- 671 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
To be or not to be
’’To be or not to be ’’ zaman sonra, ’’ tu ba or not tu ba’’ biraz daha zaman sonra, ’’Tuba Oynat Tuba’’ yine zaman sonra, ’’Tuba Oyna Tuba’’ biraz daha sonra, ’’Oyna Yavrum Oyna’’ Bizdeki eğitim aynen bu gelişimi takip ediyor.
Eskiler derlerdiki; ’Çalışırsan olur’’ ,bu deyimde biz de değişime uğradı yukarıdaki gibi evrelerini yazmadan sonucuna geleyim, ’’Çal, alışırsın olur’’ , ’’Çal, işin olur’’. Olmuyor mu oluyor. Çalanın ve çırpanın işi oluyor.
En basitinden Kpss vurgununu ele alalım, 2 milyon civarı öğrenci girdi sorular çalındı dolaylı yollardan 20 milyon etkilendi. Sadece sınava giren öğrencileri düşünerek bakmamak gerekiyor bu olaya, bir öğrenci o sınava girerken annesi, babası, evliyse eşi, kardeşleri vs... herkes bir beklenti içersine giriyor, o öğrencinin sınavı kazanıp atanması bu saydığım yakın akrabayı çok yakından ilgilendiriyor, dolayısıyla 20 nilyon kişiyi etkiledi. Basit bir Ösym mantığıyla Türkiye nufusu 80 milyon olsa, nufusun % 25’i etkilendi.
Türkiyedeki her şey bir evrimden geçiyor ve farklılaşıyor, eskiden olsa sanırım Ösym’nin başkanını bir yere sürerlerdi ve yine eskiden olsa Milli Eğitim Bakanını da istifaya davet ederlerdi ve istifada ettirirlerdi.
Yine eskilere geleyim onlar derlerya ’’Yavuz hırsız ev sahibini bastırırmış’’ bu sözde değişti, soruların çalındığı kurum Ösym, Ösym’den çalınan sorularla hayatları kararan, en azından 1 yıl kaybeden kim öğrenciler, öğrenciden ve bunların eğitiminden sorumlu olan kim/nere, Milli Eğitim Bakanı/lığı. Suçlu ve sorumlu bunlarken Ösym’nin yaptığı sınavlarda sanki öğrenciler planlı bir şekilde soruları çalmaya teşebbüs ediyormuşçasına, sanki sınav esnasında kopya çekiyormuşçasına bir muameleyle karşılaşıyorlar. Sınav önces tüm metal eşyalar veriliyor ve Yavuz Ösym’nin belirlediği şartlara göre öğrenci sınav salonuna alınıyor, Yavuz Ösym’nin verdiği kalemle ve silgiyle sınav yapılıyor.
Türkiye de değişmeyen tek şey belkide yine aynı söz ’’Yavuz hırsız ev sahibini bastırırmış’’ yoksa şöyle miydi, ’’Yavuz Ösym öğrenciyi bastırırmış.’’
To be or not to be
Düşünüyorum öyleyse varım
Üşeniyorum öyleyse yarın
YORUMLAR
milli eğitim bakanı istifa...
hımmm...evet istifa ama soru çalındığı için mi...hayır eğitim sistemini bir türlü sistem haline getiremediği için -tabi bu arada kim getirdiki diye de sormak herkese haksızlığı eşit dağıtmak olur...-
soruların çalınması...
sanki yeni bir olaymış gibi nasıl da insanlar hemen kendi fikri !!! yönlerine uygun sloganlar atıveriyor...1990 dan beri ben biliyorum öss öys polis okulu sınavları vs vs çalındığı söylenir bu ülkede spor müsabakalarında şikeler yapılır spor okullarına ensesi kalın olanların tanıdıkları alınır...bizzat bilir bir çok insan bunları yada bir kaçıyla karşılaşmıştır değil mi ???
o zaman sesi çıkmayanların düşman belledikleri ve her nedense yanlı bakmayı adet edindikleri insanlar başta olunca nasıl seslerinin çıktığına şaşmamak mümkün değil...
canı yanınca tepki gösteriyor herkes mesela benim yüzüme zamanın milli eğitim bakanlığındaki atamadan sorumlu müdürlerden birinin size özel bir durum var diyerek hakettiğim atamayı yapmaması durumunda kimse tepki göstermiyordu benden daha düşük puan alıp atananlarla aynı yerde askerlik yapmanın eziyeti anlatılır gibi değil...neden atanamadım çünkü zamanın milli eğitim bakanı okullarımızı kafaya yazmıştı gördüğümüz derslerin yarısını bile görmeyenler atandı bizim bölümde...
ben öyle yada böyle her zman kim olursa olsun haksızlık varsa sesimi yükselttim ama bakıyorum da haksızlıkları bile ideolojiye göre ayarlar olmuşuz bizden olanlara ses çıkarırken onlardan olanlara vur gitsin hesabı....
bu ülkede sorular ilk defa çalınmıyor ilk defa birilerinin canı yanmıyor ilk defa haklı olanlara haksızlık edilmiyor...
ama mesele toptan haksızlıklara karşı ses çıkarmak yerine olayı ideolojiye bağlayıp baştakilere vurmaya dönüşünce
iş rayından çıkıyor...
ben kendimce milli eğitim bakanlığı maliye bakanlığı ve sağlık bakanlığına meclisten atama yerine dışardan bu işin içinde ömür geçirmiş ve siyasi oluşum içinde olmamış insanların bakanlık yapmasını daha uygun görüyorum
yoksa mesele adam kayırmacadan öteye geçmiyor...
tebriklerimle...
Bu düşüncede olan çok insan var ama neden hep aynı durumlarla karşılaşıyoruz.Bu insanlar tepeden inmiyorlar o koltuklara bizler oturtuyoruz.Hep armut piş ağzıma düş diyoruz.Birilerinin birşeyler yapmasını beklemek yerine hep birden birşeyler yapmalı değil mi?.Yakında seçim var.Değişen birşeyler olacak mı?Sanmıyorum. Selamlar.