- 787 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
ISPANAK
Ispanağın çok faydalı bir sebze olduğunu çoğumuz biliriz.
Yapraklarında yüksek oranda demir, iyot, kalsiyum A, C ve K vitaminleri yre alır.İçerdiği vitaminlerden faydalanmak için çok taze veya çiğ yemek gerekir.
Pişirildikten sonra ikinci kez ısıtılır ve bekletilirse içinde zararli maddeler meydana gelir.
Ben mutlaka haftada bir kez pişiririm. Evde herkes çok severek yer özellikle minik torunum çok sever.Eşimin dışında herkes seviyor.
Üstelik benim bademim de bayılıyorr..
Çeşitli pişirme şekilleri var. Genelde kıymalı ve yoğurtlu pişirmeyi tercih ederim.
Geçen hafta akşam yemeğinde dışardaydım bu yüzden kızım (gelinim)eşimi yemeğe davet etti ve ıspanak pişirmiş. Eşim ıspanağı çok sevmiş parmaklarını yiyecekmiş. Bu kadar sene sevdiremedim ama benim güzel kızım bir saat içinde sevdirdi ...
Dün bizim evde akşam yemeği için toplandık, tüm aile beraberiz, sohbet arasında sordum:
-Kızım şu ıspanağı tarif et , ben de babana sevdirerek yedireyim dedim.
-O da içine bir avuç kıyma, pirinç ve nohut koyduğunu söyledi.
Ama oğlum :
-Hayır ! Anneciğim ... İçinde kocaman etler vardı dedi.
Bunun üzerine kızım gülerek:
-Hayırrr! Kıymayı dondurucudan çıkardım açılmadıkları için büyük parçalar halinde kaldığını söyledi ve bunun üzerine hepimiz kahkahayı bastık.
-O zaman bu ıspanağa sevgini vererek pişirmiş olmalısın dedim.
Şimdi evde ıspanak esprisi aldı yürüdü..
Oğlum:
-Anne sen de kıymaları kocaman kavur lezzetli olsun diye takıldı..
Sanırım yemek pişirmenin en güzel yolu sevgiyi de içine katmak.
Bir de müzik dinleyerek yapdığım yemekler çok leziz oluyor ama müzik dinlemeyi unutursam vay halimize o gün yemekler restoranda yeniyor...
Sevgiyle kalın...
canan demirel
YORUMLAR
Yemekler lezzetini sevgiden alır..
beğendim bu güzel yazıyı..
Tebrik ediyorum anlatımınız harika sevgili canan..
canandemirel
SEVGİLER...
bende haşlayıp dolaba topak topak bırakırım.çözülünce, kavurduğum soğan ve salcanın üzerine atarım, biraz tuz, biraz pul biber atıyorum ama her severinde içine çokca sevgi katınca bencilce parmaklarımıda yiyorum....bu yazı sevmeyenlere bile ıspanak yedirir bence...
yüreğinize sağlık saygılarımla....
Evet değerli yazarımız, bugün ıspanak yemeğinle meşgulum, netten çıkıp saatlerce banyosu yapılacak ıspanağın ..Yemeği ,böreği, salatası çok sevdiğimiz yeşiller arasındadır .tüm aile sever...
Ispanak pişirdiğim gün oğlum ve kızlarıma derim ki; bir çatallık bile bırakmak yok mantıdan bile çok emekli bir yemek.Gerçekten şu ıspanak banyosu zor gelmese her gün pişireceğim inanın...
Faydalı bir yazıydı, tüm insanların bu demiri almaları dileğimle...
Saygımla ...
not :sessizinizden benimde var 4 yıldır birlikteyiz Baron la...
Alman kurdu en güzli desem ne dersiniz, çok asiller..?
Oya gedik tarafından 2/8/2011 11:09:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
canandemirel
Belçika kurdum..çok seviyorum , tüm ailemizin kıymetli oğlu..Gerçekten çok asiller..
Sevgilerimle
Biz yemek ayırmayız, rahmetli eşimin en kızdığı konuydu bu. Çocuklar da ıspanağı zor yerdi.
---Anne yemekte ne var?
---Vs. vs. ıspanak yavrum,
---Yaa yemeyiz biz
Eşim çocuklara seslenir;
---Çocuklar gelin, anneniz yemeğin içine bir avuç sevgi atmış, mmm tadından yenmiyor yine...derdi. Çocuklar koşarak gelirdi
Yani evet, her şeyde olduğu gibi yemek yaparken de bir tutam sevgi katılırsa, yemekler sanki daha tatlı oluyor.
Eminim siz zaten sevginizi katıyorsunuz, gelin hani bizlerden daha genç ya, eşiniz çok güzel yolla gelinin gönlünü kazanmış...
Kayınpederler gelinlerini çok sever zaten. Yüreğinize sağlık. Sevgilerimle..
canandemirel
çok teşekkürler, sevgilerimle...
çok yenirse temel reislik olur....bu soğuk günlerde bu sıcacık yazı....saygılar usta
canandemirel
Ne güzel ailece yemek yapmak ve güle oynaya o güzelliği paylaşmak. Güzel bir paylaşımdı tebrik ederim.
sevgimle...
canandemirel
sevgiyle kal kardeşim...
canandemirel
sevgiyle kal kardeşim...
Ispanak bizim evin de sevilen yemeklerindendir. Söylediklerinizde tamamen haklısınız. Huzurla ve sevgiyle yapılan her yemek güzeldir.
Yazınız çok samimi ve içtendi. Allah kimsenin ağzının tadını bozmasın. Neşe içinde yiyelim her yemeği. Teşekkürler. Sevgilerimle...
canandemirel
TEŞEKKÜR EDERİM, SEVGİLER...
canandemirel
taze el, taze yemek...
teşekkrler..