- 2147 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ESKİMİŞ MİNÖR YOKLUKLARA, YENİ MAJÖR UMUTLAR
Özlemlerim, anılarım ve sen Ey Sevgili ! Yokluklarıma minör bir bestesin şu aralar. Öylesine hüzünlü, derin ve kırılganlıklarıyla dans edercesine… Bir o kadar da yüreğimin en ince telinde titreşip, yeni majör umutlara kararlı adımlarla uzanan.
Hani özleriz ya bazen yaşadığımız zamanı, mekanı veya durumu. İşte şu günlerde en çok, elime bir mikrofon alıp hiç susmadan şarkı, türkü söylemek istiyorum. Söylediğim şarkı ve türkülerin derinliklerinde gezinmek ve sana oralardan seslenmek, dinleyen tüm insanların, kendi duygu derinliklerinde bir yerlerde yine kendileriyle ve özlemleriyle buluşmalarını sağlamak belki niyetim.
Eskitiyorum hayatı, anıları, yaşanmışlıkları… Eskileri giyiniyorum üstüme, duygularım eski bir seyre çıkıyor. Dolaşıyor olabildiğince özgür ve özlem dolu. Bazen duygu yüklü bir şiirin dizesinde asılı kalıyorum öylece… Şiirler okuyorum, şarkılar söylüyorum, eskiye gidiyorum… Tüm bunları yaparken seni düşünüyorum ve kayboluyorum sensizliğin karanlık dehlizlerinde. İşte bu her kayboluş minör yokluklarım oluyor içimde. Bilirsin Sevgili, varlık -yokluk, sevinç - üzüntü, mutluluk – mutsuzluk… birbirine tezat ne kadar olgu var ise dibine kadar yaşanıyor duygu dünyamda. Bu karşıtlıklar içerisinde yeni minör- majör dizilere merhabalarım oluyor.
Naif ve kırılgan olan özlemlerime, eskime yeni bir isim koydum. ‘Minör Yokluklar’ takdimimdir kabul et. Minör yokluklar ile gözlerimi kapatıyorum geceye. Bu eylem an geliyor sana ve gidişine sone yazacak kadar uzayabiliyor. Derken sabah oluyor… Her yeni güne ‘merhaba’ dediğim. Majör tonda ve daha kuvvetli, daha sıkı sarılan hayata, umudunu yitirmeyen ve paylaşma tadında. Nefes alıp verdiğim her an umutlar ekiyorum toprağa, havaya ve suya. Kuvvetli, kararlı ve inatla yürüyorum yeni yollara. Bu durumu da en iyi ‘majör umutlar’ olarak isimlendirdim. Hayata daha sıkı tutunmanın ilk adımı olarak.
İşte Sevgili ! Minör yoklukların, özlemlerin yarınlara nasıl Majör umutlarla ve bekleyiş içerisinde gebe kaldığının kısa bir özetiydi bu satırlar.
11.01.2011
Zümrüt Yeşiltaş
YORUMLAR
merhaba,
majör ve minör; boyutlarla ilgili olan sıfatlar bunlar, kullanıldıkları kavramları küçülten veya devâsa ölçülerine yükseltgeyen. hele ki duygulara yüklendiğinde ise, hangisinin diğerine baskın çıkacağının giderek sarmal çıkmazlara meylettiği, burgaç benzeri açmazlarda kalınan kesitleri çeker yüreğin içine, kör kuyular güneş kalır yanında.
minör yokluk; halen yıkıcı etkisi olamayacak boyutta bir kırılmayı vurgular türde.. çünkü beklentiler, gidişin yalnız zamanlarını genelde perdeler; umutla dolası yaşamın, başkalarına dönen melteminde yolunu arar, bulur. çünkü yaşamın yadsınamaz koşulu gibidir umut; yokluğa bile çare bulan bir enerji kaynağı; ruh ışını. işte yaşam, beklentileri olabileceği en üst düzeyde görüntüleyen bir aynaya sahip, dev aynasında eşit olasılıkların majör boyutlara çıkarıldığı tek evrimsel değişmezdir.
majör umutlar; her çöküntünün üstesinden gelen ve düşünen türün, sonraki zamanlarını besleyen, yüreğin mantıkla savaşında geri çekilmeyen tek cephe, tek kanattır.. yoklukla savaşın tek neferi...
güzel bir iç çatışmasıydı, belki de her birimize başka bir yer, başka bir zamanda isabet eden bir merminin bırakacağı onmaz yara izi gibi..
kutlarım.
selamla.
zyesiltas
Bu tarz analizlere yazarken ihtiyacımız her zaman olacaktır. Yorumunuz her zaman önemli ve değerlidir. Analitik bir düşünürün gözüyle yazdıklarımı görmek bana ayna vazifesi görecektir.
Saygımla...
Tüm duyguları yoğun bir şekilde işlemişsiniz.Yazınız,hisleriniz ve duygularınız kadar güçlü ve derin.Okurken çok keyif aldığım,yansıttıklarınızla çok ince detaylara kadar insanı götüren,sevgi,incelik,özlem dolu bu güzel yazınızdan ötürü sizi kutluyorum.
Nice güzel,yeni yazılar dileklerimle.
Sevgiler ve Saygılar.
B.Zahmacıoğlu
zyesiltas
yürekten esintilerin insanın ruhuna işlemesi bu olsa gerek... bu yazıyı okumak ayrı bir zevk ve okurken yaşanılan duyguyu yürekten hissetmek ayrı bir zevk ve güzellik. Her bir kelime hasret, sevgi, umut,coşku,nağme... öyle bir yazı olmuş ki ezgisi belli bir melodi olmuş sözleri yürekte söylenen.. Yüreğiniz kadar güçlü bir yazı.. duygular , hayaller, düşünceler en önemlisi sevgiyle yoğrulmuş bir duygu seli yaşatılmış. Yüreğinize ve emeğinize sağlık hocam...
zyesiltas
bu yazının sunumunda senin de emeğin var. Verdiğin teknik destek için teşekkürler, yüreği umuda ezgi tadında insan.
Sevgilerimle.
bazen yaşanmışımızı,denenmişimizi veya gerçeğimizi bir başkası gibi karşımıza alıp sorgularız
kendimizi..yarım kalmış onca şeyi düşünür,sokuluruz eskilerimizin yanına...
uzak,umarsız zamanların kulağına fısıldarız renkli,renksiz resimler arkası sözcükleri...
derinleştirdiğimiz sığınamızın duvarlarına kazıdığımız isimleri okşar işaret parmağımız
sonra günümüz kalır yanıbaşımızda ırarken dün...umudumuz kalır,düşlerimiz..
gülümseriz minör ve majörlerimize...
yazınız duygu dehlizlerinde dolaştırdı derinlerimi...kutlarım saygımla..
nicelerine...