- 3922 Okunma
- 71 Yorum
- 0 Beğeni
SANGHAM
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
SANGHAM
İlk görev yerim, Şarkışla Radar Mevzi komutanlığı. Memleketimin kazası olan Şarkışla, Sivas’a seksen kilometre, nöbet istirahatlarımda, hafta sonu tatillerinde, sürekli Sivas’a ailemin yanına gidiyorum.
Evde yerim başköşe, hep sevdiğim yemekler, el üstündeyim. Havam bin beş yüz. Cebim para dolu. Türlü bahanelerle aileme dağıtıyor, hepsine harçlıklar veriyorum.
Evimize evlenme yaşına erişmiş kızlarını beğendirmek için gelen misafirler hiç eksik olmuyor. Annem, ablam yanımda sesli düşünüyorlar, şunun kızı hoş, bunun kızı güzel diye bana mesaj veriyorlar. Yaşım on dokuz ben sadece bunlara gülüp geçiyorum.
Yine bir hafta sonu Sivas’tayım. Ablam:
“ Tacettin bizi sinemaya götürsene Omay sinemasında Raj Kapoor’ un filmi çok güzel diyorlar. Leyla’da gelir. Üçümüz”
“Tamam, abla Leyla kim?”
“Seninle amcamlara giderken onunla karşılaşıp konuşmuştuk. Üzerinde kırmızı kazak vardı. Ona biraz hoş bakmıştın”.
Anladım. O, an içimde bir sızıntı oldu. Ilıklık her yanımı sardı. Teklif de hoşuma gitti.
Acele biletleri aldım. Akşama kadar vakit geçmek bilmedi.
Gideceğimiz film…
SANGHAM (Arkadaşımın aşkı) çok tutulan bir Hind filmi...
Raj Kapoor Nargis başrollerde...
Çöpçatan ablam, sinemadaki oturma yerimizi ayarlamış. Leyla ile yan yana getirmişti. İçim kıpır, kıpır yüzüm kızıl, nabız tavanda, Yürek kafesinden fırlayacak gibi.
Sinema dolu. Çıt yok. Film başladı.
İnsanı coşturan, Hind müziği, tiz sesli Nargis’le zirvede, tüm seyirci filme adapte olmuş.
Sahnede dekor muhteşem. Sisler arasında nedimeleriyle koşturan Nargis, bir ağacı tutuyor. İri gözlerinin üstündeki barbi bebek kirpiklerini sık, sık açıp kaparken alnındaki puluyla bir sağa
Bir sola bakıyor. Koşarak ya bir göl kenarında ya bir kayık içinde ya da bir köprüde gurubuyla dans ediyor. Aynı hareketleri Raj Kapoor da yapıyor. Tıklım, tıklım dolu olan sinemada çıt yok. Nefesler tutulmuş. Beyaz perdedeki her karede varız. Filmdeki şarkı yıllarca dilimizden düşmemişti.
Teri mengi manga
Teremiti gımnata
Bol rada bol sangam
Oga kemedi.
Seyreden herkes kendini ya Nargis’in ya da Raj Kapoor’un yerine koyuyordu.
Filmin bu coşkulu anında yanımda oturan Leyla’nın elini tutmak istedim. Çok heyecanlıyım. İçim kıpır, kıpır
Sol elimi koltuk üstünde duran sağ elinin üstüne koymak tek amacım.
Aniden geri çektim.
Ya bir şey derse?
“Aman kardeşim on santimlik uzaklık sanki kilometreler gibi”
Ya kızarsa, aynı hareketi birkaç defa denedim. Ama nafile.
Delireceğim. Adrenal son deminde. Vücudumu ter bastı.
Tamam, bu defa olacak diyorum ama yine boş.
Kendime kızıyorum ki sorma?
“Hadi oğlum ne var ki, sadece elini tutacaksın. Hadi, hadi ucunda ölüm yok ya”
Ahhhh…Olmuyor.
Birde askersin. Amma da korkakmışsın Film bitecek salak…
Son bir hamle, elim eline tam yaklaşmıştı ki, Leyla elimi havada yakalayıp kuvvetlice sıktı. Parmaklarımı, parmaklarıyla kenetledi.
Zaman durdu. Nabız normal soğuk bir ter boşaldı. Üzerimden tonlarca ağırlığın kalktığını hissettim. Yeniden doğmuş gibiyim.
Ben Raj Kapoor oda Nargis oldu.
“Vay be, ben neler çektim. Neler oldu. Şaştım kaldım.”
Bu anımı dost meclislerinde birazda vücut dilimi kullanır, keyiflice anlatırım. Hikâyemin sonunda:
“İşte böyle dostlar o, film beni yakandı.”
Beni sabırla dinleyen eşim gülerek.
“Çok doğru o, filmde benim hayatımı yapandı” der geçer.
Bu gün kırk ikinci evlenme yıldönümümüz. Bir daha dünyaya gelsem, yine eşimle evlenirdim.
CANANIMA
Bu satırlarım sana
Kırk yıllık arkadaşıma
Can yoldaşıma
Çocuklarımın anasına
Özüm namusum
Dışım içim
Her şeyim
KADINIMA
Gururum
Şeref ve onurum
AVRATIMA
YORUMLAR
TACETTİN AĞBİCİĞİM YAZIN ÇOK GÜZELDİ TEBRİKLER.ALLAH SANA VE EŞİN LEYLA ABLA'YA DAHA NİCE SAĞLIKLI,MUTLU VE HUZURLU YILLAR VERSİN.SEVEREK OKUDUM BU GÜZEL HATIRANIZI.ALLAH NAZARLARDAN KORUSUN DİYORUM.SAYFANA GÖNÜL BAHÇEMDEN BİR KUCAK DOLUSU CENNET KOKULU KIRMIZI GÜLLERİ SEVGİMİDE İLAVE EDEREK BIRAKIYORUM AĞBİCİĞİM.SEVGİYLE KAL HOŞÇAKAL.GÜLHAN KESKİN TANGÜNER.
Gecte olsa tebriklerimi sunmadan gecemiyecegim cok guzel bir yaziydi.
Tum anilar canlandi bir Raj Kopor dediniz hepimizin yuregi mutluluk doldu
hele birde sizin anlatma tarzinizdaki harika basinizdan gecen ve bu guzel
evliginize atilacak temelin baslancigini bizlerle paylastiginiz icin cok cok tesekkurler.
Daha nice guzel senelere birlikte olmaniz dilegimle mutlu bir yuvada gunler su gibi akip
gecmis ne guzel altin kalpli komutan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Saygilar,selamlar
Ohhhhhhhhhhhhhhhhh ne güzel ağlamadım be Komutan gene beni ağlatacak diyordum
Eşime sordum mendil var mı diye? Bu sefer vallahi hazırlıklıydım: Aaaaaaaaaaaaaaaa çıka çıka aşk hikayesi çıkmaz mı?
hem de mutlu başlayıp mutlu biten. Çok güzel olmuş ne iyi yaptın da yazdın. Leyla ya selam söyle
O da benim canım ciğerim artık. Ha aklıma gelmişken yazayım bizde o zamanın bütün Raj kopar filmlerine giderdik.
sevgimle kal Kardeşim.
tacettin yıldırım
TYACETTİN ABLAM BİTANEM VALLAHİ YİNE BENİ HAYRAN BIRAKAN BİR YAZINI OKUDUM NE GÜZEL BİR ANI HER İNSANA NASİP OLMAZ SEVDİĞİYLE EVLENMEK ALLAHIM SİZLERİ ÇOK MUTLU ETSİN YÜZÜNÜZDEN HİÇ GÜLÜCÜKLERİNİZ EKSİK OLMASIN ABLAM HELE BİRDE TORUN VARKI:)ANLATMIŞTIN ŞİRİNİDE DİNLEMİŞTİM DÜNYA TATLISININ HALA DÜZ DUVARA TIRMANIYORMU ABLAM OLSUN NE YAPSALAR HİÇ KIZAMIYORUZ ONLARA YÜREĞİN VAR OLSUN ABLAIĞIM BİTANESİN ÇOK ÖZÜR DİLİYORUM MİSAİFİRİM VARDI HEMEN GELEMEDİM HASAN VARDI YANIMDA HASAN DAĞ ONU BU GÜN UGURLADIM ALMANYAYA GİTTİ ÇOK GÜZELDİ BENDE O FLMİ HALA BÜYÜK BİR ZEVKLE İZLERİM HEP KOMŞUMDA VAR ARADA BİR SEYREDERİZ ÇOK GÜZEL BİE FLİM ŞİMDİ BENİM İÇİN DAHADA ANLAM KAZANDI HER SEYRETTİĞİMDE SENİ HATIRLAYCAĞIM :)):KUTLARIM YÜREĞİNİ ABLAM SEVGİ İLE KAL SEVGİLİEŞİNE KUCAK DOLUSU SEVGİLER HER İKİNİZİDE ÖPÜYORUM ABLACIĞIM HOŞÇAKAL
vaaaaaaaaaaaaaavvvvvvvvvvvvvvvvvv... :))) müthiş..yaa bu adamın her hikayesi mükemmel oluyor..sayın Komutan' ım.. bu hatırınızı okumadan önce kesin yine ağlatacak şeyler yazmıştır dedim kendi kendime... ama siyah beyaz filimlerin tadında bir anı okudum..yine tadına doyamadığım kelimelerle süslü.. yine insanı başka bir atmosfere sürükleyen tarzda..eee insan mükemmel olunca yazdıkları ve yaşadıkları da mükemmel oluyor.. insallah bu dünya ile sınırlı kalmaz bu güzel birliktelik..dilerim Rabbi m sizi ahirette firdevs i cennetinde sonsuz hayatta da birlikte kılsın.. saygılarımla koca insan...
tacettin yıldırım
Abicim yazına çok geç kaldım, özür dilerim. Son zamanlarda giremedim siteye...
Her konuşmamızda söylüyorum abi, acilen bir toplantı istiyorum ve bu hikayeyi vücut diliyle sesinden dinlemek istiyorum.
Gözlerimin önüne geldi de; nasıl da tatlı tatlı anlatırsın...Rabbim nice yıllar, birlikte, uzun ömürler versin can abim...
Sevgilerimle...
tacettin yıldırım
"Bir daha dünyaya gelsem, yine eşimle evlenirdim."
Yazdığınız gerçek hikayenizin başlangıcını yaşayan belkide çok kişi olabilir
fakat sonunda bu sözü yazan çok çok az kişi bulunur
sizi içtenlikle tebrik ediyor ve beraber eşinşz ve çocuklarınız sevdiklerinizle birlikte
uzun
sağlıklı
ve huzurlu yıllar diliyorum Sn Yıldırım
tacettin yıldırım
yazıma emek veren tüm dostlarıma.....beni motive eden duygularına...... bizi yalnız bırakmayan okuyan site arkadaşlarıma en...derin sevgi ve saygılarımı sunarım.....ansızına ve güzide ekibine candan teşekkürlerimi iletirim....sizlerle olmak ödüllerin en büyüğü en anlamlısıydı.......iyiki varsınız...sağolun varolun....
Siz yazınca aklıma geldi, lise yıllarında benimde başıma böyle bir iş gelmişti hocam, lakin bizimki pek hayırlı bitmedi.
Sinemada o kadar heyecanlanmışım ki solumda oturan kızın elini tutacağım yerde, sen kalk( yani ben) sağımda oturan adamın ellerini tut.
Tabi sinema bir anda karıştı, bir yandan adam bağırır “sen bizi ne zannettin ulan” diye. Beyefendi pardon yanlışlık oldu derken laf anlatmak ne mümkün. Bir yandan kız hüngür, hüngür ağlar “aşk olsun, bana bunu damı yapacaktın” diye.
Başlamadan bitti bizim hikaye.
Sizinki ne güzel mutlu bitmiş, Allah mutluluğunuzu bozmasın
Saygılar, selamlar
tacettin yıldırım
günün hayırlı olsun abicim
60. olmak da güzelmiş :)
yorum olarak yani.....
sevgi ile :)
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
çok beğenerek okudum saygıdeğer tacettin bey...toynakla uğraşmaktan yazılarınızı özlettiniz..gerçekten günün yazısıydı..size ve sevgili eşinize sağlık mutluluk dolu nice yıllar dilerim..kaleminiz kavi başarınız daim olsun...tebriklerim saygılarımla...
tacettin yıldırım
Nasıl etkilendim anlatamam.Çok ama çok romantikti üstadım.
Allahım bir ömür aynı yastığa başkoymayı nasip etsin.Nice mutlu senelere sağlıkla, mutlulukla, ( torunlarınızla :)) O şiirinizi hâlâ unutamadım .)erdirsin inşallah.
Teşekkür ederim bu güzel ve en özel anınızı bizlerle paylaştığınız için.
Selam ve saygılarımla.
Şükran AY tarafından 1/18/2011 7:52:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
Koca bir Çınar'ın küçücük gölgesi olur mu ?
Bir Okyanus'un dalgaları yutacak kadar olmaz mı koca gemileri ?
Bir Fırtına esince götürmez mi çatıları ?
Bir Usta..
Bir Adam..
Bir ağabey...
Bu kadar büyük yazabilmeli..
Bu kadar derin ve içten.
Bu kadar bizlere örnek olmalıydı ..
Oldu da..
Sağol..
Varol Ağabey...
Bizim günümüze..
Gönlümüze düşmüştü zaten...
Tebrik etmek yeterli olmasa da ..
tebrik eder,ellerinizden öperim değerli üstad ağabey.
tacettin yıldırım
Nilgün Akçay
Tanrım sanki film içinde bir film... Sizin hikayeniz de tam filmlere konu olabilecek romantizm de . 42 yıl.... Allah size uzun ömürler versin, evlatlarınızın başından ayırmasın inşallah. Ne güzel, ne hoş bir anıydı bu.
Sonda ki kısacık ama bir o kadar sıcak,s evgi dolu şiiri de çok beğendim.
Aşk; sevgi saygı oldukça hep soluk alır.
Sevgi ve saygılarım hem size, hem sizden daha cesur olan eşinize:)))
tacettin yıldırım
42 nci evlilik yıldönümünüzü candan kutlarım.
Bukadar güzel bir gerçek öykü, bence yılın yazısı seçilmeli..
Kırkiki yıl önce yaşanmış,sonu mutlulukla bitmeyen hala aynı sıcaklıkla devam eden birlikteliğiniz herkese örnek olmalı..
az önce eşime ''gel sana Tacettin'in yazdığı bir yazıyı okuyayım'' dedim .Okumaya başladığımda ..Gülerek ben bu hikayeyi biliyorum cevabını verdi..
Leyla ablamıza sonsuz sevgi ve saygılarımızı sunarız..
tacettin yıldırım
VAŞHH BEEE..
Abiim benim Rabbim ömrünüzü hayırlı uzun bereketli eğlesin. Yengeme selamlar, ikinizinde ellerinden öpüyorum.
Sizinkisi bir aşk hikayesi,
Sİyah beyaz filim gibi biraz,
Raj ile nargisin misali,
Sizinkisi Roman gibi biraz...
tacettin yıldırım
güne gelen güzel bir sevgi hikayesini ve sizi kutluyorum..
nice mutlu yıllar..sevgilerimle...
tacettin yıldırım
TEBRİK EDİYORUM GÜNÜN YAZISINI........
GÜZEL ALLAHIM NİCE MUTLU KIRK YILLAR GEÇİRMENİZİ NASİP EYLESİN İNŞALLAH..
SELAMLAR..
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
güne yakışan bir yazıydı
hak ettiği yerde olması gurur kaynağım.
Allah daha uzun yıllar bir yastığa baş koymayı nasip etsin..
Dert keder elem vermesin..Torunlarınızında mürüvvetini görün inşallah...
ama duyduğuma göre yine cimrilik yapmış yengemi yemeğe götürmemişsin
üstelik;
bak hanım sana olan sevgimi yazdığım yazı da günün yazısı oldu bu sene bu ödülle idare et diye
yengemi kandırmışsın... :)))Birde toynağın eli ile cebi arasındaki mesafe yüz km..diyordun...icraatta kimin ne olduğunu anlamış olduk...Bari böyle bir günde cimrilik yapmasaydın be adam...ben öderdim faturaları:)))
günün yazısını ve koca yüreğinin vefasını kutlarım ağabey...Sevgiler saygılar...
tacettin yıldırım
* * *
* * *
˚˛*˛°.˛*.˛°˛ 。*˛. ★ NİCE YILLARA★* 。*˛.
˛°_██_*.。*./ ♥ .˛* .˛。.˛.*.★*EVLİLİK YILDÖNÜMÜNÜZ*★ 。*
˛. (´• ̮•)*.。*/♫.♫*˛.* ˛_Π_____.♥ KUTLU OLSUN ♥ ˛* ˛*
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •.˛*./______/~\*. ˛*.。˛* ˛. *。
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬╬*˚ .˛ .........
*/ ♥ */2011 YILINDA DA SEVGİ* HUZUR* SAĞLIK* VE MUTLULUK*/ ♥ *
.*/_*.。*./ ♥ *.。*/♫.♫*YUVANIZI SARMALASIN*.。*/♫.♫*.。*./ ♥ *.。*/
* * *
Çok güzel bir tanışma faslı yaşamışsınız, ne mutlu ki çöpçatan çatmış kaderinizi "SANGHAM" da bahanesi olmuş yakınlaşmanızın, film içinde filim izlemek buna denir, hayatınızın filmini çevirmişsiniz)) heyecan dolu anlar sizi de yıldızlaştırmış o anda, halâ parlayıp durmanız ne güzel gökyüzünde, şavkınız hiç sönmesin dilerim....
Tebrikler değerli üstadım, yine çok güzel bir anlatımdı. Bu defaki yazınızda yaşam çizginizin nasıl da yön değiştirdiğini, mutluluğa doğru nasıl da uzandığını anlatmış olmanız ve de evlilik yıldönümüzde böyle bir yazıyı yayınlamanız harikaydı..
O özel anınızı bizlerle paylaştığınız için çok teşekkür ederim Tacettin hocam.. Mutluluğunuz daim olsun dilerim yuvanızda, değerli yengemize sonsuz selamlar sevgiler hürmetler... Sağlıklı, huzurlu, neşe ve sevgi dolu nice yılllara..
Her daim sevgim saygımla
* * *
tacettin yıldırım
siz mecnun olmadan o leylaymış vesselam...
muhabbetiniz daim ola efendim..
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
saygı, güven ve sevgi çercevesin de birlikte geçirdiğini bu mutlu gününüz daha nice senelerce bir ömür sağlıklı huzurlu mutlu olması dileği ile saygılarımı sunarım...
tacettin yıldırım
Tacettin Bey geç yazılmış bir yazı olmuş bu yazınız.
Geçen yıl yazsaydın ''kırkbir kere maşallah,nazar değmez inşallah'' diye yorum bırakırdık.
Ben hiç kırk iki kere maşallah denildiğini okumadım,duymadım.Ne yazalım şimdi ?.
Biz de kırkikiden kırkbiri çıkaralım,sonuç bir kalsın.Sonrada;
Kırkbir kere maşallah + birinci evlilik yıldönümüzü kutlayalım diyelim.
Diyelim de yeniden başlayın siz bu hayata.İlk yıldönümü heyecanıyla hem de.
Hem bu arada kırkbir yıldır yengemize çektirdiğin çileler de unutulmuş olur.
:)))
Yıldönümü hediyesi olarak gülümsetmek istedim.Sürçi lisan etikse affola.
Kutluyorum sizleri.
Ailenizle ve sevdiklerinizle nice mutlu yıldönümleri geçirmenizi diliyorum.
EŞİNİZE VE SİZE SAYGILARIMLA
tacettin yıldırım
cananına ,şimdiki aşklar sabun köpüğü gibi saniyelik ,okuyup ibret alsın köpüğe sarılanlar.
kutlarım
tacettin yıldırım
Değerli komutanımız''
Muhteşem bir Final...
Tüm erkeklerimizin siz gibi, sayfalara bu güzellikleri yazmaları dileğimle...
Mutlu gününüze tanık olduk , mutluluklarınızın bir ömür boyu bu tatta devamını yürek sesimle dlerim...
Lütfen siz yazın bizler okuyalım HARİKAASINIZ efendim...
Eşinizede sevgi ve saygılarımı demetledim...
Büyük bir keyifle okudum efendim...
Yazınızı ,
eşim Dinçer beye sesli okudum, oda kutluyor mutlu gününüzü...
Oya gedik tarafından 1/18/2011 12:15:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
çok çok güzeldi komutanım, yazıya yetişemedim ama kutlamaya geç kalmadım tebrik ediyorum
daha nice kırk yıllar diliyorum eşinizle size
saygımla
tacettin yıldırım
çok güzel, çok samimi duygular. çok tadında ve çok ustalıklı bir anlatım.
eşinize ve size nice mutlu yıllar dileğimle...
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
Ben; size, yüreğinizin güzelliğinde eridiğimi her seferinde söylemiyormuyum.Vefanın seyrine daldım,Yüreğin getirisi olan mutluluğa şahid oldum.Güzel görmeyi öğrendim sizden.Bu yürek ve yüreğinde ki sevdası hiçbir zaman keder görmesin.
İki değer ikiside birbirinden değer.
Hayat diyorum seni bu değerlerle yaşamak istiyorum.
Sağlık mutluluk ve huzur sizinle olsun.Allaha emanet olun.
tacettin yıldırım
Cok güzeldi her zamanki gibi.
Allah hic bozmasin insallah.
Saygilarimla
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
canım abimm ;
emin ol şu satırları okurken aynı duyguları yaşadım.Ne aşklar geride kalıyor, ne tutkular rüzgara kapılıp ters düz oluyor.
Önce seni o koca yüreğinden öpüyorum ...kıymet verdin, değer bildin ve yüreğinin sesini dinledin.
şimdi avuçlarında keşkelerden uzak bir huzur içindesin , rabbim daim kılsın.
yengemi hiç tanımıyorum ama sana bu duyguları tavanlarda hissettirdiği için ayakta alkışlıyorum..
nice senelere ,,, arada ders alacağım senden , eee ömür bu nasıl geçirmemiz gerekiyor. belki de birilerini yollarız akıl vermen için...
üşüdüğünde sığındığın
korktuğunda yanaştığın
ürktüğünde dua yaptığın
o yüze insanlar nice uzun yıllara...
ve darısı bekârların başına...
Allah utandırmasın , yüreği yüzüne vurmuş dünya tatlısı insan
iyi ki tanımışım , iyi ki varsın :)
tacettin yıldırım
Ne mutlu size, ne mutlu eşinize ! Nice kırklı, ellili güzel yıldönümleri diliyorum. Tebrikler Tacettin bey, Tebrikler hanımefendiye..
tacettin yıldırım
Allah nice nice kırk senelere çıkarsın ağabey
Secaattin ağabey bu yazınıda kıskanmış
epey bir sabote etmiş belli:)))
Leyla yengemede selamlar,
kutlarım yürekten saygılar
tacettin yıldırım
ah be hocam neler dökülümüş böyle
kır bir kere maşallahhhhh
bir hanıma en güzel evlenme yıl dönümü hediyesi bence
hatırlanmak ilk heyecanı ilk el ele ilk göz göze bakışmaları
başa almak yeniden yaşamak
onu sevgisini sevildiğini değerini unutmamak
sanırım bu istenilen bu özlenilen
rabbimden iki cihan saadeti temenni ederim
allahım bu mutluluğu bu güzel birlikteliği
saadetinizi artırarak taçlandırsın
...............
hocam öpüyorum ellerinizden
değerli eşinizede sonsuz saygı ve sevgiler gönderiyorum
nice kırikinci yıllara inşallah
allaha emanet olun...
tacettin yıldırım
Nice sağlıklı, hayırlı ömürler diliyorum.
Huzur ve mutlulukla devam eden örnek evliliklerin azaldığı günümüzde, böyle düzenli, sevgi dolu aileleri duymak, içimizi ferahlatıyor.
Eşinize de selam ve sevgiler,saygılarımla Tacettin bey.
tacettin yıldırım
çok güzel bir paylaşım Tacettin arkadaşım.
gerçekten filmlerde ki gibi bir öykü..
Allah mutluluğunuzu daim etsin..
Maşaallah diyorum nazar değmesin..
daha nice yılları birlikte eskitmeniz dileği ile..
sevgi ile selam olsun sevgili eşinize ve size..
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
Tacettin komutan.
Allah nice nice kırk yıllara nasip etsin
Allah mutluluğunu bozmasın sen çok kılıbık olmuşssun
Ben Sacettini kılıbık bilirdim ama sen dahada kılıbık olmuşsun bu kadar yağcılık pes doğrusu
40 yildır unutmadığınıza göre anlaşılan her yil dönümü bu filmi izliyosundur
Bu melek kadın senin nasıl kahrını çekmiş bilemem
He komutan
Allah uzun ömürler versin
Yaşında haylı ilerlemiş ama
Allah mutluluğunuzu bozmasın
Bu yazıyı baskı altında yazdığını da biliyorum ama kimseye söylemem
.................selametle
Toynak
tenbih de etmedim
gelmiş kendisi yazmış..
halin efkarın ortada komutan..yalandan süsleyip durma kelimeleri foyan çıkacak diye korkuyorum ha...
tacettin yıldırım
Gerçekten çok duyguluydu. Siz filmi anlatırken bizler de sizin kırk ikiyıldır devam eden o hayat filminizin fragmanlarını izliyorduk. Yüce Rab'bim size daha nice nice böylesine güzel seneler nasip etsin. Sizin bu güzel beraberliğiniz, son günlerde en küçük bir mevzuu yüzünden ailelerini dağıtanlara örnek ollsun. Ve siz hep yazın ki, sizi okumanın mutluluğu gönlümüze dolsun.
tacettin yıldırım
Sayın Yıldırım;koca yürekli Leyla hanımın ve senin evlilik yıl dönümünü kutluyorum.Sağlık ve sevgi dolu nice seneler diliyorum.İlçemizde lise yoktu.16 yaşımda İstanbul Vefa Lisesine kaydoldum.Vefa'da oturuyoruz.Akranım olan komşu çocukları evlerine davet ettiler.Gittim.Odada kızlar da vardı.Nasıl kızarmışsam, kızlardan biri hangi köyden geldiğimi sordu.Çok medeni bir yerden geldiğimi söylesem de.Aaa İstanbul'dan sonra her yer köy değilmi diye dalga da geçti.Zaman insanı o kadar değiştiriyor ki artık hiç bir şey benim yüzümü kızartamıyor.Çevremde böyle yüzü kızaran insanlar görünce gerçekten onlarla iftihar ediyorum.32 yaşımda evlilik diye bir kurum olduğu ilk defa aklıma geldi.Tam treni kaçıracakken 36 yaşımda son vagonuna asıldım.Eşlerimiz bizim her şeyimiz..Namusumuzu,şerefimizi,çocuklarımızın terbiyesini bir sürü sırlarımızı verdiğimiz,iyi ve kötü günlerimizi paylaştığımız yüce insanlar.Onlar başımızın tacı.Eskiden usullere göre gençler evlendiriliyormuş.Onlara müstakil bir de ev yapıveriyormuş aileleri.İşte bu yüzden olayın adına evlenme deniyormuş.Şimdi şartlar çok değişti.Artık onlara ev veremiyoruz.Ancak bir apartman katı tutabiliyoruz.Yani onları katlandırıyoruz.Ancak artık onlar bizler gibi biribirlerine uzun süre katlanamıyorlar.Çevremde ayrılan gençleri gördükçe gerçekten çok üzülüyorum.Sayın Yıldırım ailesi;yaşantınızın,Hint filmlerinde sıkça yer verilen baharda topraktan çıkan dumanlar,gökteki ay ve yıldızlar içinde romantik ve sağlık içinde geçmesini diler,sevgi volkanınızın aktif gücünün hiç bitmemesini dilerim.
Toynak
tacettin yıldırım
Cinok
Çok heyecanla başlamış, anlaşılıyor ki heyecanla devam etmiş aşkınız ve sevginiz.
Daha nice kırk iki yıllara sevgi içinde ulaşmanızı dilerim.
Yazınızı beğenerek ve bir çırpıda okudum. Tebrikler.
Saygılarımla.
tacettin yıldırım
SANGHAM
İlk görev yerim, Şarkışla Radar Mevzi komutanlığı. Memleketimin kazası olan Şarkışla, Sivas’a seksen kilometre, nöbet istirahatlarımda, hafta sonu tatillerinde, sürekli Sivas’a ailemin yanına gidiyorum.
Evde yerim başköşe, hep sevdiğim yemekler, el üstündeyim. Havam bin beş yüz. Cebim para dolu. Türlü bahanelerle aileme dağıtıyor, hepsine harçlıklar veriyorum.
Evimize evlenme yaşına erişmiş kızlarını beğendirmek için gelen misafirler hiç eksik olmuyor. Annem, ablam yanımda sesli düşünüyorlar, şunun kızı hoş, bunun kızı güzel diye bana mesaj veriyorlar. Yaşım on dokuz ben sadece bunlara gülüp geçiyorum.
Yine bir hafta sonu Sivas’tayım. Ablam:
“ Tacettin bizi sinemaya götürsene Omay sinemasında Raj Kapoor’ un filmi çok güzel diyorlar. Leyla’da gelir. Üçümüz”
“Tamam, abla Leyla kim?”
“Seninle amcamlara giderken onunla karşılaşıp konuşmuştuk. Üzerinde kırmızı kazak vardı. Ona biraz hoş bakmıştın”.
Anladım. O, an içimde bir sızıntı oldu. Ilıklık her yanımı sardı. Teklif de hoşuma gitti.
Acele biletleri aldım. Akşama kadar vakit geçmek bilmedi.
Gideceğimiz film…
SANGHAM (Arkadaşımın aşkı) çok tutulan bir Hind filmi...
Raj Kapoor Nargis başrollerde...
Çöpçatan ablam, sinemadaki oturma yerimizi ayarlamış. Leyla ile yan yana getirmişti. İçim kıpır, kıpır yüzüm kızıl, nabız tavanda, Yürek kafesinden fırlayacak gibi.
Sinema dolu. Çıt yok. Film başladı.
İnsanı coşturan, Hind müziği, tiz sesli Nargis’le zirvede, tüm seyirci filme adapte olmuş.
Sahnede dekor muhteşem. Sisler arasında nedimeleriyle koşturan Nargis, bir ağacı tutuyor. İri gözlerinin üstündeki barbi bebek kirpiklerini sık, sık açıp kaparken alnındaki puluyla bir sağa
Bir sola bakıyor. Koşarak ya bir göl kenarında ya bir kayık içinde ya da bir köprüde gurubuyla dans ediyor. Aynı hareketleri Raj Kapoor da yapıyor. Tıklım, tıklım dolu olan sinemada çıt yok. Nefesler tutulmuş. Beyaz perdedeki her karede varız. Filmdeki şarkı yıllarca dilimizden düşmemişti.
Teri mengi manga
Teremiti gımnata
Bol rada bol sangam
Oga kemedi.
Seyreden herkes kendini ya Nargis’in ya da Raj Kapoor’un yerine koyuyordu.
Filmin bu coşkulu anında yanımda oturan Leyla’nın elini tutmak istedim. Çok heyecanlıyım. İçim kıpır, kıpır
Sol elimi koltuk üstünde duran sağ elinin üstüne koymak tek amacım.
Aniden geri çektim.
Ya bir şey derse?
“Aman kardeşim on santimlik uzaklık sanki kilometreler gibi”
Ya kızarsa, aynı hareketi birkaç defa denedim. Ama nafile.
Delireceğim. Adrenal son deminde. Vücudumu ter bastı.
Tamam, bu defa olacak diyorum ama yine boş.
Kendime kızıyorum ki sorma?
“Hadi oğlum ne var ki, sadece elini tutacaksın. Hadi, hadi ucunda ölüm yok ya”
Ahhhh…Olmuyor.
Birde askersin. Amma da korkakmışsın Film bitecek salak…
Son bir hamle, elim eline tam yaklaşmıştı ki, Leyla elimi havada yakalayıp kuvvetlice sıktı. Parmaklarımı, parmaklarıyla kenetledi.
Zaman durdu. Nabız normal soğuk bir ter boşaldı. Üzerimden tonlarca ağırlığın kalktığını hissettim. Yeniden doğmuş gibiyim.
Ben Raj Kapoor oda Nargis oldu.
“Vay be, ben neler çektim. Neler oldu. Şaştım kaldım.”
Bu anımı dost meclislerinde birazda vücut dilimi kullanır, keyiflice anlatırım. Hikâyemin sonunda:
“İşte böyle dostlar o, film beni yakandı.”
Beni sabırla dinleyen eşim gülerek.
“Çok doğru o, filmde benim hayatımı yapandı” der geçer.
Bu gün kırk ikinci evlenme yıldönümümüz. Bir daha dünyaya gelsem, yine eşimle evlenirdim.
CANANIMA
Bu satırlarım sana
Kırk yıllık arkadaşıma
Can yoldaşıma
Çocuklarımın anasına
Özüm namusum
Dışım içim
Her şeyim
KADINIMA
Gururum
Şeref ve onurum
AVRATIMA
Yazan yüreğiniz tükenmesin mükemmel bir yazıydı kutlarım abiciğim ayrıca yıldönümünüzü gönülden kutlarım.
Beyaz güvercinler yolluyorum size buralardan, hayatınıza sevgi, mutluluk ve huzur versin diye. Ömür boyu mutluluklar dilerim.
saygı ve slmlarımla Allaha emanet olunuz saygıdeğer abiciğim
tacettin yıldırım
ağla yüreğim
Gözlerimde bir buğu yüreğimde Allah nazardan korusun diyen bir candan iç çekiş...
Evliliğin ilk sırrı SAYGIdır... Bunun devamını güvenmek inanmak ve sonsuz sevgi getirir...
Ne mutlu size...
Sevgiler size ve eşinize....
tacettin yıldırım
Güzel dostum muhteşem doğumun mutluluğunda ilerlemiş yüce birlikteliğinizin sonsuzluğa ermesi dileğimle sizleri saygımla yürekten kutluyorum.sevgiyle derlenmiş bembeyaz papatya buketi bırakıyorum.harikasınız
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
Vallahi Leyla yengem cennetlik
42 yıldır senin gibi bir adamın kahrı çekilir mi..O çektiğine göre kanatsız melek...Günümüzün evliyası da diyebiliriz..Sen çekilmez adam,mız mızcı,meslek te en zorundan hemde...Senin ipini ancak yengem gibi güçlü bir kadın elinde tutablirmiş,tutmuşta..Heykeli dikilecek ender insanlardan sevgili yenge hanım..yat kalk sağlığına vaRLIğına dua et o olmasa sen şimdi nerelerde olurdun kimbilir...
ŞaKA bir yana Allah gönlünüze göre versin Hiç bozulmasın huzurunuz ve sevgininz hiç eksilmesin...İlk fırsatta bir oklava yaptırıp izmire geliyorum..yengeye kırkıncı yıl hediyesi...bundan sonra çok gerekli bir alet...başında paralamak için...
evlilik yıl dönümünüz kutlu olsıun ağabey
Bir yastık da kırk daha huzurlu ve mutlu bir ömür diliyorum...Sevgiler saygılar ...
tacettin yıldırım
Davuldan fazla sesi
sıksamda boğazını
uyuz eder herkesi
Muzurluk yapar durur
Hasetinden kudurur
Ben olmasam başını
Gider taşlara vurur
Bir yalan makinasi
Kısknaçlığı cabası
ben çıkınca meydana
Bozulur fiyakası...
Toynak
uymayım sana...
bu senin evlilik yıldönümün
tadını çıkar
al yengemi sinemaya yemeğe bir yerlere götür
kadıncağızı yıllar yılı askeri kamplardan başaka bir yere götürmemişsin
bilmiyorum sanma...
kordona kadar gidin
güzel bir yemek ısmarla
sakın rakı içme eve dönemezsin...faturayı bana yolla sen cimrisin kıyamazsın paraya şimdi...ben öderim:))))
ömründe bir defa işe yara ağabey...yorumlara akşam bakarsın:)))
Ansızın bakalım ne hediye alacak...benim doğum günümde ve evlililk yıl dönümünde kuzu kesmişti bize...birde üçgünlük tatile yollamıştı antalyaya:)))
Bizim gençliğimizde böyleydi sevmek ,böyle zamanlar anlar beklenirdi hep itiraf etmek için .
o el teması ,o naif dokunuşlar yüreğimizi sererdi sevgilin ayaklarının altına .hele bir de o el böyle sıcak tutulmuşsa ,dünyalar bizim olurdu ....ve yüz vatlık elektirik geçmiş gibi titredi bedenlerimiz ...
Bir aşk bir sevgi adamı işte böyle naif anlatır yaşadıklarını .iyi ki o cesareti bulup tutmuşsunuz leylanızın elini .ve çağdaş bir leyla mecnun masalı yaşıyorsunuz .evlilik yıldönümünüzü yürekten kutluyor .ve daha nice mutlu yıllar diliyorum değerli dostuma
SİZİN O ANLARINIZI ANLATAN DİZELRLE Sselam sevgi ve saygılarımı yolluyorum güzel çifte .
Bir şey var aramızda
Senin bakışından belli
Benim yanan yüzümden.
Dalıveriyoruz arada bir.
İkimiz de aynı şeyi düşünüyoruz belki,
Gülüşerek başlıyoruz söze.
Bir şey var aramızda
Onu buldukça kaybediyoruz isteyerek.
Fakat ne kadar saklasak nafile
Bir şey var aramızda,
Senin gözlerinde ışıldıyor,
Benim dilimin ucunda. .....
tacettin yıldırım
melahat çetinkaya
çok güzel ve bir o kadar keyifli bir hikayeydi,hafif bir tebessümle okudum.ne hoş anılar,dilerim daha birlikte çok uzun yılları paylaşırsınız.ve yüzünüz hep güler:))
tacettin yıldırım
Zaman durdu. Nabız normal soğuk bir ter boşaldı. Üzerimden tonlarca ağırlığın kalktığını hissettim. Yeniden doğmuş gibiyim.
Ben Raj Kapoor oda Nargis oldu.
“Vay be, ben neler çektim. Neler oldu. Şaştım kaldım.”
Bu anımı dost meclislerinde birazda vücut dilimi kullanır, keyiflice anlatırım. Hikâyemin sonunda:
“İşte böyle dostlar o, film beni yakandı.”
Beni sabırla dinleyen eşim gülerek.
“Çok doğru o, filmde benim hayatımı yapandı” der geçer.
Bu gün kırk ikinci evlenme yıldönümümüz. Bir daha dünyaya gelsem, yine eşimle evlenirdim.
CANANIMA
Bu satırlarım sana
Kırk yıllık arkadaşıma
Can yoldaşıma
Çocuklarımın anasına
Özüm namusum
Dışım içim
Her şeyim
KADINIMA
Gururum
Şeref ve onurum
AVRATIMA
İNANIN Kİ BAŞLANCIÇTAN İTİBAREN MESAJI ANLADIM VE İLERLEDİKCE TEBESSÜM ETTİM .BENDE SİZİNLE SANKİ FİLM Mİ İZLER GİBİ HAVAYA GİRDİMM :) AMA SON FİNAL VE EŞİNİZE YAZDIĞINIZ O SEVGİ DOLU DİZELER GÖZLERİMİ DOLDURDU YÜREĞİMİ SIZLATTI :( NE KADAR GÜZEL BÖYLE KOCAMAN KIRKİKİ YILI BİRLİKTE SEVGİYLE BERABER BİRARADA YAŞAMAK, DAHA NİCE SAĞLIKLI, MUTLU, SEVGİ DOLU YILLAR DİLİYORUM EFENDİM PAYLAŞIM İÇİN ÇOK ÇOK TŞK EDİYORUM.SELAM SAYGILARIMLA.
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
Harika bir yazıydı. Evlilik yıldönümünüzü kutluyorum. Eşinize de çok selamlar. İlk günkü heyecanı hala taşıyor olmak ne kadar güzel. Örnek çifte mutluluklar diliyorum. Saygı ve selamlarımla..
tacettin yıldırım
ALLAH MESUT BAHTİYAR ETSİN DAHA NİCE KIRKINCI YILLARA TACETTİN AĞABEYİM. NE KADAR GÜZEL BİR ŞEY EVLİLİKTE MUTLULUĞU YAKALAMAK, NE İNSANLAR VAR Kİ PARA PUL İÇİNDE MUTLU OLAMIYORLAR. TEBRİKLER TACETTİN AGABEYİM LEYLA YENGEME DE SELAMLARIMI İLETİN LÜTFEN. İKİNİZİ DE TEBRİK EDİYORUM. SELAMLAR, SAYGILAR
tacettin yıldırım
Daha nice senelere inşallah...Bütün zorluklarına sefasından çok cefası olmasına rağmen evlilik muhteşem bir şey..Yeterki gönül dengini bulabilsin insan...Hala "tekrar eşimle evlenirdim diyebiliyorsanız " siz layığınızı ve denginizi bulmuşsunuz demek ki...Maşallah...
Anılarınızı okumak çok güzel. Tekrar tebrik ediyorum. Benden 10 bu güzel ve anlamlı yazıya.
tacettin yıldırım
Ben de seni cesaretli biri sanıyordum.Valla yengeme helal olsun...Senden daha yürekli çıkmış...
Evliliğinizin sonsuza dek devam etmesi dileklerimle mutluluklar diliyorum,sayın ağabeyciğim.
Selamlar.Ankaradan çabuk kaçtın ya. Daha çilingir sofrası kurup rakı içeçektik ve bol bol kahkaha atacaktık.:-))))
İzmir'e selamlar.
Toynak
ben olmasam pili biten robot gibi o..
korkak kaçak biri...sen Bedri ile karıştırdın sanırım...:))))
Kutluyorum, öncelikle. Bir yastıkta 42 yıl. En güzeli de hala o sinemeda elele tutuşan gençkız ve erkeğin duygularını taşıyor olmanız. Zaman, durmuş gibi.
Nice mutlu yıllara. Selamlar, saygılar. Size ve değerli eşinize.