- 1611 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
Nisa Hanım ve Siyah Gülü
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ayakların bir bir çekildiği, karmaşanın sokakları terkedip hanelere huzurla akıp gittiği zamanlardan bir zaman, sokak lambaları bir bir yanmaya başlarken gecenin o loş ışık hüzmesi yanlızların yüreğine acı ile süzmekte.Yaşam artık uykuya meyletmekte.
Issız sokaklarda bir gölge, ürkek ve yorgun adımlarla ilerlemekte kuytu karanlıklara doğru. Derin bir iç çekiştedir artık bu serkeş yaşamam...
Üstü başı kir-pas içinde. Gecenin ayazından başını azda olsa koruyacağını ümit ettiği siyah bir bere ve takdire şayandır ki bütün dağınıklığına rağmen muntazam bir şekilde bağlanmış başörtüsü. Yüzünde yorgunluğun, ümitsizliğin ve çaresizliğin derin izleri çizgi çizgi oturmuş. Yeşil gözlerine kara bir gölge gibi düşmüş hüzün. Elleri titrek, nasırlaşmış siyah eldivenleri ile kağıt kesiklerini kapamaya çalışmış ama söküğünden görülüyor can acısı. Sırtında yarım paltosu belli ki üzerine iki beden büyük kimbilir kimden aldı... Düğmeleri düşmüş, sağı solu sökülmüş, anlaşılan o ki çokda ısıtmıyor yüreği buz kesmiş garip kadını.
Paltosuna iliştirmiş, geçmişinden hatıra olmalı yakasındaki siyah gül. Plastikten ama sanki gerçek gibi diri, canlı. Kimbilir bir zamanlar ne kadar da alımlı güzel cesur ve alabildiğinde onurlu idi! A yağında yırtık papuçları o da paltosu gibi ayağından büyük. Belli ki su çekiyor yırtıklarından. Ayakları ne çok üşümüş.. Elinde sıkıca tuttuğu siyah ama kaliteli olduğu belli olan bir çanta var. İçinde ne var acaba diyenlerin dikkatli baktıklarında buruşmuş kağıtlar ve bir kaç kalemin olduğunu görebilmeleri elbette mümkün. Cebinin söküğünden tesbihi sarkmış, belli ki kimsesi kalmamış bu köhne ve vefasız dünyada, yaradanına sığınıp O’na açıyor yanlızlığının soğuk kapılarını. O’nunla ısıtmaya çalışıyor buza çalmış yüreğini.Çantasında bir de yanından hiç ayırmadığı hatta canı pahasına koruduğu Kur’an-ı Kerim’i, sığınacak bir yer bulduğunda ağlaya ağlaya kısılmış sesi ile okuyor, tabiri caizse Rabbi ile konuşuyor. Sığındığı yeri bilindik ev, baraka değil. Mahalle camiisi sığındığı tek sıcak mekan. Orası bile insanların zorbalığından korkup da yatsı namazından sonra kapatılan mekan. Ee yine kendi karanlığı yetmezmiş gibi birde gecenin koyu karanlığı ve ayazı ile başbaşa kalır insan, geceler uzun hiçten bitmek bilmez...
Tehlikelerin ardı arkası kesilmez her yerde şeytan kol gezmekte, insanların kanına ordanda masumların canına malına namusuna kast etmekte....
Seyre dalalım bakalım Nisa Hanım’ın başına neler gelmiş dününde. Ve bugünü nasıl yaşayacak yarınları ile birlikte....
YORUMLAR
Günümüzde , o kadar çok ki Nisa hanımlar. Çantasında Kuranı cebinde tesbihi, Ve en güvenilir yer Allah'ın evi ;
hiç çekinmeden gider oturur. Yaratıcısının huzurundadır endişeye mahal yok çünki gariplerin sığınağı, RAHMAN ve RAHİM olan; anne sıcaklığında yaratıcısının kucağındadır. Saygıyla kalkar huzurunda el pençe divan durur alnını secdeye kor konuşur Rab'i olan yaratıcısı ALLAH ile, her derdini ona anlatır! Yaratıcısı Rahman her halinden her anından haberdardır kulunun. Onu ondan başka kim anlaya bilirki? Dışarı da ki her türlü kötülükten, şeytan ruhlulardan, kan emicilerden, ve belanın her türünden sığınır; Yaratıcısı olan tek sığınıcısına. O ne güzel koruyucudur o ne sığınılacak bir kucaktır.
Allah'ına öylesine bırakırki kendini Rabbi her dem onunladır onu bir an bile yalnız bırakmaz her yerde gözetir korur .
Öyle ki Nisa hanımların gönül gözü açıktır altıncı hisi gelişmiştir Rab'bi koruyucusu hızır aleyhisselamda yardımcılarıdır. Öyle-ki/ Nisalar ALLAH la oturup ALLAH la kalktığı için ALLAHın koruması altındadırlar. Başları darda kalınca anında hızır yanlarındadır; NİSA ların. Sizi tebrik ederim çok beğendim yazınızı çünki kendimi yazınızın içinde, baş akristi olarak buldum. Her satırında yaşadım. Selamlar Saygılar. Allaha emanet olunuz. Allah yar ve yardımcınız olsun . Masumların koruyucusu ALLAH tır...
Hayatın içi.. Hayatın içinden bir kadın.. Bir kadının hayat kesiti... Ve karşında kocaman bir hayat. İçinde bilinmezliklerle dolu olan.. Nereye savuracak bilemediğin.. Bazen kader alın yazısı, bazen çaresizlikle kabullendiğin.. Neydim ne oldum denilen ve daha da ne olacağım denilip bilinmeyen...
Kutlarım yazan yüreği/kalemi.
Sevgimle...
Aslinda dünler bugünlerin habercisi derlerdi yanilmiyorsam
dolayisi ile Nisa Hanim hep üsüyecek siyah gülü ile.
Güzel bir dokunustu aksam aksam bu yazi yüregime hüznüyle de olsa.
Tebrikler gönlü huzur arayan gül-i siyaha.
Nimet Vefa
iyi tasvir edilmiş ancak devamı olmıası gerektiği izlenimi uyandırdı yazınız.kutlarım kaleminiz daim olsun. saygılar..
Nimet Vefa
sevgiler, saygılar...
güne düşmesi şaşırtıcı. başlık ilgi çekici ama içi eksik...bir giriş yazısının güne düşmesine şaşırdım ...
Nimet Vefa
sevgiler...
beşiktaş sinanpaşa camiinin avlusunda bir kadın vardır. tarifinizi okurken o kadın geldi gözümün önüne. siyah çantası ve beresi ile nasıl da benziyorlar. ben de o kadının dününü merak etmişimdir hep, aynı kişiler olduklarını varsayıp sizin yazınızı bekleyeceğim artık.tebrikler...
Nimet Vefa
sevgiler...
İnsan manzaralarından biriydi.Güzel resmedilmiş ve Nisa Hanım/ Hanımlar anlatılmış.Günümüzde daha da çoğaldılar.Kimin haberi var? Kim görüyor ve ne yapılıyor? Sosyal devlet anlayışı?Kağıt kesikleri...Hiç anlamadan keserler ve kanatırlar.Yatsı namazından sonra kapatılan en güvenli mekanlar...Düşündürücü.Neler oluyor bize?
Yaşamın tam orta yerinden bir kesit serilmiş gözlerimizin önüne.Tebrik ediyor, saygılarımı sunuyorum.
Nimet Vefa
değinilen konular çok ehemmiyetli aslında kişiler olarak doğru olsak vicdanlı olsak bu ülke bu duruma gelmeyecek ama rabbim sonumuzu hayr eylesin inş.
saygılarıla...
yıllar önce beyoğlunda bir gece nöbet devriyemde anlattığınız böyle birini görmüştüm....bir kaç kendini bilmez bununla alay ediyordu...onları kızarak uzaklaştırdım. yanına gidip halini soracaktım yüzüne bakınca dondum kaldım....çocukluğumuzdan tanıdığım çok ünlü bir sinema yıldızıydı.....güzel yazınız o anımı debreştirdi.....o günde istanbul çok soğuktu......saygılar nimet kardeş.....
Nimet Vefa
saygılarımla...
Nimet Vefa
sevgilerimle...