- 677 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şiir kapatılmaktır
birkaç gündür… hapsediyoruz şiiri ve sonra o kendini nasıl kurtarıyor değil mi?
…İncecik bir köprüdür aslında şiir ve düşmeden geçmeniz gerekir karşıya…
… sizi bekleyen yine şiirdir…
….alıkoyan…
sonra salıveren
…oysa eski zindanların üfürüklü duvarlarında ne yüzler tanımıştı şiir…zalim başı şaklatarak otururken(işkence) sofrasına…geri durmadan beklerdi şiir…can isteyince çıkmaz ki candan…şiir vazgeçsin bedeninden…sonra yeni bir yol bulur… dar koridorlarda yürüyemezken iki kişi…kendi dünyasına açılan kocaman bir kapı oluverir…toprak o saat bilmektedir hapistedir şiir ve yağmurlarını ince ince çarpar odalarına…bağlı hücrelerine akıtır suyunu kana kana..
İlginçtir şiir hiç susamazmış gibi başını çevirir…görebildiği gök deliğine…hala mağrurdur…oysa yaralıdır…açtır…kimsesiz gibi görünürken alemdir cümbür cemaat…
(tek başına çekmek ister tespihini…)
…işte!
… şimdi tam şiir vaktidir …der şair…(sarılır Allahına) …
Ama her nasılsa…sayım denilen perişanlık haline düşer şiir…Tane tane olduğu halde karılır…şiirden öte ne varsa…sessizliğinde kıvamına varır…(en hasta eden şiirlere) …o vakit gebe kalır mahpushane…
…Sefil bir adamın…sıhhatli şiirlerine bakıp imrenirken…matrak bir oyundur ortalık yerde…ve kopar boydan boya …akan kan değildir korkmayın…şiirin cevherine giden damarın şahı…sarsılmaktadır…şiirin yürek atımına…
….
Sonra…adımlanmaya başlar biri gelir biri gider…tanınmayan geceler başlar…eksilmektedir çayın içenleri ince bardaktan…hala açıktır gözleri…bir mihrap bilir… defterine eğilir…ölüm o an teğet geçmektedir…bekletir ecelini…şaşkındır …öylesi bir yerde bulmak şiiri …hayretten…süzer etrafını tanımadığı adamlar sıraya durmuş ise de almak farz olmuşsa üstatlar bilir gitmesini…şiirlerini güzelce katlar…sarar mendiline…üfler sihrini diğer parmaklara…son bir arkasına bakar…
…şimdi gelin biz...çevirelim bütün hikayelerinizi şiire…ve kırın şiirin sağlam kalmış parmaklıklarını…oysa…yemin şiirin doğumuna tanıklık eden ön evreyse…saygınlık…kurmakta olsun hazin sonlarını…ve biterken çoğalmak …mahpushane ile han duvarları arasında bir yerde o…şairin ayak seslerine kulak kesilsin şiir...mektuplar şiire dursun ve okuyanlar…emin yolculuklarından…zaman değdirsin kendine bir damla şiir…
ve kaybolalım hep birlikte…LaraAçanba
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.