- 852 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şer Allahtandır
Şer Allah’tandır
Şer insandandır diyenler de var… Bence aynı öze sahip ayrı iki ifade var ortada…
Şer insandan ve şeytandandır …sözünü doğru yorumlamalıyız.
Ehl-i sünnet’e göre, Allah’ın şerri irade edip yaratması kötü ve çirkin değildir. Fakat kulun şerri tercih etmesi kötüdür ve çirkindir.
Bizim hayır ve şer olarak gördüğümüz şeyler her zaman ve her durumda gerçekten öyle midir?hayır hayır…öyle değil.
Unutmayalım , Allah’ın kudreti ile meydana gelen her işte ya kendimiz, ya başkaları ya da toplum için birtakım faydalar bulunabilir…
Unutmayalım , bizim karşılaştığımız“hayır ve şer” diye tanımladığımız bütün olaylar, Allah’ın isimleri ile işaret edilen mânâların, fiiller âleminde ortaya çıkmasıdır.
Unutmayalım ,biz o andaki şartlarımıza GÖRE bir olayı şer olarak, belâ olarak nitelendirsek de daha sonraki bir aşamada o nimete zemin hazırlar…Kemalata zemin hazırlar…Uyanışa zemin hazırlar…Büyük zarardan kurtuluşumuza zemin hazırlar…(Birini tanıdım, kızını evlendiremediği için hep üzüldü …kızı özürlü doğmuştu ama yaşlılığında ona o baktı…) Unutmayalım, “Bir musibet bin nasihatten hayırlıdır “ …Unutmayalım ,Şerler (acılar.Belalar…) kemalat içindir…
Unutmayalım, Kur’an ve Sünnet’te yer bulmuş olan emir ve yönlendirmeler, bize şer gibi gelse de, hayrın ta kendisidir Kur’an ve Sünnet’in bizi sakındırdığı hususlar , görünüşte bize hayır gibi gelse de, şerdir
Ve unutmayalım , biz sınırlı bilgimizle hayrı ve şerri her zaman hakkıyla bilemeyiz Öyleyse, Yüce Allah’tan, bizi her konuda hayra iletmesini ve şerri bizden uzak tutmasını daima dilemeli… Bu anlamda istihareyi ve elbette istişareyi hayatımızın ayrılmaz bir parçası yapmalı…Ve bizim dışımızda gelişen –tabiat olayları gibi– hadiseler hakkında ,Yüce Allah’ın onları bize hayırlı kılmasını, getirebileceği şerleri de bizden def etmesini dilemeli…Yemek yemek, elbise giymek, yolculuğa çıkmak gibi günlük hayatın sıradan işlerini yaparken bile Yüce Allah’tan daima o işin bize hayır getirmesini istemeli, ondan gelebilecek şerlerden de Yüce Rabbimiz’e sığınmalıyız…
Âmentü”de geçer “ve bi’l-kaderi hayrihî ve şerrihî min Allahi Tealâ” (hayrıyla-şerriyle kader Allah Tealâ’dan )
“Ve eğer Allah sana bir zarar dokundurursa, artık O’ndan başka onu açıp giderecek yoktur Ve eğer sana bir hayır dilerse, O’nun fazlını geri çevirecek de yoktur ” (Yunus, 107)
Yüce Allah’ın kahhar isminin tecellileri nefse şer ve zararlı gelir…Nefse bu özelliği veren de yüce Allahtır.Şeytana ademe düşmanlık görevi veren ,düşmanlığa izin veren de o…Oysa ki,Kahhar isminin de latif isminin de tecellileri kemalat içindir… Aşk içindir… Zikir içindir…Zikre ,aşka , kemalat’a hizmet eder…Kamil nefisler ,onun hayrı da şerri de hoştur…dediler.
Hayır da şer de Allahtandır…Şerrin tarifinde yanılıyoruz… en son halkası şer olan şey şerdir. En son meyvesi kemalat olan bir şeye şer demek bilgisizliktendir .En son halkası şer olan şey şer;ama en son meyvesi kemalat olan bir şeye şer dediğimiz de olmuyor değil…
Hayır Allahtan şer insandandır diyenler var… Hayır Allahtan şer insandandır ifadesinin açılımı hayır Allahtan şer insana nefsinin afetlerindendir…afetleri tercih sebebiyledir… şeklinde olmalı ;Çünkü Hayır Allahtan şer insandandır… inancı ,kin öfke intikam duyguları uyandırır.Yakan yıkan varlıklar oluruz.Kemalata zarar veren varlıklar oluruz…Zararlı oluruz…Zarar ve Kavga üreten bir hal ile halleniriz. Bize şer bizdendir yani nefsimizin afetlerindendir.yani nefsimizin afetlerine yenik düşmemizdendir… afetleri tercihimizdendir…Şeytana şer şeytanlığındandır…Şeytanlığı tercihindendir.Şeytan şeytanlığı tercih etti yüce Allah ta takdir etti…
Unutmayalım , Şeytana bile kin yanlıştır.( Nefsimizin afetlerine düşmanlığa yetkiliyiz ama nefsimizi öldürmeye yetkimiz yok .)Efendimiz onu bile tevbeye davet etti.Tevbeye davettir .Kemalata davettir Allaha kul olanlara yakışan. Allahın yarattıklarına değil onlardaki kötülüğe düşmanlık…Allah’a kul olanlara yakışan.Hz İbrahim de şeytanın şeytanlığına düşmandı.Şeytanlık yapmak için İbrahim’e yaklaştı ve taşlandı.Bu taşlar şeytana değil şeytanlığına.Yüce Allah ta şeytanı değil onun şeytanlığını zararlı addediyor.Kemalata engel olan da zaten şeytanın varlığı değil şeytanlıktır…Ve üstelik Allah’ın kamil kullarına onun şeytanlığı da zarar veremez…
Yüce Allah hayır ve şerri yaratarak kemalata hizmet eden ortam gerçekleştirdi.Şeytan ve kötü insan şerre talip olarak kendi kemalatlarına zarar verdiler.Bu zarar yanlış tercihin meyvesi İnsana şer insanın kendinden…Şeytana şer şeytanın kendinden…derken şunu da unutmayalım:Tercih onlardan ama takdir Allahtan …
Hamdi oruç
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.