- 1219 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Ben istanbulu büyülü bir sehir olarak hic göremedim.
Karsidan karsiya gecmenin bir hüner oldugunu söyleyebilirim sadece.
Güzel yerleri olsada bunca abartiyi gercek disi görüyorum.
Yüreginize saglik
Sevgilerimle
hicbitmez tarafından 1/22/2011 11:22:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Aynur, su gibi akıcı, okurken anlattığınız yerleri ziyaret ettiren bu değerli paylaşımınız için çok teşekkür ve tebrikler.
Necip Fazıl üstada da Rabbim bol bol rahmet eyler inşaallah.İstanbul üzerine yazılmış binlerce harika şiirden birini keyifle okudum.
İstanbul ailemin, sülalemin ve benim doğup büyüdüğümüz, sevgili Peygamberimizin lutfuna mazhar olmuş, dünya harikası bir şehir.Onu anlatan her yazı ve şiiri büyük bir zevk ve hasretle okurum.
Hasret diyorum, çünkü hayat koşturmacası ile,her gün her saat bu doğal güzellikleri seyretme imkanımız olmuyor, doğal olarak.
Baharda boğazın iki yakasındaki korularda iğde çiçekleri kokusunu, erguvanlarıyla geçmişten günümüze izler taşıyan, laleleriyle bir dönemi bizlere hatırlatan doğal parklarını, Piyer Loti gibi birçok yabancı konuklara ilham veren Eyüp sırtlarını, o büyük sahabe Ebu Eyyubel ensari ile büyük bir manevi havası olan Eyüp Sultanın huzur veren manevi atmosferini, boğazın hırçın rüzgarlarıyla, Karadenizin sert serinliğini taşıyan Rumeli fenerinin temiz havasını, vapurla her geçişimde Marmaradaki adaların insana huzur veren, yosun ve iyot karışmış ferah kokusunu, nazlı bir gelin gibi süzülen kız kulesini, sayamadığım daha bir çok güzelliğini...
İnsan İstanbul'u içinde yaşarken de özleyebiliyor.
Çok uzattım, yazınız bana güzel bir hatıralar geçidi yaşattı,bu anlamlı yazıya Üstadın harika şiiriyle nokta koymak çok güzel, tekrar tebrikler canım, ellerine, yüreğine sağlık, ben bugünün bana göre favorisini belirledim.
Selam, sevgi ve dualarımla...
hisleriniz kalemin ucunda resmen raksetmiş..
elinize yüreğinize sağlık...
yıllar öncesi ilk istanbula gittiğimde...
hayran kalmıştım..
geri dönüşümde köprüden geçerken..
içimde bir yerlerde inanılmaz bir hüzün vardı..
sanki istanbul doğup büyüdüğüm yıllarca yaşadığım bir şehirdi.
istanbul efsunlu bir şehir...
büyüsüne kapılmamak mümkün değil...
sevgilerle..
si orom tarafından 1/22/2011 4:13:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
İstanbul...Taşı toprağı altın deyip ekmek bulamayanların yada tarihi yerleri gezip kendinden geçenlerin ,birde boğazda yemek yeme şansı olanların fakat hesap geldiğinde birdaha gelemiyecek olanların, sonra denizi ve martıları görüp birdaha geldikleri yere dönemeyenlerin şehri...Ben bazen aşure derim tanımlarken herçeşit şey var içinde.
Güzel yazınızda farklı bir açıdan bakıyor ve sanki herkesi İSTANBUL'a çağırıyor.Selam ve sevgiler.
sevgili Aynur
ıstanbul hem candır VE hem ölümdür.
ıstanbul yaralı bir ömürdür.
Haliç ne çok yakar canımı ve haliçte canımı koparan...??
öteye gitmemek en doğrusu....bir ıstanbul sevdalısı olan deli yüreğimi pier loti tepesinden savuruyorum marmara maviliklerine doğru.
eyvallah müjdeci Sahabesi Gül kokan ıstanbul...ölümede seninle doyulur...
sevgimle kal....
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 1/22/2011 2:25:31 AM zamanında düzenlenmiştir.