variyetini..ceddini …
…şiir yeni hacminden emin kara infaz saatlerine öyle bir mim çeker ki… siz görseniz ne yapardınız bilmek istemez şiir…
….çünkü şiir size en kararlı ..en erdemli varoluşun gerçek müziğini dinletmektedir…LaraAçanba
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.