- 633 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
çifçinin çilesi
Üretmek işini biliriz ciftçilerimiz üslenir. Bir ürünü büyütmek, onu kullanılabilir hale getirmek çok kolay mı? Bizim çiftçilerimiz sıkıntılarla topraga eker mahsüllerini.. Traktör pulluk, kompli,römork takar, mibzerle eker... Borçlarını hasat zamanı öder çünkü elindeki bütün varlıgı o mahsüle yatırır..
Ya o mahsül para etmez zarar ederse,sel vurursa, yagmur vurup hasad
alınamazsa,yada hastalık kapıp üretim saglanamazsa... İşte tüm bunları bilir çiftçimiz eker topraga mahsülünü topraga çömertçe... Ama ne kadar gariptir ki sezon boyu tabanlarda olan tohum fiyatı tavan yapar. Gübrede aynı... Çiftcimizde bir ümit ürünüm kâr ederse diye şu traktörün borçunu öderim, yada aldıgı mahzemelerin borçlarını öderim deyip onun hayaliyle eker. Sabah erken saatlerde kalkar. Kalkar bakar ki yetistirdiği ürünü ot basmış, kimi yerleri sararmıs... Hemen elcı ile konuşup kendine yetecek kadar amele bulur.. Ateş pahası olan mazotu koyarak işcıleri tarlaya getirir. Otlar kazmalanır. İşciler para ee para yok pul yok olanda mahsüle yatırıldı. Çiftcimiz bu geliş ya bir tanıdıgından borç alacak yada bankalardan çekecek. Yine ödemesi hasada..
İşci geldi iş bitmedi.. Yetistirilen ürün su ister. Gübre ister bunları yapmak tabiki yine para ister.Çiftcimiz yine dünya kadar borcun altına girer.. Aradan aylar geçer ve yetistirdiği mahsülün fiyatları kulaklarda dolasır. 45 kr.tan kilosu tonu 450 tl bunun gibi bir hesap yapar.. Ve nihayet biçerdöver gelir yada toplayıcı amale ... Alıcılar gelip zarar ediyoruz 43 krş olsun der. Bizim çiftcımiz bilir düşenin halinden dedigi fiyata verir alıcının.. Yinede kafasında bır yıgın düşünce eger tarla kendisinse işte bes on kuruşta destekleme parası alır sanayi ürünleri için. Degilse ya varsa inegi onu satar yada arabası varsa onu.Borçluların araması yakın diye düşünür. İşte satar ürünü...Böyle zor şartlarda. Kalırsa bir elinde evini geçindirecek para sevinir şükreder.En büyük mutluluk bu işte onlar için.
İşte aklımda hep böyle bilirim ben çiftcilerimi . Geçenlerde bir markete girdim yine böyle sıkıntılı bir aşaması olan fıstık, market reyonunda altın pahasınaydı. Diger ürünlerde öyle tabiki.. Sizce bu fiyatı çiftcilerimiz mi dedi 6 tl olsun diye.. Simsarlar gelip zarar ediyoruz
deyip alabilecegi en düşük fiyattan almadı mı sizce. Bu ürün böyle fiyatı böyle şu ildeki ciftcinin ürünü böyle deyip aldatmadı mı. Diyelim çiftçimiz bu ürünü satmasın onun dünyalar kadar olan borcunu kim ödeyecek, tamam borcu erteledik diyelim bu kadar ürünü nereye koyacak nerde muhafaza edecek... Birde bu ürün sebze meyve ise bozulma tehlikesi var.. Elinizi vicdanınaza koyun ne yapacak bu çiftçi. Bu fiyatları ciftcı mi belırledi suc ciftcıde mi sizce .. Sudan ucuz alınan ürünlerin ateş pahası satan kim yoksa çiftcilerimiz marketleride mi var..
Artık bilmem çiftcilerimiz mı suclu yoksa onu o fiyattan alanan tüketiciler mi. Ya da buraya bunları yazan ben mi suçluyum. Suç kimde. Vatandaşımız ne yapsın bu ürünleri alıp yemesin mi. Bence bir fiyatı olmalı her şeyin üreticilerimiz ve tüketicilerimiz bundan zarar görmemeleri. Sefasını tüccarlar sürmemeli bence. Herkez hak ettigini almalı. Haram değil mi zaten fazlası.Durum böyle işte arkadaşlarım. Hayat böyle çiftcilerimizin kaderi böyle. Onlar hakketiği emegi alamıyor. Sizlerde ürünü hakkettigi fiyattan yemiyorsunuz. Ben sadece bunları bilin istedim. Benim bunları değiştirecek yetkimde yok zaten. Ama hakkımı savunmaya hakkım var.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.