- 1210 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
ANA YÂR YÂR ANADIR
Bizleri doğuran analar dokuz ay bizleri karnında taşırlar bir çile,bir çile, bir çiledirki sormayın gitsin.Fakat değerli dostlar,bu zaman zarfı onlar için asla bir çile değil,aksine bambaşka bir mutluluktur.Onlar,uyku nedir bilmezler,yemek içmek nedir bilmezler. çünkü her şeyi yeyip içemezler,ama şunu asla ihmal etmezler kocalarına hanımlık çocuklarına analık yapmayı, ev işleri yapmayı yemek,çamaşır ütü vesaire yapmayı asla ihmal etmezler.
Çünkü bir Ana için karnındaki yavrusu asla yük değildir, asla bir çile hiç değildir,aksine onun için apayrı bir mutluluktur.
Gün gelir,o ana yavrusunu dünyaya getirir ona suyu ekmeği bütün gıdaları içinde barındıran yüce Rabbimizin mucizesi olan sütünü verir,Gecesini gündüzüne katar,uyku nedir bilmez,dünyaya getirdiği yavrusunu büyütür besler,yıllarca yavrum,yavrum diyerek peşinden koşar.hastalanır,sen hastalanma yavrum ben hastalanayım der,ölüm döşeğinde olsa sen ölme yavrum,senin yerine ben öleyim der.
böyle bir çok örneklerle çocuğunu büyüten Ana,onu asker eyler,askerlik görevi biter,ölmeden önce mürvetini göreyim yavrumun diyerek evlendirir.
Kısacası sevgili okurlar,sözü şuraya getireceğim!bütün bu saydıklarımı yapan bir Anadır.
Bu yazımı yazma gereği duymamın sebebide analardır,bacılardır,onlara yapılan kötü davranış ve kötü yaklaşımdır. Yine bu yazıyı yazmamın sebebi kardeşlerim!
Bu günlerde gerek yazılı,gerekse görsel basında kadınlarımızla ilgili öyle mağduriyet haberleri çıkıyorki dayaklar cinayetler vesaire…..
Bu günkü kızlarımız ,yarının Anaları değimlidir sevgili kardeşlerim.
Biz erkeleri dünyaya getirip üstümüze tir tir titreyen anaları,kızlarımızı yarının analarını,
neden mağdur ediyor,neden üzüyor,neden kırıyor,neden vuruyor,neden dövüyoruz.
Bizler onlardan helalık almadan asla yüce yaradanın karşısına çıkamayacağız ve asla yüce Rabbimin cennetine giremeyeceğiz. Bunun bilincinde olalım lütfen ona göre hareket edelim.
Allah’ın bizlere lutfu olan analarımızı,yarının anaları kızlarımızı,koruyup kollayalım onları hoşnut tutalım!
onlara saygıda kusur etmeyelim!çünkü onlar bizlere muhtaç,bizler onlara daha çok muhtaçız,hatta bizler onlara kat kat muhtaçız .
Bizleri dünyaya getiren,yüce allah’ın emanetleri olan kızlarımız ,yarının Anaları biz erkeklerden daha güçsüz ve narindirler.Yüce yaradanımız bizlere onları korumamızı ve hoş davranmamızı emretmiştir.Atalarımız bile ne demiş,Ana gibi yar olmaz.Ağlarsa Anam ağlar,gerisi yalan ağlar.. Saygılarımla…
Sami ASLAN-Şair-Yazar.
YORUMLAR
sayın hocam.
öyle bir konu ki gerçekten çok derin
sarsıcı gerçeyi, göz önünde.
bahsettiğiniz gibi kavgalar, dayaklar, cinayetler.
vede daha kötüsü bunu çocuklarında şahit olması
ileriki yaşlarda pisikopat gençlerin babam yaparsa bende yaparım diyerek babayı örnek almasıdır .
bu, döngü halinde devam eder gider.
OYSA efendimizin(sav)in hanımlarına davranışları örnek alınsa
birazdaha sabırlı, güvenli, saygılı, sadakatli yuvalar kurulurdu.
analar bacılar eziyet görmezdi
yavrular huzurlu yuvalarında büyürken ,
ileriye dönük güzel hayat hayalleri kurardılar
saygılarımla
Sami ASLAN
Sami ASLAN
Ana demek ne güzel bir yürek sesisdir .Ana kıymeti bilmek ne onurlu şeydir anlam yüklü yazınızı kutlar başarılar dilerim.
Sami ASLAN
Aklımın almadığı bir konu bu.O"nudünyaya getiren bir kadın,eş olarak alıp namusum dediği bir kadın, dünyaya gelmesine vesile olduğu bir kadın.Var olmanın döngüsü.Ve hala onlara işe yaramaz gözüyle bakılıp tartaklanılan, iki paralık şey için pazarlanan, kutsal yaratılışına sırt dönülerek insan yerine bile konulmayandır bana göre zavallıların gözünde.
Hocam gerçekten beni çok rahatsız eden bir konuya değinmişsiniz.Böyle olunca bizde fırsat bu deyip döküyoruz içimizi.Mazur görün.Kaleminiz zaten gerekenleri dillendirmiş buraya.yürekten teşekkürler...selamların en güzeli sizinle olsun...
Remziye DEMİR ÇİÇEK tarafından 2/7/2011 8:58:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sami ASLAN
Sami ASLAN
Yazınızı iki çocuk annesi olarak çok beğenerek okudum. Kadınlarımıza hakettiği değer verilmeli haklısınız. Tebrik ederim anlamlı yazınız için. Saygı ve selamlarımla..
Sami ASLAN
Bir kadın olarak , bir erkek tarafından yazılan bu yazıyı okumak çok güzeldi.Ben bazen suçu yine bizlerde ve yetersiz eğitimde buluyorum.Çocuklarımızı yetiştirirken biryerlerde yanlış yapıyoruz ve sonuçlarını görüyoruz.iş yine kadınımızın eğitimine geliyor.Kadınlarımızı eğitmeliyiz ki yetiştirdikleri çocuklar kadın kıymeti bilsinler.Güzel yazınız için teşekkürler.
Selam ve saygılar.
Sami ASLAN
Ne kadar güzel anlatımdı öyle içden gönülden anlatmışsınızkiii benide eski günlerime götürdü inanınnn hamilelik dönemii çok güzel bir duyguu içinizde çocugunuzu büyütüyorsunuz düşünsenize içinizde bir can var atan bir kalp var hele hareketlenmeye başlayınca anne karnına attığı tekmeler insana ne büyük mutluluk veriyorrr.Allahım olmayanlarada nasip etsin bu duyguyu çocuk sevgisi çok farklı insan canına kıyabilrimii çocuklarımız canınız..canımızdan bir parçamızz
neden çalışıyoruz neden ugraşıyoruz şu kısacık hayatta onlara iyi bir gelecek hazırlamak için değilmiiii?????
Fakat dediğiniz gibi günümüzde görüyoruz dayaklar kesmeler çokkk üzücü olaylar nasıl bir cana kıyılır işkence yapılır ben bunu anlamıyorum malesef artık haberleri izleyemez olduk Allahıma hep dua ederim hayırlı evlatlar nasip etsin iyi bir gelecekleri olsun isterimmm.
Anneler eli öpülesi baş tacı yapılacak olan annelerimizzz bu konuda çok hassasım hemen ağlarımmm anne özlemi içimde çokkk büyük bir yara benim içinnn annemi kaybettim 4 sene olduuu ama son günleri hiç gözümün önünden gitmiyorrr çokkk özlüyorummm yüreğim yanıyorrr ANNE sözü duyuncaaa..daha yazılacak çokkk söz var amaaaaaa
Böyle duyarlı bir yüreği olan şairimi MÜSADESİ OLURSAA AYAKDAAAA ALKIŞLAMAKKKKK istiyorummmmmmm
Teşekkür ederimmmmmm paylaşım için...