Yeter ki sen sev, sevda gelir ardından>>
Annesi mütemadiyen konuşuyordu; yorgun yılların getirisi olsa gerek, sinir sistemi harap olmuş, dur durak bilmeden, gerekli gereksiz herşey, herkes onu rahatsız ediyor ve çok lüzumsuz geliyordu. Kendi kendine deliler gibi söyleniyordu... ...
Tek başına hayatın üstesinden geleceğini düşünüyor, önündeki engel gibi gördüğü, hatta çalı dikeni diye nitelendirdiği bütün canlı cansız varlıklar onu karamsarlığa itiyordu.
Yaşam her defasında bir başka yerden vurmuş, hayatı bir çile yumağına dönmüştü. Şimdi, bu çözümsüz gibi görünen bütün sorunları, kadınsı bir içgüdüyle çözebileceğini düşünüyor, başarabilmesi için de kendi kendine kurallar koyması gerektiğini biliyordu, bunun gerekliliğine inanıyordu. Çünkü başarıya giden bütün yollara, plansız, programsız çıkılamayacağının bilincine yaşadığı olumlu olumsuz tecrübeler sonucu varmıştı.
Bu kuralların ne olduğunu saptaması için geçmiş tüm yaşamını gözden geçirmesi gerektiğini biliyordu. Ama, geçmişle yüzleşebilmesi için güçlü olması şarttı. Kabuk tutmuş yaraları tekrar kanatmadan yapabilecek miydi? İşte bütün mesele buydu!
Onu en çok korkutan, canının tekrar yanabileceğiydi. "Güçlü olmam gerek" diyerek geçmişiyle yüzleşmeye karar verdi.
Savaşa giden bir savaşçı gibi, bütün silahlarını yanına almalıydı. "Güçlü bir irade, çelik gibi sinirler, olumsuzluklar için "yaşamın getirisi" diye hoşgörüye sığınma, bir savaşçının en çok gereksinim duyduğu ne varsa almalıydı yanına! Geçmişten kalan bütün hatıraları anımsadı biran; acı, tatlı ne varsa… Hepsi şimdi karşısında hazır ola geçmişti sanki.
Önce dedi; kendi kendine, ta baştan, en baştan başlamalıyım geçmişime. Ya sonra diye düşündü! Ya sonra… Ya olan biten her şey beni incitip, acıtırsa ne yaparım sonra!
Bunun cevabı çok zordu, düşündü…
Ne olabilirdi ki? Zaten canı yanmıştı, bunun daha ötesi var mıydı? Zaten, her şey o kadar çabuk olmuştu ki, ve acılar peş peşe gelmişti. Ne fark ederdi ki? Ne fark eder? Diye düşündü…
Boş ver dedi, boş ver... Zaten olan olmuş, her şey gerektiği kadar acı yaşanmıştı, daha ötesi var mıydı? Yeteri kadar acılara boğulmuştu zaten. Neyi kalmıştı kaybedecek? Hangi duyguları? Duygu mu kalmıştı! Artık bir taştan ne farkı vardı? Taşlaşmıştı yüreği! Artık onu ne etkileyebilirdi ki? Her acıyı yaşamıştı, her çileyi çekmişti. Başka ne kalmıştı ki yaşanması gereken, acı adına? Giden o yıllar ve geride kalan gençliği…
İşte, her şey olup bitmiş ve onu da bitirmişti. Dahası var mıydı, ya bir başkası? Yoktu tabii ki, daha bir başkası yoktu. Ha… Bir dakika dedi; kendi kendine, tabii ki vardı, evet vardı hem de en acısı... Ölüm!
Hani şu yok oluş, hani şu perişan ediş, geride kalanları bitiriş… Hani… neden ve nereden geldiğini daha anlayamadan gidiş… Nereye gittiğini, ne olduğunu bilemeden sevdiklerinden ayrılış.… Vedalaşamadan, helâlleşemeden, daha bir kez bile sevdiğini söyleyemeden, teslim oluş… Ve en acısı da kime? Nereye? Neden? Niçin?
g.öz))
YORUMLAR
Kutlarım kalemin daim olsun
Yazının başında ki yazı dikkatimi çekti Çünkü ben p söze katılmıyorum
Yeter ki sen sev, sevda gelir ardından
Ne kadar seversen sev seven nankör sevgi yoksunu olursa nasıl gelir ardından ki
Bu şuna benzer okumamış insana yüksek okul sorusu gibi bir şey olmazmı sevgi yoksunundan sevgi beklemek
ben hep sevdim sevilm4ek istendim ama hep kalpsizlere rasladım
selam ve saygılarımla tekrar kutlarım yürek pınarların kurumasın
dağ gülü
Sevgi ışığı eksik olmasın yüreğinizden bir ömür boyu dilerim... Esen kalınız
Selamlar saygılarımla
* * *
yaşamımızdan bir kesit ...şartlar ve durumlar zamana göre değişiyor..her olan olay ve olumlu ,olumsuz vakalar insanlara daha iyi tecrübe ve bilinç kazanmalarına vesile oluyor.onun için bu degerli çalışmanızı yürekten teprik eder.başarılarınızın daim olmasını dilerim...saygılarımla...
mehmet ali unsal tarafından 1/19/2012 3:51:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
dağ gülü
Selam saygımla
* * *
Yaşadığımız her şeyin mazinin süzgecinden geçen bir yanı vardır. Duygularımız şekillenirken yeni doğan güneşle birlikte, hatıraların dağlarına istesek de istemesek de takılı kalır hayallere dair düşüncelerimiz. Bir girdap ki kurtulabilene aşk olsun, acaba ile kurulan ne çok cümleler çoğalır belleğimizin deryasından...
Çok güzel bir paylaşımdı.Bütün samimiyetimle kutluyor, gönül dolusu selam ve saygılarımı sunuyorum...
dağ gülü
Selam saygımla
* * *
ben seviyorum ama sevda gelmiyor ardımdan.
ümidi kesmiş değilim.
tebrikler selamlar.
dağ gülü
Sevmeye devam pes etmek yok)))
Selamlar sevgiler saygılarımla
* * *
Sevgili Güler Kardeş, bir süredir şiirlerinizin tiryakisiyim. Facebookda , sık sık sayfanıza girip şiirlerinizi okuyordum. Şimdi buradan takip ediyorum gelişmeleri. Yazınız harikaydı. Başarılarınızın devamını dileyerek tebriklerimi yolluyorum.
Aycan Aytan tarafından 1/20/2011 5:36:57 AM zamanında düzenlenmiştir.
dağ gülü
Çok teşekkür ederim Aycan, sağ olunuz
hoşgeldiniz
Selamlar sevgiler saygılarımla
* * *
dağ gülü
Sevgiler yüreğimden yüreğine kucak dolusu güllerle*
* * *
dağ gülü
Çok teşekkür ederim Cevat Hocam, sağ olunuz..
Beğenmeniz güç verdi yüreğime, bir kaç bölüm hazır, inşllah öyle olur sonuç bölümü de.. Bakalım ilham perim ne diyecek bundan sonrası için)) dilerim okuruz hep birlikte, değerli katkılarınız ışık tuttu düşüncelerime var olunuz değerli üstadım.. Sağlıcakla kalınız, huzur içinde...
Selamlar sevgiler saygılarımla
* * *
dağ gülü
Çok teşekkür ederim Halil Bey, sağ olunuz
Selamlar sevgiler saygılarımla
* * *
Güzel bir anlatımdı özlemler sonucu hüzünlere kapı açılır romanlar kahramanını kendi oluşturur güzel bir başlangıç tebrikler kaleme ufkun açık olsun
dağ gülü
Çok teşekkür ederim değerli üstadım, sağ olunuz
Katkılarınız değerli kılıyor yazılanları, değer verdiğim bir yürek ve de kalemsiniz, sizlerin kıymetli destekleriyle inşallah bir yere varır çabalarım bu yolda... Varlığınız daim olsun, sağlıcakla, huzurla sevgiyle kalınız...
Selamlar sevgiler saygılarımla
* * *
yazılar bölümü uyarmıyor.....o yayınlandığı gün görünmezse kayıp gidiyor....kalemindeki güzelliği hepimiz biliyoruz...bu siteye girdiğim günden beri birbirimizin sayfalarına aşinayız....bazı kalemler yüreklere kazınır...seninki gibi...ben hep sayfanı gözler olacağım....sen hep yaz çünkü sana çok yakışıyor......saygılar
dağ gülü
Çok teşekkür ederim Tacettin Hocam, sağ olunuz..
Katkılarınız değerli kılıyor yazılanları, yoksa ne anlamı var yazmanın, okuyan olmadıktan sonra, kalemimizin güçlenmesi için olumlu ya da olumsuz eleştri gerekiyor, çünkü kimse ayranım ekşi demez, genelikle insanlar kendi aklını, kendi düşüncelerini beğenir, lakin "yiğidi öldür hakkını yeme" zihniyeti oluşmalı, hatta "bükemediğin bileği öpeceksin" yani varsa bir şeyler takdir etmek gerek riyasız, yalansız, yoksa eğer ki destek gerek bu işe gönül vermişse, her ne iş olursa olsun o işe gönül verenleri sevgiyle kucaklayıp, eksiklerini tamamlamayı öğretmek duyarlı insanların en asil görevi olmalı, sen başaramıyorsun tavrıyla şevkini kırmamak gerek, bir de güzel bir söz var "balık tutmayı öğretmek" tutmuş olduğu balığı yedirmek yerine.. Genellikle, iyi, hoş deyip geçiştiriyoruz, hani insanoğlunun egosu okşanmak ister zihniyetiyle, bilmem ne kadar doğru yapıyoruz? Aslında övgüyle birlikte, kırmadan hataları işaret ederek yergi de gerek. Hani derler ya "dostunu yer ki daha da güzelleşsin, hatalarını düzelterek, düşmanını öv ki, övdükçe çirkinleşsin kendini bir şey sanarak..
Bunları düşündüm yazdıklarını okuyunca, dile getirmek istedim. İşte futbol sahasında hariçten gazel atan fanatikler gibi hissdiyorum kendimi bu dalda.. Sağlık olsun ne diyelim, dünya arsızla gamsızınış, olmaya çalşıyorum huzur bulmak için ben de..
Sağlıcakla kalınız değerli sütadım, sizin güçlü kaleminiz de bana şevk ve keyf vermiştir her zaman, daim yazın dilerim, çok güzel yazıyorsunuz, gönülden kutluyorum ben de gerek kaleminizi gerekse sevgi ve şefkat dolu benliğinizi, varlığınız daim olsun... Sağlıcakla kalınız huzur içinde...
Selamlar sevgiler saygılarımla
* * *
Kaleminize saglık anlatım çok ustaca idi yazan yürege selam olsun dost kalem
dağ gülü
Çok teşekkür ederim Çetin Hocam, sağ olunuz
Selamlar sevgiler saygılarımla
* * *
ecel kapıyı çaldımı,
dil tutulur,beden kırılır,
güzel yazınızı tebrik ederim saygı sevgielrde kalın.
dağ gülü
Çok teşekkür ederim Turgay Bey, sağ olunuz
Selamlar sevgiler saygılarımla
* * *
Ölüm bu.Hiç bir vaadi,hiç bir özlemi dinlemiyor.Ve gerçekten ondan gayrisi kayıp degil hayatta.Sadece deneyim.Ya da aksaklıktır.kutlarım.
dağ gülü
Çok teşekkür ederim Sergül Hanım, sağ olunuz
Selamlar sevgiler saygılarımla
* * *