Ucube
Bugünlerde epey polemik konusu olan Karstaki malum heykeli biliyorsunuz.Namı diğer "ucube". Başbakanımızın bizzat kendi ağzıyla söylediği bir yakıştırma bu.Birkaç gün sonra kültür bakanımız çıkıp "başbakan öyle bir şey söylemedi" dedi.Ama sayın kültür bakanım yapmayın bütün Türkiye duydu başbakanın ne söylediğini.Ne gerek vardı ki kraldan fazla kralcı olmaya.
Ardından Bülent Arınç çıkıp kültür bakanına destek olacağı yerde "ortada yalan varsa AKP değil kültür bakanı söylmiştir" deyip adamcağızı çok kötü duruma soktu.
Chp’li eski bir çalışma arkadaşı da "siyasette sağcılık solculuk önemli değil ama yağcılığın sonu madara olmaktır" diye demeç verince kültür bakanı iyice zor durumda kaldı.
Başbakanla ve parti üyeleriylede aralarının bozuk olduğu konuşuluyor.İpini çakmseler bari.
Ben seviyorum kültür bakanımızı.Samimi dürüst çalışkan elinden geldiğince memleket için bir şeyler yapmaya çalışan bir insan.Keşke hiç karışmasaydınız bakanım.Kabak başınıza patladı işte.
Neyse ben siyasetle fazla ilgilenmem.Meselenin ucu İzmire dayanmasaydı umurumda olmazdı.Yıkalımmı sökelimmi derken Karşıyaka belediyemiz heykele sahip çıktı ve biz alırız dedi.
Sayın başbakanımızda "hemen alsınlar diksinler hayrını görsünler" dedi.Hukuksal konularda anlaşılırsa heykel yakında güzel Karşıyakamızı süsleyecek.
Evka daki orta doğu ve balkanların en büyük tek parça heykeli olan Mevlana heykeli, Yeşilderede ki yine avrupanın en büyük büstü olan Atatürk büstünden sonra, cumhuriyet tarihimizin en tartışmalı heykeline de İzmir kucak açacak.
Her zaman sanatın ve sanatçının yanında olan İzmirim bu konudada farklılığını gösterdi.Eğer günün birinde Amerikadaki özgürlük heykeli Brezilyadaki Reedemer heykeli Rusyadaki Peterlin heykeli Çindeki Guanyin heykeli Japonyadaki Ushuki heykelide yıkılacak olursa İzmire versinler hiç gocunmadan alırız efendim.
Ee ne demişler gez dünyayı gör İzmiri.Saygılarımla.
YORUMLAR
okudum yazınızı...
ASIL soracağım şey bu nasıl bir İZMİR SEVGİSİDİR..
Ben de çok severim İzmiri hatta uzun yıllar önce tek yerleşmek ıstediğim yer demiştim.
Ama sizin ki bütün iç- dış olaylarıyla da yakınen ilgilenerek özüne inen sevgi..
Ne diyeyim herkesin memleketi baş tacı olsun..
Eeee böyledir adaleti... Sen 90 derece tersin olan bir partiye, sırf seçileyim diye, katılırsan... Allah'ın sopası yok, işte... Hak edeni böyle cezalandırır. Ama kimi? Anlayanı... Müstahak...Gtirsinler İzmir'e. Biz kıymetini biliriz; sanatın da sanatçının da...
Saygılar, selamlar...