DİKİLİ AĞACINIZ VARMI?
DİKİLİ AĞACINIZ VARMI?
Geçen haftada ilkbaharla ilgili birkaç satır yazmıştım…
Devam etmek geldi içimden…
Bu ağaçlandırma işine tam takmışım ben…
İnanın strese giriyorum bu kebanın halini görünce…
Dağ taş kop kuru ne ağaç ne yeşillik…
Zamanında hep ormanmış dağ, taş…
Maden uğruna hepsini katletmişiz…
Yerine yeniden ağaç dikmek kimsenin aklına gelmemiş…
Hadi diyelim onlar eskiden kaldı, peki, biz ne yapmışız?
Kocaman bir hiç…
Belki zaman zaman ağaç diker gibi yapmışız ama nafile…
Her şey ortada biz diktikte başkaları götürdü mü demek geliyor içimden…
Neyse her şey ortada…
Şimdi ne yapmamız lazım ona bakmak gerek…
Zaman zaman yanlış anlaşıldığım oluyor, sanki sadece birilerini hedef alıyormuşum gibi tepkiler geliyor…
Öyle bir şey yok… Ben hedef almıyorum ama üzerlerine alınıyorsa demek doğruları yazmışım ve hedefleri tutturuyorum…
Ağaç dikmek, kamu görevi olarak Orman kurumunundur…
Ama sosyal bir görev olarak burada yaşayan, hatta buralı olup dışarıda yaşayan herkesin görevidir…
Ama organizasyon yapmak tabiî ki üst düzey kamu görevlilerin ve sosyal gruplarındır…
Bakıyorum her bahar bir yerlere ağaç dikiyoruz… Aynı yerlere bir yıl sonra yine dikiyoruz…
Neden bunu yapıyoruz? Sormak gerek… Benim bildiğim eski bir değim olan “saldım çayıra Mevla kayıra” ağaçları toprağa gelişi güzel dikip geliyoruz…
Bakım yapmıyoruz…
Şimdi benim bir önerim var; Keban madem ağaç dikecek profesyonel bir organizasyon yapmamız lazım…
Geniş bir katılım ile toplantılar yapılıp kim nereye ne yapabilir…
Bunun kararları alınır.
Sonra herkese bir sorumluluk alanı verilmelidir… Buradaki kamu kurumları ve sivil toplum örgütleri kendi sorumluluk alanlarını yeşillendirmek için kendini görevli add edip gereğini yapmalıdır…
Küresel ısınmaya ve kuraklığa teslim olmadan gereken önlemleri almalıyız…
Keban’daki yaşayan her vatandaş en az beş ağaç dikip bakımını yapmalıdır…
Gerekirse ağaç diken insanlar adına serftik a verilmeli, ağaçlara metal plakalarla isimleri verilmelidir… Özellikle dışardan ağaç dikmeye katkı sağlayan insanımıza bu jest yapılmalıdır…
Yoksa her sene ağaç dikip orda unutmakla ağaç yeşermez ve her yıl bir sürü iş gücü ve ekonomik masrafımız olmaz…
Sözün kısası ağaç dikmeliyiz ama profesyonel bir organizyasona ihtiyacımız var…
Keban kaymakamlığının bu konuda bir çalışmasının olması sevindirici…
Ama yeterli ve etkili değil… Önemli olan sonuç almaktır…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.