- 1669 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
İKİ SENARYO.
Kadın ve erkek, evlenirler. Ailenin, aile olmanın, ilk temelini atarlar. Her ikisi de farklı ailelerden, farklı aile kültürlerinden gelmişlerdir. Karı-koca oldukları andan itibaren, kendi kültürlerini oluşturmaya başlarlar.
Ailenin Anayasası oluşmaya başlar.
Deneme- yanılma yolu ile Anayasa’nın temel kuralları oturuşmaya başlar.
İki kişilik aileye bir bebek dahil olur.
Gelen yeni üye ile Anayasa da güncelleme yapmak gerekir. Bu yeni bireye nasıl davranılacak? Hakları neler olacak?
Anayasa’nın temel kuralları sabit kalmak üzere, gereken değişiklikler yapılır.
Çocuk, büyüdükçe kendisi ile ilgili maddelerde değişiklikler yapılmaya devam eder.
Temel kural, asla değişmez: Ailenin bütünlüğü, huzuru, mutluluğu.
Anayasa’nın oluşmasının amacı da, ta baştan beri, bu’dur zaten.
Çocuğa söylenen şu’dur:
Bu evin, ailenin, kuralları var. Bu kurallar; ailemizin bütünlüğünün devamlılığı için oluşturulmuş kurallardır. Elbette sana da gereken haklar tanınacaktır. Ama önceliğin; Anayasa’nın temel kurallarına uymaktır. Bunlara uyduğun ve riayet ettiğin sürece, sana tanınacak özel haklardan faydalanabilirsin.
Anayasa’nın kuralları, asla kişilerin menfaatleri doğrultusunda değiştirilmez. Herkes için geçerlidir. Kimse kimseye hakim, hükümran değildir. Anne – baba – çocuk eşit haklara sahiptirler.
…/…
Şimdi, senaryoyu değiştirelim…
…/…
Kadın ve erkek, evlenirler. Ailenin, aile olmanın, ilk temelini atarlar. Her ikisi de farklı ailelerden, farklı aile kültürlerinden gelmişlerdir. Karı-koca oldukları andan itibaren, kendi kültürlerini oluşturmaya başlarlar.
Yeni oluşan ailenin kuralları babanın / annenin istekleri üzerine oluşturulur. Bir kişi, kuralları koyar, diğeri o kurallara uymak zorundadır.
Deneme – yanılma diye bir şey geçerli değildir. O ne derse; o’dur. İtiraz edilmez. Aksi söylenmez. İtaatsizlik, düşünülemez bile.
İki kişilik aileye bir bebek dahil olur.
Olabilir. Hiç önemli değildir. Yeni gelen de kurallara uymak zorundadır. O kurallar içinde büyümek zorundadır.
“ Ben bir şey söyleyecektim? “
Güldürme. Senin bir şey söyleme hakkın yok. Ailenin reisi ne dedi? O, mutlak doğrudur ve geçerlidir.
“ Ama yanlış bir şey söyledi.”
Sen, ailenin başkanını mı eleştiriyorsun? Ne hakla?
“ Ben, bu ailenin bir bireyiyim? “
Ne olmuş?
“ Ama… “
Ama sı, mama sı yok. Başkan ne derse, doğru der. Sen de onun dediğine “ Doğru “ diyeceksin.
“ Ya ben köle miyim? Ya da o Diktatör mü? “
Evet.
“ Evet? Hangisine evet? “
İkisine de. Sen, kölesin. O da Diktatör. Sus! Sesin çıkmasın. İtiraz ettiğini duymayayım.
…/…
Şimdi, senaryoyu değiştirelim…
Diyemiyorum.
Çünkü başka senaryo yok!
Eser Akpınar
22.01.2011
İzmir
YORUMLAR
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Saygılar, selamlar.
Hakikaten de yok sevgili eser.... Maalesef elimizdekiler bu kadar... Çok güzeldi, sevgili arkadaşım. Seniş de yazılarını da çok seviyorum... Bu arada nerelerdeydin merak ettim seni...
Eser Akpınar
Görüşlerimi, düşünce yönümü hiçbir zaman gizlemedim. Son günlerde, ülkemde olan gelişmeleri aklım ve içim almıyor. Dolayısı ile de edebiyat yapamıyorum / yapamıyordum. İçimden ve aklımdan geçenleri de yazmak istemedim. Kişisel tercih olarak. Kendimi kışkırtmamak için de siteden uzak kalmayı seçtim. Az da olsa duygu ve düşüncelerimi kontrol altına aldım...:-))) Hepsi bu canım...:-)))
Teşekkür ediyorum. Selamlar, sevgiler.
Siz yaşmışsınız... Okuyanlarda kendilerine göre yorumlar yapmışlar...Yazan olarak siz haklısınız...
Yorum yapanların hepside haklı... Bende susma hakkımı kullanıyorum öyleyse bende haklıyım....
Selamlarımla üstad....
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Toplumun kültür seviyesine göre değişen iki senaryo örneği...
İkinci senaryo örnekleri ülkemde çokça olmasına karşın, sanki son zamanlarda biraz biraz değişmeye başladı gibi geliyor bana...
Tabi bunu yanında ikinci senaryoya göre kuralları koyanı hep erkek olarak düşünürüz, bu arada değişime uğrayabiliyor. Etrafımda gördüğüm bazı ailelerde kural koyan bayan olmuyor da değil... Erkeği, kadını farketmez önemli olan birinin kural koyması, diğerinin ona boyun eğmesiydi...
Yüreğinize sağlık arkadaşım. Sevgilerimle...
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Sevgi Hanım. Selamlar, sevgiler.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Selamlar, sevgiler.
birinci bölüm......çağdaş.......çok azı var ülkemde.....ikinci bölüm....dikta .....o daha çok ülkemde....hele bazı yörelerimizde.....harika bir yazı kalemin hiç susmasın eser hanım saygılar
Eser Akpınar
Saygılar, selamlar.